Gå til innhold

Alle porselensservisers mor

Anbefalte innlegg

Skrevet
HeiteH skrev (6 timer siden):

Nå er vel ungdom vel så opptatt av bærekraft som oldisene, så det er faktisk ganske trendy å ikke kjøpe nytt, men ta vare på gammel håndverk. Og her var det snakk om servisenes mor. Implisitt at årets trend fra Kremmerhuset ikke kvalifiserer.

Ungdommen er nok mer opptatt av bærekraft enn oldisene, som du kaller det. Det er riktig at man skal kjøpe brukt men det hjelper NADA å kjøpe 300 år gammelt servise som fører til at man må kjøpe annet i tillegg. Ingen bruker det serviset som @sug lut la ut. Når det er sagt, så spørs det jo hva meningen med tråden egentlig var. Dersom TS kun var opptatt av gamle serviser og ikke bærekraft, så er det jo annen diskusjon. Muligens mangler det et eget emne her inne - Antikk diskusjon eller liknende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Må innrømme at om det ikke er alle porselensservisers mor, så er Ostindia fra Rörstrand min favoritt. Vakkert, og med en interessant historie (leste faktisk om det, før jeg så det).

Anonymkode: ce86b...f17

Farmor hadde Ostindia. Elsker det. Svigermor har Flora Danica. Elsker det også. 
Mamma har Wedgwood, også veldig fint. 
Selv liker jeg en annen klassiker; Maria fra Rosenthal. Liker både hvit Maria; Maria med rose, Maria med bjørnebær og denne gamle varianten med bittesmå blomster. Såååå lekker:

https://auktionsverket.com/arkiv/online/383925

Anonymkode: 1b6ae...d55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...