Anonym bruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Er litt usikker på dette med avtalt aktivitet, kurs, utdanning som en må krysse av på for at meldekortet skal kunne sendes inn; jeg går i terapi, men terapeuten har ikke ledig time hver uke, skal jeg da la være å krysse av på avtalt aktivitet på meldekortet? Det må jo krysses av for å kunne sendes inn. Får jeg ikke kryssa av her og så vil jeg jo heller ikke få utbetalt noe… Teller egenaktivitet som er avtalt med nav? Trening, akupunktur osv? Terapeuten har jo også ferier, og da er jeg tilgjengelig men ikke hun.. Klønete forklart🙈 Men hva gjelder som avtalt aktivitet? Er det kun time hos psykolog, terapeut, lege osv., eller teller alt som fremmer fysisk og psykisk helse? Takknemlig for svar🤗 Anonymkode: eeb9e...b60
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Send en mail til saksbehandleren din inne i aktivitetsplanen din på nav.no, og spør om dette. Da jeg gikk på aap fikk jeg klar beskjed om hvordan jeg skulle fylle ut dette. Men når jeg fulgte instruksene til punkt og prikke, så nektet systemet å akseptere det. Så jeg endte med å bare måtte fylle ut at jeg hadde vært for syk til noe som helst uansett. Timer på sykehus osv. bare informerte jeg saksbehandler om inne i aktivitetsplanen, både om dato for timer og en oppsummering av timene i etterkant. Har hørt andre slite med det samme som jeg gjorde, og har også hørt en forklaring på det, men greier ikke gjenta den. Så sjekk med saksbehandleren din, da får du det riktig. Og hvis det mot formodning likevel ikke skulle fungere (som med meg) så kan du i hvert fall vise til mailene i aktivitetsplanen din som viser at du har forsøkt. Lykke til videre Anonymkode: 00374...9d0
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Takk for tips Anonymkode: eeb9e...b60
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Spør saksbehandleren din. Jeg fikk beskjed om å fylle ut at jeg var for syk til aktivitet, så det var det jeg endte med. Når jeg spurte andre ansatte, så fikk jeg andre svar. Anonymkode: 7a70c...4be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå