Gå til innhold

Hvilket juleservise har du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har du det på hytta, ved sjøen???

Anonymkode: 63a44...9d5

Når man prøver for hardt og bare ender opp med å fremstå som en idiot!

Hi, jeg har ikke juleservise, men vurderer Royal Copenhagen eller Wik & Walsøe sitt. Klarer bare ikke å bestemme meg. 

Anonymkode: a0d24...caa

Jeg har ikke enda men liker veldig godt Porsgrunds gamle variant, tror det heter Hjerte. Det er så gammelmodig og koselig synes jeg. Synes også det du har fra Magnor, og Jette Frölich sitt Vinterstjerner(er det nytt?) er pent. Samt det meste fra Villeroy&Boch.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hi, jeg har ikke juleservise, men vurderer Royal Copenhagen eller Wik & Walsøe sitt. Klarer bare ikke å bestemme meg. 

De er kjempefine begge to! Jeg syns motivet er penest på wiik og walsøe, men liker best kvaliteten/formen på royal copenhagen.

Anonymkode: 546ed...d84

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Wik og Walsøe sitt er omtrent helt flatt, det har ikke kant på tallerknene. Det er utrolig irriterende siden alt av mat lett ender utenfor tallerkenen...

Jeg har noe Jette Frölich Vinterstjerner (som også er litt irriterende flatt), og noe Royal Copenhagen. Synes det nye til Firkløveren er fint, men det virker også veldig flatt!

Annonse

Direkte skrev (5 minutter siden):

Wik og Walsøe sitt er omtrent helt flatt, det har ikke kant på tallerknene. Det er utrolig irriterende siden alt av mat lett ender utenfor tallerkenen...

Jeg har noe Jette Frölich Vinterstjerner (som også er litt irriterende flatt), og noe Royal Copenhagen. Synes det nye til Firkløveren er fint, men det virker også veldig flatt!

Takk for tipset, det har jeg ikke lagt merke til.

Jeg har et håndlaget et.

En gammeltante som var veldig flink til å male/tegne har dekorert og brent et helt juleservise som da har endt opp hos meg.

Litt gammeldagse fjøsnisser i forskjellige aktiviteter på gården som motiv.

Veldig glad i det, selv om det ikke er helt dagens mote.

Anonymkode: 0ec0e...f08

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har et håndlaget et.

En gammeltante som var veldig flink til å male/tegne har dekorert og brent et helt juleservise som da har endt opp hos meg.

Litt gammeldagse fjøsnisser i forskjellige aktiviteter på gården som motiv.

Veldig glad i det, selv om det ikke er helt dagens mote.

Arvet, hjemmelaget servise går aldri ut av mote! Jeg hadde elsket å ha det. 

Anonymkode: 5a9dd...f5d

Har Rosendahl hvite porselenstallerkner - til jul, bursdag og alt i mellom. Med juledekket bord og fine servietter blir det til juleservise. Har ikke plass til å oppbevare et helt servise som kun brukes få dager i året. 

Anonymkode: ab382...cf2

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Har Rosendahl hvite porselenstallerkner - til jul, bursdag og alt i mellom. Med juledekket bord og fine servietter blir det til juleservise. Har ikke plass til å oppbevare et helt servise som kun brukes få dager i året. 

Har også hatt Rosendahl sine hvite i «alle år». Kjøpte noen juletallerkener på Søstrene Grene som jeg brukte sammen med Rosendahl.

I for valgt vi å kjøpe 6 middagstallerkener i wiik & W Julemorgen. Syns det er så nostalgisk og pent. Har ikke hatt problemer med at de er for flate. Akkurat det er nok smak og behag.

Anonymkode: b510e...8a2

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Har også hatt Rosendahl sine hvite i «alle år». Kjøpte noen juletallerkener på Søstrene Grene som jeg brukte sammen med Rosendahl.

I for valgt vi å kjøpe 6 middagstallerkener i wiik & W Julemorgen. Syns det er så nostalgisk og pent. Har ikke hatt problemer med at de er for flate. Akkurat det er nok smak og behag.

Anonymkode: b510e...8a2

Det er jo en tanke jeg kan følge - kjøpe juletallerkner for å komplementere Rosendahlservise. Vi er max 10 personer til bords enn så lenge. Får vurdere om jeg kommer over noen jeg liker - eller tar meg råd til. Er så mye man har lyst til å bruke penger på! 😅

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og hvilket ville du valgt om du skulle begynne å samle på nytt?

Jeg har Magnor god jul. Ønsker meg Kahler sitt. Kan man ha to? 😁

Anonymkode: 546ed...d84

Man kan ha mange, mange  😁  , heldigvis. Tenker du Kähler Hammershøi?

Anonymkode: 64410...851

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hammershøi jul, veldig fornøyd!

https://kahlerdesign.com/series/hammershoei-christmas/

Anonymkode: c454c...e3b

Det likte jeg! Kanskje snuse på de for å komplementere Rosendahltallerkner og skåler/ boller! 😊

Da eldstemann var liten kjøpte jeg 10 frokosttallerkener på Nille, røde med nisser på. 

Nå er eldstemann over 20 år og de asjettene er slitne, men ungene nekter å bytte dem ut ;) For dem er det snart jul når asjettene i skapet byttes ut med de røde nisseasjettene og brukes til frokost hver dag i hele adventstiden.

Så vi får nok bare ha dem noen år til, så lenge vi har hjemmeboende barn må de frem første søndagen i advent og brukes i hele desember. Det har blitt tradisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...