Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Noen her som har erfaring med det? Jeg har vokst opp med hund, alltid hatt det og har ingen reaksjoner. Nå har jeg vært uten hund i ett år og har lyst på katt. Har vært mye med katter og aldri fått reaksjoner på de. Men jeg har ofte følelsen av at de små myke kattehårene kiler meg i ansiktet og rundt nesa. Klar over at det høres ut som en allergisk reksjon. Er det normalt å reagere mer på katt enn hund for allergikere? Vil jo ikke ta til meg en katt om jeg kanskje er allergisk. Har tatt allergitest for lenge siden. Hadde ingen pelsdyr allergier da. Dere som er allergiske. Hva er deres reaksjoner? Nyse, kløe, røde øyne? Og hvor raskt reagerer dere? Anonymkode: 8a0e7...6be
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Sønnen min er kun allergisk mot katt av alle dyr han er testet for. Hund, katt, hest og kyr Anonymkode: 9fd13...f43
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Ja, det er vanlig. Gjelder også for meg og flere i min familie. Katt er mye mer allergifremkallende enn hund. Vi har alltid hatt hund, men dessverre ikke kunnet ha katt. Kanskje du kan tåle en sibirkatt? Anonymkode: 66c21...15d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Ja, det er vanlig. Gjelder også for meg og flere i min familie. Katt er mye mer allergifremkallende enn hund. Vi har alltid hatt hund, men dessverre ikke kunnet ha katt. Kanskje du kan tåle en sibirkatt? Anonymkode: 66c21...15d Jeg har jo aldri følt plager annet enn kiling i ansiktet. Har bodd med katt i feks ferier på besøk osv. Men det er kanskje slik at jeg tåler katt delvis en stund og så blir det skikkelig ille? Har så lyst på katt da men vil ikke bli en sånn som omplasserer pga «allergi» heller. Kanskje mulig å være fosterhjem for å teste? Undersøke med en organisasjon som driver med katter kanskje? Anonymkode: 8a0e7...6be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå