Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #51 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Squid game handler om barneleker som har dødelig utgang. Barnehagebarn og andre små barn har begynt å herme etter dette. Da er det bare et tidsspørsmål før det går galt. At så små barn i det hele tatt vet om denne serien er ille nok, at de tydeligvis har sett så mye av den at de ønsker å bruke kostymer derfra, det tyder på at det er mange foreldre som nok kunne trengt veiledning. Men de som trenger det mest er ofte de som innser det minst... Anonymkode: 457e3...91a Korrekt! Anonymkode: 66024...88a
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #52 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hvorfor skal man synes så mye om alt hele tiden? Ungene kan jo ikke kle seg ut som noe nå uten at det er noen som synes noe eller føler seg krenket. Anonymkode: a5558...a25 Fordi i 2021 skal alt være politisk korrekt, overpedagogisk, sunt og nyttig hele tiden. Vi oppdrar en generasjon av skjøre vårblomster.
prekæs Skrevet 2. november 2021 #53 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Squid game handler om barneleker som har dødelig utgang. Barnehagebarn og andre små barn har begynt å herme etter dette. Da er det bare et tidsspørsmål før det går galt. At så små barn i det hele tatt vet om denne serien er ille nok, at de tydeligvis har sett så mye av den at de ønsker å bruke kostymer derfra, det tyder på at det er mange foreldre som nok kunne trengt veiledning. Men de som trenger det mest er ofte de som innser det minst... Anonymkode: 457e3...91a Den barneleken som er makaber i squid game, har barn lekt i generasjoner. Så her har vel strengt tatt squid game hermet en ufarlig barnelek og gjort den makaber. Den leken lekte vi i gymmen da jeg var barn.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #54 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Squid game handler om barneleker som har dødelig utgang. Barnehagebarn og andre små barn har begynt å herme etter dette. Da er det bare et tidsspørsmål før det går galt. At så små barn i det hele tatt vet om denne serien er ille nok, at de tydeligvis har sett så mye av den at de ønsker å bruke kostymer derfra, det tyder på at det er mange foreldre som nok kunne trengt veiledning. Men de som trenger det mest er ofte de som innser det minst... Anonymkode: 457e3...91a Mitt barn på 9 år har ikke sett noe av serien, selvsagt, men små glimt på YouTube. Det er nok til å sette fantasien i sving. Hvorfor akkurat dette har blitt en så stor ting er det ikke lett for oss voksne å skjønne, men så lenge de ikke ser serien er jeg ganske sikker på at det er ingen som får traumer av å leke pang-du er død nå heller. Anonymkode: 33479...bd1
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #55 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (25 minutter siden): Fordi i 2021 skal alt være politisk korrekt, overpedagogisk, sunt og nyttig hele tiden. Vi oppdrar en generasjon av skjøre vårblomster. Det stemmer selvsagt ikke. De fleste foreldre er svært oppegående og skjønner at barn leker på litt andre måter enn da de selv var små og godtar dette. De skjøre vårblomstene du maser om må kun være i din omkrets, de fleste barn er velfungerende og fine. Anonymkode: 33479...bd1
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #56 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det stemmer selvsagt ikke. De fleste foreldre er svært oppegående og skjønner at barn leker på litt andre måter enn da de selv var små og godtar dette. De skjøre vårblomstene du maser om må kun være i din omkrets, de fleste barn er velfungerende og fine. Anonymkode: 33479...bd1 Det ser ikke slik ut i denne tråden. Det skrives om at barn plutselig har begynt å leke dødsleker, at det er farlig, at de sikkert får lov til å se på serien og så videre. De tenker ikke på at mange har storesøsken, venner som er eldre, omgås eldre barn på skolen, i idrettslag og så videre. Man trenger ikke å se på serien for å vite hva det er. Og i alle tider har ungene lekt "dødslek", bare at de skadet seg mye mer tidligere enn de gjør nå. Når det gjelder min omgangskrets, så vet du ingenting om det. Men hvis "de fleste barn var velfungerende og fine", ville vi ikke ha hatt de statistikkene vi har ift. "bokstavdiagnoser", skolevegring, angst, spiseforstyrrelser og depresjoner blant barn og unge. Problemet er at mange barn og unge møter forventninger som legger for stort press på dem.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #57 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (2 minutter siden): Det ser ikke slik ut i denne tråden. Det skrives om at barn plutselig har begynt å leke dødsleker, at det er farlig, at de sikkert får lov til å se på serien og så videre. De tenker ikke på at mange har storesøsken, venner som er eldre, omgås eldre barn på skolen, i idrettslag og så videre. Man trenger ikke å se på serien for å vite hva det er. Og i alle tider har ungene lekt "dødslek", bare at de skadet seg mye mer tidligere enn de gjør nå. Når det gjelder min omgangskrets, så vet du ingenting om det. Men hvis "de fleste barn var velfungerende og fine", ville vi ikke ha hatt de statistikkene vi har ift. "bokstavdiagnoser", skolevegring, angst, spiseforstyrrelser og depresjoner blant barn og unge. Problemet er at mange barn og unge møter forventninger som legger for stort press på dem. Mener du at de fleste barn har bokstavdiagnoser", skolevegring, angst, spiseforstyrrelser og depresjoner Anonymkode: 33479...bd1
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #58 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Mener du at de fleste barn har bokstavdiagnoser", skolevegring, angst, spiseforstyrrelser og depresjoner Anonymkode: 33479...bd1 Nei, det er ikke det jeg mener. Og nå avsporer vi tråden.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #59 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Skulle de ikke kle seg ut som demoner da…? Anonymkode: 10ad7...1a3 Det er en forskjell. Å kle seg ut som noe skummelt kam være hva som helst så lenge folk synes det er skummelt. Å kle seg ut som en demon er å kle seg ut som en demon. Målet er ikke å være skummel Anonymkode: 292a6...f65
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #60 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke det jeg mener. Og nå avsporer vi tråden. Det er akkurat det du skriver når du protesterer på min påstand om at de fleste barn er velfungerende. Jeg tipper at vi ikke får mer voldelige barn av å leke rødt lys hvor man "dør" i stede for må gå ut av leken. Anonymkode: 33479...bd1
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #61 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er akkurat det du skriver når du protesterer på min påstand om at de fleste barn er velfungerende. Jeg tipper at vi ikke får mer voldelige barn av å leke rødt lys hvor man "dør" i stede for må gå ut av leken. Anonymkode: 33479...bd1 Det er jo nettopp det jeg også skriver, altså jeg er enig med deg. At jeg heller ikke ser noe problem med det, men at det er en "trend" nå til dags at alt skal være politisk korrekt, og at barna skal skånes fra alt. Det ser man for eksempel der folk endrer klassisk litteratur eller barnesanger til mer politisk korrekt variant. Hadde du tatt vekk personangrepsbrillene, ville du ha sett hva jeg mente med mitt innlegg. Og nei, jeg protesterte på din påstand om at ikke-fungerende barn finnes kun i MIN omgangskrets. Personangrep er generelt veldig lite sjarmerende, særlig når man vet null og niks om den man angriper.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #62 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (5 minutter siden): Det er jo nettopp det jeg også skriver, altså jeg er enig med deg. At jeg heller ikke ser noe problem med det, men at det er en "trend" nå til dags at alt skal være politisk korrekt, og at barna skal skånes fra alt. Det ser man for eksempel der folk endrer klassisk litteratur eller barnesanger til mer politisk korrekt variant. Hadde du tatt vekk personangrepsbrillene, ville du ha sett hva jeg mente med mitt innlegg. Og nei, jeg protesterte på din påstand om at ikke-fungerende barn finnes kun i MIN omgangskrets. Personangrep er generelt veldig lite sjarmerende, særlig når man vet null og niks om den man angriper. Dette skrev du: Men hvis "de fleste barn var velfungerende og fine", ville vi ikke ha hatt de statistikkene vi har ift. "bokstavdiagnoser", skolevegring, angst, spiseforstyrrelser og depresjoner blant barn og unge. Forklar meg hvordan dette ikke betyr at de fleste barn ikke er velfungerende? Anonymkode: 33479...bd1
Iiiiik Skrevet 2. november 2021 #63 Skrevet 2. november 2021 Jeg har null meninger om hva andre foreldre lar barna sine kle seg ut som. Mine barn kler seg ikke ut med kostymer fra Squid Game, fordi jeg ikke kjøper inn "årets greie" til Halloween. Tenåringene mine har sett serien, jeg er ikke redd for at de skal begynne å drepe noen av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #64 Skrevet 2. november 2021 Iiiiik skrev (6 minutter siden): Jeg har null meninger om hva andre foreldre lar barna sine kle seg ut som. Mine barn kler seg ikke ut med kostymer fra Squid Game, fordi jeg ikke kjøper inn "årets greie" til Halloween. Tenåringene mine har sett serien, jeg er ikke redd for at de skal begynne å drepe noen av den grunn. Det gjør de nok ikke men de er tenpri ikke 8 år. Tenåringer går ikke rundt å tigger etter knask heller... Anonymkode: 66024...88a
Iiiiik Skrevet 2. november 2021 #65 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det gjør de nok ikke men de er tenpri ikke 8 år. Tenåringer går ikke rundt å tigger etter knask heller... Anonymkode: 66024...88a Enig, de går heldigvis ikke knask eller knep når de er tenåringer, men jeg har yngre barn, og de gikk. Ikke med kostymer fra Squid Game. Ikke fordi jeg er motstander av tradisjonen, men fordi jeg er motstander av å kjøpe inn plastikkdritt (kostymer i nylon og akryl) som brukes én gang.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #66 Skrevet 2. november 2021 Iiiiik skrev (4 minutter siden): Enig, de går heldigvis ikke knask eller knep når de er tenåringer, men jeg har yngre barn, og de gikk. Ikke med kostymer fra Squid Game. Ikke fordi jeg er motstander av tradisjonen, men fordi jeg er motstander av å kjøpe inn plastikkdritt (kostymer i nylon og akryl) som brukes én gang. Det er jeg også, men det er ingen motsetning der. Sønnen min brukte rød bukse og hettegenser, og en svart buff som vi hadde laget en firkant av hvit teip på. Anonymkode: 7ad96...a90
Anonym bruker Skrevet 3. november 2021 #67 Skrevet 3. november 2021 Tenker ikke noe som helst om de foreldrene. Anonymkode: b1412...6b3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #68 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (På 1.11.2021 den 9.14): Den gang de ble innført var det med tvang, ikke noe man frivillig deltok i. Det er en vesentlig forskjell. Etter 300 år var det bare sånn for ingen visste lenger om tvangen, eller de visste om den, men brød seg ikke lenger. For 1000 år siden var ikke tilgangen til opplysninger slik den er i dag heller. Det er mulig å gjøre litt mer undersøkelser om hva noe egentlig er før man tar en tradisjon i bruk. Vite hva man feirer. De fleste vet ikke hvorfor de feirer jul eller nyttår heller. Jesu fødsel feires 24. desember uavhengig av når man egentlig ble født. Og de som påstår at joleblot ble feiret i desember er heller ikke opplyste. For den feiringen var i januar, ikke desember. Å opplyse seg om en feiring/tradisjon/markering er helt innafor. Anonymkode: 292a6...f65 Nei, i januar var det thorrablót. Så der bommer du. Joleblót var 22-25.desember, det markerte solverv. Anonymkode: b1412...6b3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #69 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei, i januar var det thorrablót. Så der bommer du. Joleblót var 22-25.desember, det markerte solverv. Anonymkode: b1412...6b3 Torreblot og juleblot er det samme. Feiret rundt 12. januar, første fullmåne etter vintersolverv. Anonymkode: 292a6...f65
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #70 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Torreblot og juleblot er det samme. Feiret rundt 12. januar, første fullmåne etter vintersolverv. Anonymkode: 292a6...f65 Nei, juleblot er i desember, mens thorrablot er i måneden thorri, som ikke starter før 14.januar. Nå til dags feires thorrablot typisk i månedsskiftet jan/feb. på Island; og det har ikke noe med solverv å gjøre. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Þorrablót Anonymkode: b1412...6b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå