Gå til innhold

Alle porselensservisers mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket er det, i dine øyne? :) 

Anonymkode: 739de...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flora Danica

Anonymkode: a6027...961

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Musselmalt helblonde

https://www.designforevig.no/vare-merker/royal-copenhagen/tallerken-flat-25-cm-70666415/

Men jeg ville ikke hatt det selv. Og med den prisen hadde jeg aldri tatt meg råd til det heller 

Anonymkode: 86abe...305

Nå vet jeg ikke prisen på dem, men jeg spiste av musselmalt helblonde i går kveld og det er utrolig nydelig - og om jeg ikke allerede hadde porselen nok for en landsby hadde jeg nok ikke takket nei. Eller latt være å begynne å samle. Man kjøper jo ikke alt på en gang, man samler over år.

Skrevet

Der er musselmalt for meg også, uten tvil.

Skrevet
sug lut skrev (8 minutter siden):

Nå vet jeg ikke prisen på dem, men jeg spiste av musselmalt helblonde i går kveld og det er utrolig nydelig - og om jeg ikke allerede hadde porselen nok for en landsby hadde jeg nok ikke takket nei. Eller latt være å begynne å samle. Man kjøper jo ikke alt på en gang, man samler over år.

Det er jo helt nydelig, men med nærmere 3000 kr pr tallerken er det dessverre uaktuelt å samle på det. Regner med at det ikke er et stort marked å kjøpe brukt heller. 
Arv hadde jeg absolutt takket et jublende ja til😂

Skrevet
*Miss Marple* skrev (Akkurat nå):

Det er jo helt nydelig, men med nærmere 3000 kr pr tallerken er det dessverre uaktuelt å samle på det. Regner med at det ikke er et stort marked å kjøpe brukt heller. 

Man må begynne ung, vøtt :D  ! Spe på litt hver jul og bursdag, arve noe, finne noe brukt...

Skrevet (endret)
*Miss Marple* skrev (3 minutter siden):

Helblonde utgår om det ikke er arv, tenker jeg. Men musselmalt uten blonde er hos meg. Det er varig. Altså fikk de første delene da jeg var 13-14.

Endret av amandine
Skrevet

Slutter meg til musselmalt, men helblonde blir for fornemt for meg. Jeg er også tilbøyelig til å mene at Bogstad strå er vel så pent- og så er det norsk. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (3 minutter siden):

Det er jo et ypperlig servise som lett lar seg mikse og matche med. Blande musselmalet helblonde med både halvblonde, hvit riflet og hvit helblonde. Tror det er vanlig :) 

Anonymkode: 739de...912

Skrevet
HeiteH skrev (26 minutter siden):

Slutter meg til musselmalt, men helblonde blir for fornemt for meg. Jeg er også tilbøyelig til å mene at Bogstad strå er vel så pent- og så er det norsk. 

Så lenge det er håndmalt er jeg ombord!

Skrevet

Jeg personlig liker de gamle grønne godt, som Grønn fasan eller Anna.

Men bestemor hadde det som heter Blå blomst fra Egersund, så det er jeg veldig glad i. Ren nostalgi.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=228975081

Er likevel enig i at om man skal ha en slik kåring kommer stråmønsteret på topp. Jeg ville valgt Bogstad strå fra Porsgund porselen da, liker at det er norskt.

https://www.porsgrund.com/serviseserier/bogstad-strmnster

Anonymkode: 52770...371

Skrevet

Bogstad hvit 

Anonymkode: 09cfc...286

Skrevet

Altså har dette blitt et pænsjis forum? 

Anonymkode: eb0d5...9b8

Skrevet
Mrs Remington skrev (11 timer siden):

Upraktisk servise!

Upraktisk?

Anonymkode: 08364...402

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Altså har dette blitt et pænsjis forum? 

Du fikk med deg at det ble spurt om «alle porselensservisers mor»? Det sier seg vel selv at det ikke er siste mote?

Anonymkode: 1d44f...036

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du fikk med deg at det ble spurt om «alle porselensservisers mor»? Det sier seg vel selv at det ikke er siste mote?

Anonymkode: 1d44f...036

Men ingen bryr seg om sånt, annet enn oldiser? Service og bestill byttes utnpr man vil ha nytt, det er ikke noe man har hele livet (lenger). Man skifter jo smak, og stil endres. 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men ingen bryr seg om sånt, annet enn oldiser? Service og bestill byttes utnpr man vil ha nytt, det er ikke noe man har hele livet (lenger). Man skifter jo smak, og stil endres. 

Nei, det gjør man ikke nødvendigvis, og nei, godt design er tidløst selv når det også gjenspeiler sin opprinnelsestid. Altså, mønstrene jeg viste til er trehundre år gamle. 

Endret av sug lut
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå er vel ungdom vel så opptatt av bærekraft som oldisene, så det er faktisk ganske trendy å ikke kjøpe nytt, men ta vare på gammel håndverk. Og her var det snakk om servisenes mor. Implisitt at årets trend fra Kremmerhuset ikke kvalifiserer.

Gjest KenCreek
Skrevet

Gud altså, jeg ante ikke at en middagstallerken kunne koste over 2000 kr stk. Hvem i all verden finner på å kjøpe sånt? 

Skrevet

Må innrømme at om det ikke er alle porselensservisers mor, så er Ostindia fra Rörstrand min favoritt. Vakkert, og med en interessant historie (leste faktisk om det, før jeg så det).

Anonymkode: ce86b...f17

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Upraktisk?

Anonymkode: 08364...402

Ja, kjempefint men det er ikke mulig å bruke det pga rillene i tallerken. Det passer heller ikke inn i hvilket som helst hus! Det ville ha passet i mitt hus men jeg valgte et litt mer praktisk servise.

Skrevet
KenCreek skrev (5 timer siden):

Gud altså, jeg ante ikke at en middagstallerken kunne koste over 2000 kr stk. Hvem i all verden finner på å kjøpe sånt? 

🙋‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...