Gå til innhold

Sette opp lyse ute, når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når setter dere opp lys ute?

Sitter og tenker litt, har alltid satt opp lysene ute til første søndag i advent.
Grunnen til det er at de liksom har noe med jul å gjøre.

Men så kommer det til når de tas ned, de fleste, inkludert meg, lar de stå til midten av februar, siden det er vinter lys, de lyser opp mørketiden og så videre.

Vel, solen snur 21./22. desember, så dersom man tar lysene ned 15. februar så er det 55-56 dager fra solen snur til man tar lysene ned.
55-56 dager den andre veien er rundt 28. oktober.

Blir det veldig feil av meg å sette opp vinterlysene ute om en ukes tid, det er jo fryktelig mørkt på denne tiden av året?

Anonymkode: a42b4...a6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De mest julete lysene venter jeg med, men noen lys kaller jeg "vinterlys" og de kan jeg begynne med når jeg føler jeg trenger litt lys.

Har til nå satt opp flere lykter på trappa med kubbelys med timer, har satt timeren på 8 timer fra klokken halv fire, så de lyser når jeg kommer fra jobb.

Så kjøpte jeg en sånn på Rusta i dag

https://www.rusta.com/no/no/lystre-p772602950101.aspx

Den var så fin, stakk den i blomsterpotta med lyng i og tente den i dag. Den er kanskje litt julete, men var så koselig å sette opp så den får stå :)

Anonymkode: 9014e...826

Skrevet

Det med at belysning i hagen har med jul å gjøre er jo litt gammeldags holdning. Nå kan man jo ha lyslenker om sommeren, (mørke kvelder i august feks) og ellers når man vil.

Men blinkende nisser hører vel desember til kanskje 😜

Anonymkode: 0bc09...9fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

De mest julete lysene venter jeg med, men noen lys kaller jeg "vinterlys" og de kan jeg begynne med når jeg føler jeg trenger litt lys.

Har til nå satt opp flere lykter på trappa med kubbelys med timer, har satt timeren på 8 timer fra klokken halv fire, så de lyser når jeg kommer fra jobb.

Den var så fin, stakk den i blomsterpotta med lyng i og tente den i dag. Den er kanskje litt julete, men var så koselig å sette opp så den får stå :)

🤣🤣🤣🤣 Betalte du for den kvisten der?? 

Anonymkode: 370ef...aec

Skrevet

Jeg har tent lysslyngen i hekken ved inngangsdøren. Den vises ikke fra veien da, (litt redd for grinete naboer 😂) jeg liker å ha lys i hekken hele vinteren jeg. Spesielt nå før snøen kommer. 😊

Anonymkode: 08c60...cd0

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

For et lite, sørgelig menneske du er! Jeg håper livet ditt blir bedre så du slipper å rakke ned på andre for å prøve å føle deg mindre patetisk selv. 

Hi, de typiske julelysene syns jeg skal vente til advent, men ellers er det jo bare pent med lys ute nå. 

Anonymkode: e803a...1c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hva ønsker du helt oppriktig å oppnå med en slik kommentar? Du er et veldig stusselig menneske altså. 

Skrevet

Vi har lys lenke ute hele året.  En av naboene har allerede nå tatt frem de blinkende ( flerfargede) lysene sine … de blinker sånn sett rett inn på den andre naboens soverom… 

Jeg ville ikke hengt opp noe typisk jul eller blinkende greier nå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, og fin ble den også 🙂 Veldig fornøyd faktisk. I krukka med lyng på trappa ble det veldig fint med den lysende kvisten.

At du ikke liker den er helt greit, hadde vært kjedelig om alle likte de samme tingene. Jeg synes det var veldig koselig med en lysende kvist i krukke mi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Den var jo fin :) Får stikke ned på Rusta selv og gå til innkjøp. Klør i fingrene selv til å pynte opp med lys, men venter til de første starter og da sier vi kjør mysbelysning i første omgang ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Takk for tips!! Den må jeg kjøpe meg!! Kjekt med lys som går på batteri! 👍

Anonymkode: a2d68...6ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, og fin ble den også 🙂 Veldig fornøyd faktisk. I krukka med lyng på trappa ble det veldig fint med den lysende kvisten.

At du ikke liker den er helt greit, hadde vært kjedelig om alle likte de samme tingene. Jeg synes det var veldig koselig med en lysende kvist i krukke mi.

🤣 hehe. Bra for butikkene at det er massevis av folk med smaken i ræva som kjøper dritten deres 🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

🤣 hehe. Bra for butikkene at det er massevis av folk med smaken i ræva som kjøper dritten deres 🤣

Tenker du trenger noen som passer på at du tar medisinene dine og begrenser tilgangen din til Internett. 

Skrevet

Men kjære deg, har du det så ille i dag? Vondt å se alle bildene på FB og Insta av alle som koser seg sammen på tur eller pynter til Halloween mens du ikke klarer annet enn å spre dritten din på anonymforum? 

Anonymkode: e803a...1c5

Skrevet

Har du sagt A får du si B. Så vis oss din utebelysning. 

Skrevet

Vi hengte opp lys på hekken i går 🙂, nå har 3 naboer også hengt opp. På grunn av gravearbeid er hele gata vår mørklagt, så veldig koselig med litt lys, nå som det er så mørkt ute 🙂

Anonymkode: d0435...a29

Skrevet

Jeg har tidligere år montert lyslenke i takmønet på ene siden av huset, den siden mot gata. Siden det er så høyt oppe lar jeg det henge hele året og tar bare ut kontakten ellers i året. Fikk plutselig lyst til å tenne de rett før helgen, så nå lyser de 😝 Kan velge mellom hvite lys og fargelys. Lar de være hvite nå i november og så skrur jeg over til fargelys i desember 🤩

Anonymkode: a7d89...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...