Gå til innhold

Putegenerasjon tas til nye høyder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungdommen i hus er utplassert på en barneskole en gang i uka. Der skal hun være en ekstra ressurt i timen, samt "på toppen" på SFO før og etter skolestart. Igår kom hun hjem og sa hun hadde fått beskjed av leder på SFO om at hun ikke måtte tegne så pent, fordi de yngre barna følte de ikke var like flinke? Hun hadde sittet å drodlet med en gjeng jenter i 2-3 klasse, og de tegnet typisk fjell og blomster. Altså, hva? Er det virkelig sånn? Skal ikke en 2.klassing forstå at man ikke nødvendigvis kan tegne like fint (datteren min tegner ikke spesielt bra, altså) som en 17 åring? 

Anonymkode: c6738...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ungdommen i hus er utplassert på en barneskole en gang i uka. Der skal hun være en ekstra ressurt i timen, samt "på toppen" på SFO før og etter skolestart. Igår kom hun hjem og sa hun hadde fått beskjed av leder på SFO om at hun ikke måtte tegne så pent, fordi de yngre barna følte de ikke var like flinke? Hun hadde sittet å drodlet med en gjeng jenter i 2-3 klasse, og de tegnet typisk fjell og blomster. Altså, hva? Er det virkelig sånn? Skal ikke en 2.klassing forstå at man ikke nødvendigvis kan tegne like fint (datteren min tegner ikke spesielt bra, altså) som en 17 åring? 

Folk har gått helt av skaftet og prøver å være politisk korrekt hele tiden. Ingen følelser skal såres, ingen skal føle seg mindre enn en verdensmester i alt, og all ulikhet skal elimineres. Jeg lurer på hvordan disse barna skal klare seg i voksenlivet, der det er ulikheter og urettferdighet overalt.

Skrevet

Min erfaring er at barn blir bedre når de gjør noe sammen med en som er bedre. Niesen min og jeg tegnet sammen for litt siden. Hun tegnet…. Tja… jeg er ikke så flink å tegne heller, men jeg klarer å tegne sånne «fugler på avstand», altså to buer. Niesen min elsker å tegne, men er lagt fra noen kunstner. Var på besøk der i helgen, og da hang det en tegning på kjøleskapet med en masse «fugler på avstand» på. 
Blir barn fornærmet fordi læreren kan mer enn dem også? Kanskje barna skaØ begynne å undervise så de ikke føler sånn på at de ikke kan nok?

Anonymkode: 3751c...69e

Skrevet

Nei, det er jo helt absurd! Sønnen min på 8 kan finne på å si "jammen du er flinkere enn meg" og da forklarer jeg jo bare hvorfor jeg f.eks kan tegne en hest og han ikke, eller hvorfor jeg kan regne matte og ikke han, eller skrive løkke... Han er 8. Han må jo lære. Han blir jo ikke sur av det, han forstår jo hvordan det henger sammen. Alt må jo læres?? 

Kjente jeg ble helt matt!

Skrevet

Jøss, det er det rareste jeg har hørt. Denne sfo lederen har jo dratt krenkoramaet over stokk og stein.

Og svaret er nei, jeg har aldri hørt noe så absurd.

Anonymkode: bf21d...7f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jøss, det er det rareste jeg har hørt. Denne sfo lederen har jo dratt krenkoramaet over stokk og stein.

Og svaret er nei, jeg har aldri hørt noe så absurd.

Anonymkode: bf21d...7f0

Haha ja! :) Det var jo ikke måte på heller. 

Skrevet

Merkelig. Ikke slik her. Her må unger regne med å løpe saktere, hoppe kortere og tegne styggere (sorry valg av ord) enn eldre barn. Sånn er det. Mine får aldri bare vinne i spill heller de. Har taper de med et smil. Bortsett fra memory, de har vanvittig god hukommelse. 

Anonymkode: d7a87...412

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig. Ikke slik her. Her må unger regne med å løpe saktere, hoppe kortere og tegne styggere (sorry valg av ord) enn eldre barn. Sånn er det. Mine får aldri bare vinne i spill heller de. Har taper de med et smil. Bortsett fra memory, de har vanvittig god hukommelse. 

Anonymkode: d7a87...412

Ja, jeg er helt enig med deg. Det er jo sånn livet fungerer, hvordan skal de være rusta til å bli bedre i noe som helst om alle skal være på samme nivå? Vil man bli bedre, ja da må man øve da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...