Gå til innhold

Og der fikk jeg panikk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjennom hele korona-perioden har vi vært veldig forsiktige.
Kun en gjest til jul som var og man holdt avstand og vi satte oss i karantene før besøket (personen er i risikogruppen og det var før vaksine), ellers minimalt med nærkontakter og besøk så langt det har latt seg gjøre.

Nå i helgen løsnet vi litt opp på det, hadde barnevakt lørdag til søndag og var på bursdagsfest hvor det ikke ble holdt så mye avstand.
På søndag hadde vi middagsgjester og barna kledde seg ut og gikk trick & treat, hadde også ca 150 barn på døren her.

I dag har mannen fått beskjed om at han er nærkontakt med en som testet positivt på hurtigtest i dag.....

Har knapt hatt nærkontakter siden mars i fjor, og den ene helge vi slapper av så skjer dette, panikk nå!!

Nærkontakten var forresten ikke en av de på festen, eller en av de som var på besøk

Anonymkode: d68a7...a2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men dere er jo sikkert vaksinert, som de aller fleste nå? Dette går nok helt fint.

Anonymkode: a1237...a38

Skrevet

Er det noe å få panikk for da? Man blir mindre syk når man er vaksinert og det vil vel i verste fall føles som en mild forkjølelse.

Anonymkode: 14bc7...3e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men dere er jo sikkert vaksinert, som de aller fleste nå? Dette går nok helt fint.

Anonymkode: a1237...a38

Vi er fullvaksinerte, ja, og eldste har fått sin ene dose.
Er ikke på grunn av oss jeg har panikk, men på grunn av hvor mange vi potensielt kan ha smittet.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det noe å få panikk for da? Man blir mindre syk når man er vaksinert og det vil vel i verste fall føles som en mild forkjølelse.

Anonymkode: 14bc7...3e1

Panikken kommer av hvor mange vi eventuelt kan ha smittet, ikke for å bli syk selv

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Panikken kommer av hvor mange vi eventuelt kan ha smittet, ikke for å bli syk selv

HI

Nesten alle er fullvaksinert nå, så det går nok helt fint. 

Anonymkode: 91e4a...b42

Skrevet

Her er det masse smitte nå. Ingen voksne er blitt syke. Er helt avslappet til dette. 

Anonymkode: f9fad...7e9

Skrevet

Det går sikkert helt fint. Ungdommene våre har vært uvaksinerte nærkontakter mange ganger. Men aldri smittet. Som fullvaksinert, forsiktig voksen er sjansene ganske små. Og enda mindre for å smitte noen videre. 

Han får teste seg og følge gjeldende råd i kommunen. Utover det synes jeg dere skal fortsette å være litt sosiale, høres ut som dere har fulgt et i overkant strengt regime. 

Anonymkode: 093fe...989

Skrevet

Her er det mye smitte. Jeg er ikke vaksinert, går på immundempende medisiner og er ikke smittet. 2 i husstanden har vært smittet. 

Anonymkode: 81530...539

Skrevet

Jeg er ikke vaksinert og ikke bekymret. 99,97% takler korona fint.

Anonymkode: 91e4a...b42

Skrevet

Er jo bare å ta en hurtigtest?

Anonymkode: 086c8...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...