Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Når du gjør noe tenker du på egen vinning og ikke på at du sårer andre. Og bryr deg ikke om det? Anonymkode: dafaa...85b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Nei. Anonymkode: b4e75...724 Nei, som i at du ikke bryr deg om du sårer andre på veien? Anonymkode: dafaa...85b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Umulig å svare, hva legger du i å såre andre for egen vinning? Hvis jeg takker ja til en jobb eller slutter i en jobb, flytter eller hva nå jeg gjør, så er det jo litt bak mål om noen skal bli såret over det også. Anonymkode: 201a2...cc4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Når du gjør noe tenker du på egen vinning og ikke på at du sårer andre. Og bryr deg ikke om det? Anonymkode: dafaa...85b Sånn generelt? Hva tenker du spesifikt på? Anonymkode: 5c64d...76e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Når du gjør noe tenker du på egen vinning og ikke på at du sårer andre. Og bryr deg ikke om det? Anonymkode: dafaa...85b Det finnes en god del flere alternativer enn kun de to du lister opp. Prioriterer jeg egen vinning? Nei. Hender det at jeg sårer noen? Sikkert. Noen ganger kan det være viktig i et større perspektiv å si ting, selv om noen kan bli såret av det. Tror jeg vanligvis er god til å formidle ting på en måte som er åpen og direkte, men uten å krenke eller såre. Hender det at jeg ikke bryr meg om at jeg har såret noen? Nei, hvis jeg får vite at noen har følt seg såret av noe jeg har sagt eller gjort, og det ikke virker helt absurd, så tar jeg det til meg. Anonymkode: a46b4...4e3
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, som i at du ikke bryr deg om du sårer andre på veien? Anonymkode: dafaa...85b På hvilken vei? Det er ganske essensielt Anonymkode: a46b4...4e3
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 Det kommer jo helt an på hva jeg gjør. Når jeg kjører bil, så velger jeg å holde fartsgrensen selv om det irriterer andre. Jeg kjører ikke på fotgjengere fordi jeg har dårlig tid Når jeg tar valg for familien om jobb eller oppdragelse, så driter jeg i om noen blir såret av de valgene. Jeg gjør det jeg mener er best for familien i den situasjonen vi er i Anonymkode: 7317d...8dd
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Jeg tar som regel aldri valg basert på egne ønsker og behov, men går gjennom hvordan det vil bli mottatt hos andre og hvordan det påvirker de. Jeg er ekstremt dårlig på selvivaretagelse Anonymkode: b75db...174
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Tenker ALLTID egen vinning ja, men går det på bekostning av noens følelser så må jeg vurdere hva vinningen er da. Jeg kjører ikke alltid på. Anonymkode: 95258...8ff
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 Tenker generelt. Alt fra kjærlighet, jobb, venner, osv. Hører gjerne flere? Anonymkode: dafaa...85b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Er de fleste mennesker kald, kynisk og går over lik for å få det de vil og sårer andre. Får inntrykk av det. Meg og mitt. Anonymkode: dafaa...85b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #13 Skrevet 1. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er de fleste mennesker kald, kynisk og går over lik for å få det de vil og sårer andre. Får inntrykk av det. Meg og mitt. Anonymkode: dafaa...85b Og eg har det heilt motsette inntrykket. Dei aller fleste folke er opptatt av å ikkje såre andre og vil andre vel. Mange tenkjer sjølvsagt og på eigen vinning men balanserer dette fint opp mot det å såre andre. Eg tenkjer alltid på korleis ting eg seier og gjer virkar inn på andre og vil ikkje gjere ting for eigen vinning som sårar andre. Eg reknar med eg likevel har kome i skade for å såre nokon, det skal godt gjerast å ikkje gjere det i løpet av eit liv, men eg prøvar så godt eg kan å hjelpe og trøste folk, ikkje såre dei. Anonymkode: d946a...705
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Er de fleste mennesker kald, kynisk og går over lik for å få det de vil og sårer andre. Får inntrykk av det. Meg og mitt. Anonymkode: dafaa...85b Ok? Kjenner du «de fleste mennesker» da? Uansett er vel du en av de mest selvopptatte her på forumet i alle fall. Ikke at du akkurat sårer noen, men du glor ikke noe annet sted enn inni din egen navle. Dag ut og dag inn. «Meg, meg, meg, alle er så stygge mot meg, ingen ringer og ber meg på ting og hvis de gjør det, så mener de det sikkert ikke, ingen liker meg, alle vil meg vondt, verden sirkler rundt mitt selvbilde. Og det er et trist bilde. Fordi jeg ikke har fantasi nok til å glo i en annen retning innimellom.» Anonymkode: c9d80...345
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Tenker generelt. Alt fra kjærlighet, jobb, venner, osv. Hører gjerne flere? Anonymkode: dafaa...85b Så du tenker at på nesten alle livets områder er nesten alle mennesker slemme? Du hører selv hvor sjukt dette låter, sant? Du trenger en resept. Anonymkode: c9d80...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå