Gå til innhold

Hvordan få endret adresse på barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt bodde hos far, men rømte derifra pga en voldelig episode. Hun flyttet da hjem til meg, og jeg sendte inn adresseendring til folkeregisteret. Far nektet å signere, og endringen utløp selv om han fikk 2 purringer fra folkeregisteret. 
Nå har jeg meldt endring igjen, og lagt ved bekreftelse fra barnevernstjenesten på at hun bor hos meg. Han har enda ikke signert. Hvem kontakter jeg og er det i det hele tatt mulig å få endret adressen selvom han ikke signerer? 
Dette medfører at post fra offentlige etater blir sendt til han, samt regninger fra f.eks fastlege. (det ble sendt en regning dit som gikk til forfall og så purring fordi han ikke ga beskjed).

Anonymkode: 5ad41...5f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke barnet endre adresse selv da? I alle fall som en midlertidig adresse. Barnet er åpenbart en ungdom på 16-18 år, så da kan denne selv melde videresending hos posten eller midlertidig adresse. Da vil posten komme til din adresse

Anonymkode: 72b80...d50

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke barnet endre adresse selv da? I alle fall som en midlertidig adresse. Barnet er åpenbart en ungdom på 16-18 år, så da kan denne selv melde videresending hos posten eller midlertidig adresse. Da vil posten komme til din adresse

Posten har vi ordnet, så hun står registrert med postadresse hos meg, men hos fastlegen og sykehus så går det via folkeregisteret. Jeg endret adressen hos fastlegen, men hver 1. så endres det tilbake pga registreringer fra folkeregisteret. Snakket med legekontoret senest i dag tidlig og da hadde den hoppa tilbake til far.

Skrevet

Du må få en rettslig kjennelse.

Anonymkode: 968b4...c45

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Posten har vi ordnet, så hun står registrert med postadresse hos meg, men hos fastlegen og sykehus så går det via folkeregisteret. Jeg endret adressen hos fastlegen, men hver 1. så endres det tilbake pga registreringer fra folkeregisteret. Snakket med legekontoret senest i dag tidlig og da hadde den hoppa tilbake til far.

Posten tar på seg en oppgave med å omadressere posten i en periode. Denne kan du velge selv. Hvis brevet sendes til far, så skal posten likevel sendes til din adresse. Det er en avtale mellom deg/datteren din og posten. Den har ikke noe med folkeregisteret å gjøre. Da må du evt snakke med posten om at de ikke gjør jobben sin

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Posten tar på seg en oppgave med å omadressere posten i en periode. Denne kan du velge selv. Hvis brevet sendes til far, så skal posten likevel sendes til din adresse. Det er en avtale mellom deg/datteren din og posten. Den har ikke noe med folkeregisteret å gjøre. Da må du evt snakke med posten om at de ikke gjør jobben sin

Ah, sånn ja. Da forstår jeg! Skal sjekke at alt er riktig hos posten :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du må få en rettslig kjennelse.

Det har jeg ikke økonomi til dessverre :(

Skrevet

Posten vidresender posten 2mnd gratis, du må selv velge og betale om du ønsker det lengre enn dette. Fyll ut nytt midlertidig andresseendring og velg lengste periode for vidresending. Sett en alarm på telefonen slik at du blir minnet på å lage ny når denne går ut. For det er ikke mulig å lage den permanent. 

Anonymkode: f91ed...bc2

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Posten vidresender posten 2mnd gratis, du må selv velge og betale om du ønsker det lengre enn dette. Fyll ut nytt midlertidig andresseendring og velg lengste periode for vidresending. Sett en alarm på telefonen slik at du blir minnet på å lage ny når denne går ut. For det er ikke mulig å lage den permanent. 

Anonymkode: f91ed...bc2

Takk for tips!

Skrevet

Formelt sett har vel far fortsatt det daglige ansvaret. Så lenge han ikke er enig i flyttingen er det jo riktig at ting sendes til ham.

Har dere fått hjelp av familievernkontoret for å løse konflikten om hvor barnet skal bo?

Anonymkode: f5b63...00a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det har jeg ikke økonomi til dessverre :(

Da har du kanskje rett til fri rettshjelp?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da har du kanskje rett til fri rettshjelp?

Nei, men jeg måtte ut med 100.000 i advokatutgifter forrige gang han bestemte seg for å være idiot, så betaler på det enda…

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Formelt sett har vel far fortsatt det daglige ansvaret. Så lenge han ikke er enig i flyttingen er det jo riktig at ting sendes til ham.

Har dere fått hjelp av familievernkontoret for å løse konflikten om hvor barnet skal bo?

Det er ikke en konflikt. Barnet rømte fra far og vil aldri se han igjen. Hun bor hos meg og det er det hun selv ønsker. Jeg har lagt ved bekreftelse fra barnevernet på at hun bor hos meg så håper det holder 

Skrevet

Det er ikke en konflikt. Barnet rømte fra far og vil aldri se han igjen. Hun bor hos meg og det er det hun selv ønsker. Jeg har lagt ved bekreftelse fra barnevernet på at hun bor hos meg så håper det holder 

Det er jo det en konflikt er. Dere er ikke enige. Snakk med familievernkontoret.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo det en konflikt er. Dere er ikke enige. Snakk med familievernkontoret.

Nei, det er ikke noe å snakke med de om. Denne dansen har vi hatt i 15 år. Vi har vært på fvk mange ganger før, og både barnet og jeg har gitt han altfor mange sjanser. Barnet er 17. han var voldelig mot henne, hun vil aldri se han igjen  

jeg lurer bare på hvordan jeg får endret adresse uten samtykke 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke noe å snakke med de om. Denne dansen har vi hatt i 15 år. Vi har vært på fvk mange ganger før, og både barnet og jeg har gitt han altfor mange sjanser. Barnet er 17. han var voldelig mot henne, hun vil aldri se han igjen  

Da må barnet anmelde far og dra inn barnevernet.
Dersom det gjøres kan barnet få endret adressen uten fars samtykke.

Det kjenner jeg andre som har fått

Anonymkode: 95906...36e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke noen måtedere kan få endret adressen på uten å gå via familievernkontoret. Det kan hende en anmeldelse av far vil holde hvis politiet tar ut siktelse mot far, men jeg tviler på at det kan gjennomføres på under et år og da kan ungdomen uansett endre den selv.

Skrevet

Da må barnet anmelde far og dra inn barnevernet.
Dersom det gjøres kan barnet få endret adressen uten fars samtykke.

Det kjenner jeg andre som har fått

Anonymkode: 95906...36e

Barnevernet er involvert. Eller, var. Derav tilleggskommentaren min om at jeg har lagt ved dokumentasjon fra barnevernet i flyttemeldingen, på at hun bor hos meg. 

Så bra!☺️ (Eller ikke bra, men…) da håper jeg vi får det vi og 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...