Gå til innhold

Har dere mange venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor ofte møtes dere? 

Anonymkode: 8d8c6...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Noen møter jeg ukentlig, andre bor lengre borte og vi møtes bare et par ganger i året. 

Skrevet

Masse venner. De elsker meg. Jeg er superpopulær; og de ringer døgnet rundt. Jeg sover omtrent ikke om natta, så stor pågang er det. Det er helt som å være filmstjerne. Og sånn har alle mennesker i verden det, unntagen du. De godter seg dagen lang med venner, venner, venner. Ikke en time går uten at de får en snap eller en melding, og hver kveld er de bedt på fester og kaffeslabberas og damelunsjer og vinkvelder. Året rundt. 

Sånn. Fornøyd? Nå kan du dulle med selvmedlidenheten en uke til.

Anonymkode: c23c5...ef4

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Masse venner. De elsker meg. Jeg er superpopulær; og de ringer døgnet rundt. Jeg sover omtrent ikke om natta, så stor pågang er det. Det er helt som å være filmstjerne. Og sånn har alle mennesker i verden det, unntagen du. De godter seg dagen lang med venner, venner, venner. Ikke en time går uten at de får en snap eller en melding, og hver kveld er de bedt på fester og kaffeslabberas og damelunsjer og vinkvelder. Året rundt. 

Sånn. Fornøyd? Nå kan du dulle med selvmedlidenheten en uke til.

Skjønte ikke helt svaret ditt her. Litt ironi her eller? 

Skrevet

Møter venner hver dag. Det å ivareta sosiale relasjoner kan vel kalles hobbyen min. Er ekstremutgaven av ekstrovert.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Skjønte ikke helt svaret ditt her. Litt ironi her eller? 

Nei, dødsens alvor. ALLE andre i hele verden har det topp, KUN du har det trist og leit. Alle andre vil bare såre deg og hate deg, men hverandre vil de elske og hylle.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, dødsens alvor. ALLE andre i hele verden har det topp, KUN du har det trist og leit. Alle andre vil bare såre deg og hate deg, men hverandre vil de elske og hylle.

Jeg skjønner ironien, men hvorfor skriver du det sånn? 

Skrevet

Ja, jeg har mange venner. Et par er kolleger så de ser jeg jo hele tiden (men også innimellom utenfor jobb, selvsagt). Andre venner ser jeg fra ukentlig til månedlig til en gang i året, jeg har også venner jeg kun kjenner fra nett, vi har holdt sammen etter å ha blitt kjent på et nettforum for mange, mange år siden. Jeg bruker mye tid på kontakt selv når vi ikke ser, det mailes, skrives brev og ringes.

Anonymkode: d5075...be8

Skrevet

Jeg har en del venner, men ikke nødvendigvis venner jeg har mye til felles med og det savner jeg. Jeg er i en fase nå hvor jeg revurderer en del vennskap faktisk. Er lei av å være den som tar initiativ til ting. I vennegjengen min er det litt forskjellige folk, og noen er jeg mer i samme fase som enn andre. Vi er noen som liker å inkludere andre og noen liker å ekskludere. Det har skapt mye splid i den senere tid. 

Nå er det 2 stk jeg treffer mer for vi liker mye av de samme tingene. 

Anonymkode: 2591b...881

Skrevet

Jeg har mange venner, alle vil ha en del av meg og det er ekstremt slitsomt. Dvs, de vil gjerne henge med meg i helgene, men de ser ikke ut til å forstå at uka mi er smekkfull og at jeg er sliten! Jeg er kjempedårlig på å sette grenser for meg selv, samtidig er det jo hyggelig å bli invitert med på ting. Bare vanskelig når "alle" vil be meg på noe hele tiden. Har bare to stk som jeg kaller nære venner, som jeg kan ringe til alle døgnets tider og som ville gått i krigen for meg.

Anonymkode: 083a3...649

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvor har HI skrevet at hun ikke har noen venner? 

Anonymkode: df0b0...971

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor har HI skrevet at hun ikke har noen venner? 

Det er vel tenkt at HI i denne tråden er samme HI som alltid synes synd på seg selv fordi hun ikke har noen venner

Skrevet

Nei egentlig ikke. Jeg har mange venner på hjemstedet mitt men der har jeg ikke bodd de siste 15 årene. Her vi bor nå har jeg ikke så mange. Det virker som de fleste har nok med de vennene de har hatt hele livet og ikke er så interessert i å få nye. Men jeg har tre barn / ungdommer og mann...vi har hund. Jeg er i jobb...da fyller hverdagene seg automatisk og jeg savner ikke noe. Når arbeidsdagen er over og middag og trening med barn er ferdig er klokken gjerne både åtte og ni på kvelden og da er sofa med en god serie eller strikketøy mer enn godt nok for meg. Jeg trives godt i eget selskap og kan ikke huske siste jeg kjedet meg. Tar gjerne en tut med hunden på fjellet alene i flere timer og elsker det. Man må finne gleder i det man har, ikke sorger i det man ikke har.

Anonymkode: 643a8...3d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er vel tenkt at HI i denne tråden er samme HI som alltid synes synd på seg selv fordi hun ikke har noen venner

Hvorfor er det tenkt? 

Skrevet

Jeg har noen gode venner (ikke mange, men ser heller ikke poenget med å være nær med veldig mange). De fleste bor andre steder i landet/verden. To av vennene bor her, og vi ses når tiden strekker til. Dessverre har det vært veldig travelt i et par år nå for alle sammen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor er det tenkt? 

Nei, det vet da ikke jeg. Men jeg leste det ironiske innlegget sånn

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men hvorfor svarer du som du gjør? 

Skrevet

Fem gode barndomsvenninner, tre gode venninner som jeg har blitt kjent med i barselgruppe. To grupper venninner fra studiene som jeg treffer et par ganger i året. Kollegaer som jeg treffer utenfor jobb av og til. 

Anonymkode: 452df...f22

Skrevet

Jeg har 2 nære og 3 jeg ikle anser som nære, men venner likevel. Det er slitsomt nok å holde disse vennskapene ved like, så jeg orker ikke fler. Synes egentlig jeg har for mange. Treffer de to nære et par ganger i året, men snakker ukentlig med begge på tlf. De andre treffer jeg oftere da de bor nærmere, men bare et kaffebesøk et par ganger i mnd. Maks en time hver gang

Anonymkode: fbc9d...f81

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor svarer du som du gjør? 

Hæææ?

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.11.2021 den 23.47):

Og hvor ofte møtes dere? 

Ja, det har jeg, møter de når jeg vil. Hva med deg, Hi? 

Anonymkode: fd290...504

Skrevet

Jeg har venner i mange kategorier, noen av de jeg setter høyest har jeg faktisk ikke møtt, engang. Jeg har barndomsvenner, familievenner, venner blant kolleger og naboer. Og noen venninner jeg har rappa fra mannen.

Skrevet

0. Har familie og kollegaer.

Anonymkode: fd7ed...c13

Skrevet

Har 8-9 stk. Det er variabelt på hvilke plan. Noen nære og noen ikke så nær og varier hvor ofte vi treffes. Noen kan det gå år i mellom. Noen kanskje måneder i melllom og noen kanskje flere ganger i måneden. 

Skrevet

Jeg har noen få nære venner, men mange bekjente. Jeg ryddet skikkelig i min vennekrets for noen år siden og tok ett bevist valg. Jeg har alltid vært ett ja-menneske, stilt opp for mine venner, men når jeg endag trengte det selv så merket jeg hvem som var gode venner og venner som utnyttet meg. 
Med ungdommer i hus ble det det en påminner om hvilke venner de vil ha i sitt liv. Eldste er også ett ja-menneske, som helst gjør ting for andre og stiller opp på alt. Hun har ryddet litt opp i sin vennekrets siden, for hun så da hvor usunt det er i lengden. Hun andre har alltid hatt veldig få nære venner, men omgås ekstremt mange så hunkonkluderte med st hun fortsatt ville ha det slik. Heller noen få gode og nære venner, enn mange venner som er mest venner i gode dager. 

Hvor ofte vi omgås varierer ekstremt mye. Vi alle har våre hektiske liv og hvor mye vi møtes varierer deretter. 

Anonymkode: 1765a...02c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...