Anonym bruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Min sjef ga med beskjed om at jeg ville rykke opp i stilling for et år siden. Sjefen var usikker på om at det måtte tas gjennom en intern utlysning eller gå igjennom tillitsvalgt. Sjefen mente at det burde gjøres gjennomtillitsvalgt og ba meg om å ordne det. Det gjorde jeg, men kom ingen vei. Jeg tok det da heller inn som et krav i lønnsoppgjøret. Min stilling er nå noe helt annet enn det jeg ble ansatt som. Jeg leverer resultater hele tiden samtidig som jeg jobber i motvind. Jobber innenfor et felt som ikke er populært innad i organisasjonen. (statlig enhet i en utkantkommune så ikke mange som gjør det jeg gjør). Nå kom lønnsoppgjøret med en vanlig epost fra HR og ingen av kravene mine er svart ut. Ba da om et møte med min sjef for jeg mener at nå har det gått et år og jeg begynner å bli lei og mistrives. Det kan jo være at dette er en måte for å få meg til søke på jobber andre steder, men det tror jeg ikke. Har dere noen tips til hvordan jeg på gå frem? Anonymkode: 539c9...fd3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Du må legge inn et 2.5.3 krav på særskilt grunnlag, men det er vanskelig å få gjennom uten at sjefen er enig. En stilling du er fast ansatt i kan selvfølgelig ikke lyses ut som en ny stilling i staten. Anonymkode: cb6e4...b56
Anonym bruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du må legge inn et 2.5.3 krav på særskilt grunnlag, men det er vanskelig å få gjennom uten at sjefen er enig. En stilling du er fast ansatt i kan selvfølgelig ikke lyses ut som en ny stilling i staten. Anonymkode: cb6e4...b56 Det en ny stillingskode - altså høyere opp. Så den vil inneholde noe mer enn det min stilling inneholder idag, men som jeg gjør. Det er det jeg ikke skjønner - sjefen har jo vært enig hele tiden og det var sjefen sitt forslag. Anonymkode: 539c9...fd3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 De kan uansett ikke lyse den ut, da må de i tilfelle opprette en helt ny stilling, i tillegg til den du har nå. Du må få sjefen til å sende det inn som et 2.5.3 krav og så må du gjøre det samme via din fagforening. Siden det ikke gikk gjennom nå på 2.5.1 forhandlingene, sittet det kanskje noen sjefer over sjefen din som ikke er enige i at du skal opp i lønn og stilling nå. Anonymkode: cb6e4...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå