Mrs Remington Skrevet 2. november 2021 #51 Skrevet 2. november 2021 beef sister skrev (3 timer siden): Ja, det jeg var lenket til er i grunnen ganske fint, det er ganske enkelt. Men mitt er langt mer voldsomt. Jeg liker at ting er enkelt, så dette blir litt for mye av det gode for min smak: Jeg skjønner deg. Det ser litt voldsomt ut og overgang mellom skaft og sølv ser ikke helt ekte ut? Jeg kan ta feil da.....
sug lut Skrevet 3. november 2021 Forfatter #52 Skrevet 3. november 2021 Holly Golightly skrev (På 1.11.2021 den 19.42): Skaugum er veldig fint, og høyt på ønskelisten. Tåler treskaftene oppvaskmaskin? Nei, de håndvaskes. Og oljes fra tid til annen (vanlig matolje, hilsen Skaugumfabrikken). Men det er det verd.
uhhuhher Skrevet 3. november 2021 #53 Skrevet 3. november 2021 Mormoren min insisterte på å kjøpe kake/kaffe-bestikket i Märtha til oss til bursdager og jul i barndommen, men jeg kom aldri lenger enn ørten t-skjeer (og en syltetøyskje til konfen, må vite!), for det ble for dyrt for henne med kniver og gafler. "Du kan bytte – to skjeer mot én gaffel!" Dette var i typ 95 eller rundt der. Bless. Men siden jeg er veldig lite pyntete av meg, så bruker vi Chaco fra Stelton til alt, inkludert kaffen. Men kommer ikke til kvitte meg med alle de skjeene. altså.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2021 #54 Skrevet 3. november 2021 Her var det mye spennende!!! elsker familiehistorier om gamle ting, ideer osv Jeg har lenge fundert å spørre folk da går jeg jo bla hit.... Håper jeg ikke kupper tråden men: Jeg vil ha nytt bestikk, vårt er nå 20-30 år gammelt og en salig blanding av en og en type, jeg fikk med meg alt mulig hjemmefra, mannen kjøpte billigbestikk som student! Kan dekke til 10 og ha helt ulikt til alle. Har sølv og Hardanger til pent. Men hva skal jeg ha til hverdags????? Først og fremst: Det må gå i oppvaskmaskinen Hva er best? metall/blankt bestikk eller plast i farge? Litt klumpete som kan holdes enkelt eller tynne smale? Skjønner jo at smaken er som baken men fordeler og ulemper kan dere kanskje si noe om? Anonymkode: 598ea...2c4
Anonym bruker Skrevet 3. november 2021 #55 Skrevet 3. november 2021 Mrs Remington skrev (17 timer siden): Jeg skjønner deg. Det ser litt voldsomt ut og overgang mellom skaft og sølv ser ikke helt ekte ut? Jeg kan ta feil da..... Hvordan kan en overgang ikke se ekte ut?? 🤔 Anonymkode: 50f78...37f
☆☆☆ Skrevet 3. november 2021 #56 Skrevet 3. november 2021 IreneUtålmodig skrev (På 1.11.2021 den 11.58): Her ble det kongetinn og Hardanger julebestikk. Eg har suppeause og salatbestikk i denne serien, bryllupsgåve.
sug lut Skrevet 3. november 2021 Forfatter #58 Skrevet 3. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hva skal jeg ha til hverdags????? Først og fremst: Det må gå i oppvaskmaskinen Hva er best? metall/blankt bestikk eller plast i farge? Litt klumpete som kan holdes enkelt eller tynne smale? Skjønner jo at smaken er som baken men fordeler og ulemper kan dere kanskje si noe om? Anonymkode: 598ea...2c4 Altså, til hverdags kan du jo gjøre som noen andre oppover her i tråden og bruke penbestikket. Men jeg for min del vil helst ha forskjell på fest og hverdag, så jeg ville nok om jeg skulle ha hverdagsbestikk bare tatt turen på Ikea og kjøpt metall. Hverdagsbestikket skal man kunne raske med seg på stranda, legge i ei veske for spise underveis, ha med for å spise salat på kontoret - der kan det være at deler kommer og går, så ikke noen vits i å ha det fine, spør du meg. Jeg ville uansett ikke hatt tynne smale, jeg liker ikke å spise med det, men det er jo smak og behag.
Mrs Remington Skrevet 3. november 2021 #59 Skrevet 3. november 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hvordan kan en overgang ikke se ekte ut?? 🤔 Anonymkode: 50f78...37f Flere ting her som ikke ser ekte ut. Det mangler patina. Det ser for perfekt ut om du skjønner hva jeg mener?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #60 Skrevet 4. november 2021 Mrs Remington skrev (22 timer siden): Flere ting her som ikke ser ekte ut. Det mangler patina. Det ser for perfekt ut om du skjønner hva jeg mener? Veit ikke mye om sølv men det er vel pussa fint før bilder osv. Sølja mi ser også glinsende ut. Anonymkode: 50f78...37f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå