Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Er en egen rase. Her har det bikket over for min far og stemor. De er ikke de som har hund som et tilskudd i familien, de behandler den som et barn. Noen ganger er jeg i tvil om de tror det var hun som fødte hunden. Fra et psykologisk perspektiv så startet jo dette når alle ungene flyttet ut, så projisering er nok høyst representert her. Men, jeg kjenner jeg dømmer de litt. Hadde ikke trodd de skulle bli «sånn». Synes det er litt flaut og litt enkelt! Blir flau over hvordan de prater når d er andre i rommet, legger merke til reaksjonene til andre, men de bare kjører på. Pappa som egentlig er så rasjonell! Broren min orker nesten ikke besøke de lenger. Bare Hjælp! Og: Det er langt over «bare søtt» og «fint de har noe å bry seg om». De ringer for å fortelle hva Billy har gjort hver dag.. Alle tuller jo med de bak ryggen på de! De tror folk bryr seg fordi de får likes på Facebook, men skjønner ikke at det er mer i sympati. Uff. Barnebarna trekker seg vekk, sier bare at de har blitt rare. Anonymkode: 82a33...8ed
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Ja, jeg vet. Enkelte har skylapper, de ser ikke selv å dumt det er. Mange har også hunden i møblene og senga, det er bare forferdelig uhygienisk og skittent. Anonymkode: b3735...afd
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Er en egen rase. Her har det bikket over for min far og stemor. De er ikke de som har hund som et tilskudd i familien, de behandler den som et barn. Noen ganger er jeg i tvil om de tror det var hun som fødte hunden. Fra et psykologisk perspektiv så startet jo dette når alle ungene flyttet ut, så projisering er nok høyst representert her. Men, jeg kjenner jeg dømmer de litt. Hadde ikke trodd de skulle bli «sånn». Synes det er litt flaut og litt enkelt! Blir flau over hvordan de prater når d er andre i rommet, legger merke til reaksjonene til andre, men de bare kjører på. Pappa som egentlig er så rasjonell! Broren min orker nesten ikke besøke de lenger. Bare Hjælp! Og: Det er langt over «bare søtt» og «fint de har noe å bry seg om». De ringer for å fortelle hva Billy har gjort hver dag.. Alle tuller jo med de bak ryggen på de! De tror folk bryr seg fordi de får likes på Facebook, men skjønner ikke at det er mer i sympati. Uff. Barnebarna trekker seg vekk, sier bare at de har blitt rare. Anonymkode: 82a33...8ed Hundefolk generelt er ikke sånn. Anonymkode: 70ed6...a0e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hundefolk generelt er ikke sånn. Anonymkode: 70ed6...a0e Nei, heldigvis ikke! Men hundefolk er noe jeg omtaler de som lever og ånder for disse dyra, og en sjargong vi i familien bruker, så beklager det! De aller fleste er heldigvis ikke på min far sitt nivå. Anonymkode: 82a33...8ed
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg vet. Enkelte har skylapper, de ser ikke selv å dumt det er. Mange har også hunden i møblene og senga, det er bare forferdelig uhygienisk og skittent. Anonymkode: b3735...afd Ja, her er buksa full av hår når vi drar fra de! Går rett i vaskemaskinen hjemme. Prøvde å si til pappa at det skremmer meg litt hvordan de har blitt, og at det er «sånne» du hadde tatt avstand til tidligere. Så han tenkte seg litt om da.. Anonymkode: 82a33...8ed
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Kjenner mange hundefolk og kjenner ingen slike. De aller fleste jeg kjenner kjøper hund for å bruke de aktivt da. Tror at hvis det er slike folk så er det de som «skal kjøpe seg en hundevenn» og ikke de som driver med hundesport. Jeg er veldig glad i dyr og lar meg ofte begeistre av artig dyr men de er nå dyr da. Jeg vet om én dame med katt som behandler kattene som barna sine. Kattene har et supert liv da 😂 dama er noe rar. Trist at din far og stemor ikke ser de støter folk fra seg. Men hunden har det nok fint, og de også. 😊 Anonymkode: 045bd...257
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 De fleste hundefolk er ikke slik. Vi behandler hundene som en del av familien, men ikke som barn. Vår hund får for eksempel ikke lov til å ligge i sengene, men skinnsofa er OK. Den har sin egen soveplass, matskåler og så videre. Jeg merker at jeg humrer litt i skjegget når jeg ser bilder av fransk bulldogg eller chihuahua i glitrende rosa skjørt, diadem og lignende. Da tenker jeg at det må være noe feil med eierne
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 Syns egentlig det sier mye mer om dere enn om dine foreldre. Å ikke kunne respektere andre mennesker fordi de tar valg man selv ikke er enig i er et utrolig lite sympatisk trekk. Hvordan går det utover dere på noen som helst måte at de bryr seg om hunden sin? At de velger å bruke tid på en hund er da virkelig ikke noe du trenger å henge deg opp i? Vår hun ligger i sofaen og er en del av familien. Ungene forguder han. Om folk ser ned på oss eller velger oss vekk fordi vi bryr oss om hunden vår - da sier det mest om dem tenker jeg. Anonymkode: 767a7...65e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vår hun ligger i sofaen og er en del av familien. Æsj🤮 Hunder er dyr. Behandle den som et dyr, for det er det den er! Sofaen er for mennesker! Anonymkode: b3735...afd
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Æsj🤮 Hunder er dyr. Behandle den som et dyr, for det er det den er! Sofaen er for mennesker! Anonymkode: b3735...afd Slutt nå. Om folk har det rent og ryddig og vasker etter hunden har ikke det noe å si. Selvom jeg ikke har dyr så velger jeg heller å være med mennesker som har dyr og er glad i de fremfor sånne som deg som er så til de grader prippen. Lurer på om du også er like prippen og ææææææsj når det gjelder sex. Det er ikke særlig hygienisk. Anonymkode: 045bd...257
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Slutt nå. Om folk har det rent og ryddig og vasker etter hunden har ikke det noe å si. Selvom jeg ikke har dyr så velger jeg heller å være med mennesker som har dyr og er glad i de fremfor sånne som deg som er så til de grader prippen. Lurer på om du også er like prippen og ææææææsj når det gjelder sex. Det er ikke særlig hygienisk. Anonymkode: 045bd...257 Sammenlign ikke sex og dyr! Jeg er opptatt av hygiene, en hund er ikke ren etter den har vært på luftetur. Det er ingen som vasker hunden sin hver dag. Så det et ekkelt å ha dyr i møbler. Det er bare sånn det er. Anonymkode: b3735...afd
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Syns egentlig det sier mye mer om dere enn om dine foreldre. Å ikke kunne respektere andre mennesker fordi de tar valg man selv ikke er enig i er et utrolig lite sympatisk trekk. Hvordan går det utover dere på noen som helst måte at de bryr seg om hunden sin? At de velger å bruke tid på en hund er da virkelig ikke noe du trenger å henge deg opp i? Vår hun ligger i sofaen og er en del av familien. Ungene forguder han. Om folk ser ned på oss eller velger oss vekk fordi vi bryr oss om hunden vår - da sier det mest om dem tenker jeg. Anonymkode: 767a7...65e Vi har mange mennesker rundt oss med dyr. Vi passer hunder til venner når de trenger, vi går på tur og koser med de. Ungene elsker det! Men her snakker vi nivå som at vi får tekstmelding med ønsker for hunden til jul, hvor de ikke kan ha broren min og hans små på besøk fordi hunden ikke liker barn etc. De drar hjem dit, og da ofte en og en siden hunden blir ensom. Det er sykelig og ikke normalt! Anonymkode: 82a33...8ed
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sammenlign ikke sex og dyr! Jeg er opptatt av hygiene, en hund er ikke ren etter den har vært på luftetur. Det er ingen som vasker hunden sin hver dag. Så det et ekkelt å ha dyr i møbler. Det er bare sånn det er. Anonymkode: b3735...afd Jeg ville heller hatt ti hunder i sofaen, enn å tilbringt ett sekund med en som deg. Anonymkode: 70ed6...a0e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville heller hatt ti hunder i sofaen, enn å tilbringt ett sekund med en som deg. Anonymkode: 70ed6...a0e Jeg er veldig enig med deg i det! Anonymkode: f10d2...e87
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er ingen som vasker hunden sin hver dag. Anonymkode: b3735...afd Joda. Jeg vasker potene og beina på hunden min hver gang den har vært på tur, altså 2-3 ganger daglig. Vasker den også på undersiden av magen hvis det har vært veldig vått og sølete. For så vidt får ikke hunden være i møblene våre. Den er en hund. Anonymkode: 57e04...2c7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #16 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sammenlign ikke sex og dyr! Jeg er opptatt av hygiene, en hund er ikke ren etter den har vært på luftetur. Det er ingen som vasker hunden sin hver dag. Så det et ekkelt å ha dyr i møbler. Det er bare sånn det er. Anonymkode: b3735...afd Regner ikke med du har hund selv (håper iallefall ikke det), så hvordan vet du hvordan feks vår hund ser ut etter en luftetur? Han bades etter hver skogstur og spyler labbene etter hver luftetur. Han er nok renere enn deg :-) Og ikke minst - ekstremt mye hyggeligere å ha som selskap. Anonymkode: 767a7...65e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #17 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sammenlign ikke sex og dyr! Jeg er opptatt av hygiene, en hund er ikke ren etter den har vært på luftetur. Det er ingen som vasker hunden sin hver dag. Så det et ekkelt å ha dyr i møbler. Det er bare sånn det er. Anonymkode: b3735...afd Jeg sammenlignet fordi du er prippen og hysterisk. Har du og mannen full kroppsvask før sex? I så tilfelle tenker jeg det finnes behandling og medisiner for deg. Ellers er sex svært uhygienisk altså. Anonymkode: 045bd...257
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #18 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg sammenlignet fordi du er prippen og hysterisk. Har du og mannen full kroppsvask før sex? I så tilfelle tenker jeg det finnes behandling og medisiner for deg. Ellers er sex svært uhygienisk altså. Anonymkode: 045bd...257 Sikker med antibac over hele kroppen og klorlegging av edle deler i en halvtime før akten
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #19 Skrevet 2. november 2021 Ja, pelsdyr (spesielt frittgående katter og også enkelte hunder) medfører litt ekstra rengjøringsarbeid. De bringer også med seg kos, glede, trygghet og selskap. For enkelte er pelsdotten den eneste vennen de har. Anonymkode: b88c7...da0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2021 #20 Skrevet 3. november 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja, pelsdyr (spesielt frittgående katter og også enkelte hunder) medfører litt ekstra rengjøringsarbeid. De bringer også med seg kos, glede, trygghet og selskap. For enkelte er pelsdotten den eneste vennen de har. Anonymkode: b88c7...da0 Men disse har jo både barn og barnebarn, og hverandre har de også. SÅ ensomme er de vel neppe! Anonymkode: 2f327...e63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå