Gå til innhold

Inspirert. Hvilket servise liker du absolutt ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det minst pene du vet om? 

Anonymkode: 6cedb...cf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av disse 70-talls servisene er virkelig ikke pene, type Figgio o.l.

Men jeg synes de er retro-kule da, så har man retrostilen kan de være skikkelig tøffe likevel. De er så stygge at de er kule på en måte ;)

Svogeren min samler på et brungrønt servise fra den tiden, helt matt, og lager de grusomste lyder når bestikket skraper i det...

Anonymkode: 8d5d0...123

Skrevet

Porsgrunn juleservse 😉, selv om jeg har det selv, fikk alltid noe fra det i julegave fra tanten min, helt fra jeg var liten, så jeg har komplett sett. Men jeg synes det er vanskelig å selge det😜

Anonymkode: eba39...d45

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Porsgrunn juleservse 😉, selv om jeg har det selv, fikk alltid noe fra det i julegave fra tanten min, helt fra jeg var liten, så jeg har komplett sett. Men jeg synes det er vanskelig å selge det😜

Anonymkode: eba39...d45

Så ening med deg. De nissene er virkelig mindre pene😂 men har vokst opp med det og det har affeksjonsverdi for meg. Klarer ikke selge det. 

Anonymkode: fe0c6...fa9

Skrevet

Minst pene er vel nisseservise fra porsgrund. 

Liker ikke helt de nisse tegningene.

Skrevet

Minst pent? Må være noe med firkantede tallerkner. Litt sånn firkløveren-dill-dall

Anonymkode: 091f3...7d8

Skrevet

Åsas jul og Disney jul

Anonymkode: 6ec2c...ebc

Skrevet

Jeg er fasinert av hvor opptatt folk er av seviser her inne, 5 tråder om serviser bare på førstesiden.

Anonymkode: caea3...a8c

Skrevet

Fauna🤢 Og det er det vi har🙈

Noen bør kanskje ta ansvar og melde inn til admin at vi trenger et eget servise-forum? Så kan vi heller ha koronaforumet sammen med dette, der er vel ikke så mye aktivitet.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 minutter siden):

Noen bør kanskje ta ansvar og melde inn til admin at vi trenger et eget servise-forum? Så kan vi heller ha koronaforumet sammen med dette, der er vel ikke så mye aktivitet.

Oj, det er jo pent! Men du har antakelig ikke valgt det selv?

Det er ikke aktivitet noe sted, så servise får de sure bare tåle. Så så, hopp over med seg.

Skrevet

Porsgrun porselen bondemønster. 

Men serviser interesserer meg fint lite. Legger ikke merke til hva jeg spiser på hos andre, med mindre det er ekstremt vakkert eller uvanlig i mine øyne. 

Anonymkode: a4e72...793

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er fasinert av hvor opptatt folk er av seviser her inne, 5 tråder om serviser bare på førstesiden.

Anonymkode: caea3...a8c

Lett å bli inspirert, så i dag diskuteres servise, en annen dag er det kjoler eller noe annet uviktig.

Vi kan jo ikke bare diskutere såre barnerumper og tegn på vannkopper her.

Anonymkode: 8d5d0...123

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Oj, det er jo pent! Men du har antakelig ikke valgt det selv?

Det er ikke aktivitet noe sted, så servise får de sure bare tåle. Så så, hopp over med seg.

Helt riktig, det fulgte med på kjøpet da jeg ble sammen med samboeren🙈

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 minutter siden):

Måtte google å se hva det var,du har min dypeste medfølese :P Enig at det ikke akkurat var pent.

Anonymkode: f0c32...d53

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Måtte google å se hva det var,du har min dypeste medfølese :P Enig at det ikke akkurat var pent.

Anonymkode: f0c32...d53

Takk🙈

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (30 minutter siden):

Valgte sambuaren din dette? Eg kunne hatt det på hytta om eg hadde hytte, men berre om det fulgte med. Eg er ikkje kresen på servise, men dette likte eg ikkje.

Er ikkje begeistra for nisseserviset til Porsgrund heller, men det veks på meg. Eg har nok blitt gammal.

Skrevet
☆☆☆ skrev (10 minutter siden):

Valgte sambuaren din dette? Eg kunne hatt det på hytta om eg hadde hytte, men berre om det fulgte med. Eg er ikkje kresen på servise, men dette likte eg ikkje.

Er ikkje begeistra for nisseserviset til Porsgrund heller, men det veks på meg. Eg har nok blitt gammal.

Og om hytta var med sjøen?🤣

jeg har porsgrund nisseservise, men bare kaffeserviset. Mamma har samlet til meg ila årenes løp. Hadde nok ikke valgt det samme selv, men har begynt å synes det er koselig, og bruker det til kaffebesøk og frokost i juledagene.

Anonymkode: b398d...d1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og om hytta var med sjøen?🤣

jeg har porsgrund nisseservise, men bare kaffeserviset. Mamma har samlet til meg ila årenes løp. Hadde nok ikke valgt det samme selv, men har begynt å synes det er koselig, og bruker det til kaffebesøk og frokost i juledagene.

Anonymkode: b398d...d1a

Då måtte det blitt musselmalt, sjølvsagt 🤣

Skrevet
☆☆☆ skrev (1 time siden):

Jepp, og han blir fornærma når jeg påpeker hvor fælt det er🥵 Men han får litt tyn for det fra flere hold, så han innser nok at det ikke er det vanligste servise i de tusen hjem. Kanskje vi kjøper ei hytte en gang, og da kan vi ha det der. Hvis ikke hytta er ved sjøen da, da passer det jo ikke inn😝

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden):

Det er jo, om ikke pent, så i alle fall sjarmerende 😊

Skrevet (endret)
Den perfekte mor, påan igjen skrev (6 timer siden):

Jeg googla serviset og syns faktisk ikke det var så galt🙈

Endret av Hengebukksvinet
Skrevet

Jeg er med i Posgrunds nisseservise klubben. Jeg vil virkelig ikke ha gremlins på matbordet. Jeg står i faresonen for å arve et sånt middagsservise om noen år. Jeg kommer til å takke nei. De nissene gir meg rett og slett grøsninger. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (Akkurat nå):

Jeg er med i Posgrunds nisseservise klubben. Jeg vil virkelig ikke ha gremlins på matbordet. Jeg står i faresonen for å arve et sånt middagsservise om noen år. Jeg kommer til å takke nei. De nissene gir meg rett og slett grøsninger. 

Hehe, jeg synes det er koselig når andre har dem, jeg. Det synes jeg ellers om det meste, forsåvidt. Men særlig dette typiske juleserviset, Porsgrund med nisser,, jeg husker det fra så mange juleselskaper hos familie da jeg var liten og var litt misunnelige for at ikke mamma hadde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...