Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg synes ikke noe om det! Anonymkode: 836f4...64a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Vel, om det er aldersgrenser osv, så burde de jo heller ikke kle seg ut som spiderman… Anonymkode: be3c0...56d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Å kle seg ut er en ting, det driter jeg i. At de får se det skjønner jeg ikke. Anonymkode: 9529c...718
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Klarer ikke hisse meg opp over det. På døra mi har jeg barn med åpne «sår», rennende blod fra munnen (fordi de er vampyrer og har drukket menneskers blod), masse skrik-masker (seriemordere som går etter ungdom) og ganske mye annet ekkelt og moralsk forkastelig. Det er liksom konseptet. Skjønner så klart at man ikke skal normalisere at barn ser squid game. Men takke seg til en rosa kjeledress fremfor blod, masker og gørr. Anonymkode: ccf01...745
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Vi bryr oss generelt lite om hva andre kler seg ut som. Du syns det er mer innafor med vampyrer som drikker blod? Anonymkode: 33479...bd1
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 De kostymene der er jo i seg selv veldig «pene». Ikke blod, sår og død i det hele tatt. Det er innholdet i serien som er fremstilt på en bestialsk måte, og de fleste barn har heldigvis ikke sett den.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 Teit ting å kle seg ut i. Poenget er vel å se skummel ut? Man ser jo ikke skummel ut i en kjeledress. Om barna har en alder som er under aldersgrensa på serien så tenker jeg at foreldrene er evneveike. Anonymkode: 10ad7...1a3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 Like greit som å kle seg ut som andre skumle ting. Anonymkode: f3f43...569
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Teit ting å kle seg ut i. Poenget er vel å se skummel ut? Man ser jo ikke skummel ut i en kjeledress. Om barna har en alder som er under aldersgrensa på serien så tenker jeg at foreldrene er evneveike. Anonymkode: 10ad7...1a3 Så teit! Sønnen min har kledd seg ut som Skrik,men han har ikke sett filmene. Barn velger jo bare hvilke kostyme de ønsker,de har ikke sett filmen bare pga de velger det kostyme! Snakk om forhåndsdømming! Anonymkode: 5c00f...f10
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #10 Skrevet 31. oktober 2021 Grusomt! Jeg vil heller ha søte små barn som har blod i hele trynet, økser i hodet, er halshugget, og som ser døde ut på døren Anonymkode: 292a6...f65
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #11 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så teit! Sønnen min har kledd seg ut som Skrik,men han har ikke sett filmene. Barn velger jo bare hvilke kostyme de ønsker,de har ikke sett filmen bare pga de velger det kostyme! Snakk om forhåndsdømming! Anonymkode: 5c00f...f10 Men hvorfor skal en unge som ikke har sett Squid game ha lyst til å kle seg ut ved å ikle seg en kjeledress? Det er jo ikke engang skummelt? Skrik-maska og andre masker er jo i det minste skumle, så de passet til konseptet selv om man ikke har sett filmene. Men en kjeledress? Anonymkode: 10ad7...1a3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så teit! Sønnen min har kledd seg ut som Skrik,men han har ikke sett filmene. Barn velger jo bare hvilke kostyme de ønsker,de har ikke sett filmen bare pga de velger det kostyme! Snakk om forhåndsdømming! Anonymkode: 5c00f...f10 Men skrik maska ER jo skummel. Joggedressen er jo ikke skummel. Det er jo en forskjell liksom. Anonymkode: 9529c...718
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men skrik maska ER jo skummel. Joggedressen er jo ikke skummel. Det er jo en forskjell liksom. Anonymkode: 9529c...718 Poenget med Halloween er faktisk ikke å være skummel. Halloween er en irsk/keltisk tradisjon der man ville holde demoner borte ved å kle ut seg som demoner, og der fattige barn kunne få nøtter/kaker ved å gå fra dør til dør. Skrikmasken er ikke skummel i det hele tatt om man ikke forbinder den med en skrekkfilm som heller ikke er skummel Anonymkode: 292a6...f65
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #14 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Poenget med Halloween er faktisk ikke å være skummel. Halloween er en irsk/keltisk tradisjon der man ville holde demoner borte ved å kle ut seg som demoner, og der fattige barn kunne få nøtter/kaker ved å gå fra dør til dør. Skrikmasken er ikke skummel i det hele tatt om man ikke forbinder den med en skrekkfilm som heller ikke er skummel Anonymkode: 292a6...f65 Halloween slik den praktiseres i Norge innebærer å kle seg ut som noe skummelt, ringe på hos folk og få godteri. Mange barn synes nok skrikmaska er skummel. Hvorfor ellers skulle de velge å kle seg ut med den? Anonymkode: 10ad7...1a3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #15 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Poenget med Halloween er faktisk ikke å være skummel. Halloween er en irsk/keltisk tradisjon der man ville holde demoner borte ved å kle ut seg som demoner, og der fattige barn kunne få nøtter/kaker ved å gå fra dør til dør. Skrikmasken er ikke skummel i det hele tatt om man ikke forbinder den med en skrekkfilm som heller ikke er skummel Anonymkode: 292a6...f65 Skrikmasken er dødsskummel. Det fikk jeg virkelig erfare på torsdag da jeg skulle møte min mor i sentrum og tok en snarvei gjennom noen trange smug. Det var på kvelden og mørkt ute, bare litt gatelys og ingen andre folk der jeg gikk. Så møter jeg på en mann i svarte klær og med skrikmasken på som kommer mot meg. Siden det var trangt, måtte vi passere hverandre ganske tett, og jeg var faktisk skikkelig redd. Haha, hadde ikke trodd om meg selv at jeg var så lettskremt! Anonymkode: 30ec6...bda
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #16 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Halloween slik den praktiseres i Norge innebærer å kle seg ut som noe skummelt, ringe på hos folk og få godteri. Mange barn synes nok skrikmaska er skummel. Hvorfor ellers skulle de velge å kle seg ut med den? Anonymkode: 10ad7...1a3 Fordi den selges som kostyme til Halloween? Halloween er bare nok en idiotisk feiring nordmenn har misforstått og gjort til noe annet enn hva det er. Anonymkode: 292a6...f65
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #17 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fordi den selges som kostyme til Halloween? Halloween er bare nok en idiotisk feiring nordmenn har misforstått og gjort til noe annet enn hva det er. Anonymkode: 292a6...f65 Sånn sett føyer det seg godt inn hvordan vi feirer jul og påske også 🤷♀️😅 Anonymkode: 30ec6...bda
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #18 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sånn sett føyer det seg godt inn hvordan vi feirer jul og påske også 🤷♀️😅 Anonymkode: 30ec6...bda De tradisjonene er litt eldre enn 20 år i Norge. Vi kunne jo begynt å feire joleblot i januar igjen. Hadde ikke plaget meg. Og spise både hest og gris. Men de siste 1000 år er noe annet enn de siste 20 år Anonymkode: 292a6...f65
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #19 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De tradisjonene er litt eldre enn 20 år i Norge. Vi kunne jo begynt å feire joleblot i januar igjen. Hadde ikke plaget meg. Og spise både hest og gris. Men de siste 1000 år er noe annet enn de siste 20 år Anonymkode: 292a6...f65 Men skal man da aldri åpne for nye tradisjoner? Alt som er yngre enn 1000 år er tull? Anonymkode: 33479...bd1
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #20 Skrevet 31. oktober 2021 Sånn er barn…. De vil kle seg ut som det er det ok…. Før ville jo alle ha skrik masker. hva jeg mener om foreldre som lar barna kle seg ut som squid game…mener ingen ting spesielt om de. Anonymkode: fa1b0...829
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #21 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men skal man da aldri åpne for nye tradisjoner? Alt som er yngre enn 1000 år er tull? Anonymkode: 33479...bd1 Det skrev jeg ikke. Men jeg synes Halloween er tullete når det ikke har noen betydning annet enn å kle seg ut og få godteri. Det er ingen «dypere» mening enn det Anonymkode: 292a6...f65
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #22 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Teit ting å kle seg ut i. Poenget er vel å se skummel ut? Man ser jo ikke skummel ut i en kjeledress. Om barna har en alder som er under aldersgrensa på serien så tenker jeg at foreldrene er evneveike. Anonymkode: 10ad7...1a3 Man må ikke se skummel ut på Halloween. I Amerika kler de seg ut som alt mulig. Er ingen regel om at man MÅ være skummel. Anonymkode: 82b7a...673
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #23 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Fordi den selges som kostyme til Halloween? Halloween er bare nok en idiotisk feiring nordmenn har misforstått og gjort til noe annet enn hva det er. Anonymkode: 292a6...f65 Så i andre land feirer man Halloween i tradisjonell ånd, altså at folket kler seg ut som demoner for å skremme bort de virkelige demonene, og der kun fattige barn ringer på hos folk for å få nøtter og kaker? Det er bare vi i Norge som feirer Halloween slik vi gjør her? Anonymkode: 10ad7...1a3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #24 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg mener ingenting om de foreldrene som lar ungene kle seg ut som de i squidgame. Derimot mener jeg en hel masse om foreldre som mener mye og høyt om bagateller i andres foreldreskap. Anonymkode: 22ae1...a0b
Luksusdyret Skrevet 31. oktober 2021 #25 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): De tradisjonene er litt eldre enn 20 år i Norge. Vi kunne jo begynt å feire joleblot i januar igjen. Hadde ikke plaget meg. Og spise både hest og gris. Men de siste 1000 år er noe annet enn de siste 20 år Anonymkode: 292a6...f65 Men det er jo hele poenget - noen av disse tradisjonene var også nye en gang. Hvis man alltid skal være imot alt nytt, får man ingen nye tradisjoner. Hadde alle tenkt slik da jul ble innført, ville vi ikke ha hatt noen jul nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå