mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. oktober 2021 #26 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg må innrømme at jeg har ledd litt og ristet på hodet av den tidlige julepyntingen din tidligere, men nå ser jeg at det du kaller julepynt er det samme som jeg pynter med til advent (utenom juletreet). Sånn sett er jeg like rar som deg. 😊 Anonymkode: 2e04f...deb Ja… du er kanskje inne på noe. Det handler nok mye om hvordan jul men velger å ha i forhold til hvor lenge man har den i hus😊
Lalina Skrevet 30. oktober 2021 #27 Skrevet 30. oktober 2021 Er tradisjonell med julepynten. Liker rød jul med nisser og julestjerner. Adventstjerner i vinduene. Elsker å pynte til jul.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #28 Skrevet 30. oktober 2021 Store julestjerner i de største vinduene i gullfarget stoff med elektrisk lys i. Har nå plastikkjuletre med masse ledlys og forskjellige julekuler som er samlet fra min barndom og opp til nå. Røde store julestjerner i potter. Stor advensstake med kubbelys på spisebordet med hjemmelaget pynt av gran og passende pynt som kongler og sløyfer som passer resten av interiøret i stua. Har noen nisser her og der i kroker og kriker. Høres mye ut, men det blir heller ikke overpynta. På kjøkkenet kommer det opp julegardiner. Ellers er det ikke gardiner i noen av vinduene. Anonymkode: 175bb...f18
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #29 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Henger opp masse utelys i mange farger for å irritere naboen. Inne er det pent med rødt og gull. Anonymkode: 82bcc...874 Så uendelig trist måte å leve livet sitt på. Anonymkode: f1531...815
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #30 Skrevet 30. oktober 2021 Hvitt og lilla i adventstiden, rødt, hvitt og grønt fra 22. desember. Ingen julegardiner Anonymkode: 4a84b...d96
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #31 Skrevet 30. oktober 2021 Pynter med mye forskjellig, starter med utebelysning i november, pynter til jul 29 november eller 1 søndag i advent, litt hjemmelaget pynt, masse forskjellige nisser, engler, hus, skikkelig gammeldagse keramikk figurer, juletre med kuler i forskjellige farger. Sikkert helt forferdelig i noens øyne, men vi liker det 🙂. Anonymkode: 7d535...593
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #32 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Pynter med mye forskjellig, starter med utebelysning i november, pynter til jul 29 november eller 1 søndag i advent, litt hjemmelaget pynt, masse forskjellige nisser, engler, hus, skikkelig gammeldagse keramikk figurer, juletre med kuler i forskjellige farger. Sikkert helt forferdelig i noens øyne, men vi liker det 🙂. Anonymkode: 7d535...593 Og det er jo det som betyr noe - at den enkelte familie liker det og det setter huset og familien i god stemning, uavhengig av stil - god mix, farger, natur, stram etc. Jeg ser ikke poeng med egne julegardiner og juleservise, men om andre finner glede i det er det jo supert! ❤️⭐️ Anonymkode: f7781...cd0
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #33 Skrevet 31. oktober 2021 Sånn ser stuebordet ut når det nærmer seg julaften, fortsatt med lilla adventsduk på. Og spisebordet dekket til julemiddag. Anonymkode: f7781...cd0
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #34 Skrevet 31. oktober 2021 Hvit og lilla i adventstiden Rødt, grønt og sølv i jula. Nisser overalt. Får god hjelp av guttene mine til å pynte huset. Juletreet var kun pyntet med rødt og sølv til jeg ble mamma, nå er det annerledes. 😅 med både dinosaur, våre bokstaver og pynt de har laget i bhg. Anonymkode: 4f41f...bf2
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #35 Skrevet 31. oktober 2021 Til 1.søndag i advent vaskes alle vindu og jeg henger opp røde julegardiner i alle rom. Lilla duker. I tillegg adventsstjerner og stake. Lysene monteres utomhus og adventskalenderen henges opp. Fra midten av november er skapene vasket og i vitrineskapet i stua har hele juleserviset fått plass. 22.desember, når hele huset er vasket, legges røde juleduker på alle bord og skjenker, ja til og med alle nattbord får juleduk! Så kommer 17 store plastkasser med julepynt frem, og 170 nisser + mye annet plasseres på sine faste plasser. Alt har fast plass, slik som i fjor og året før der og.... Lillejulaften pyntes treet. Min mest elskede julepynt er gamle keramikknisser, gamle julekuler, ting med historie. Også mange Haslenisser. Jeg har samlet spesielle nisser i mange år, og har nisser for store verdier faktisk! I jula er jeg maksimalistisk! Det skal være rødt, gull og overdådig. Men jeg er nøye med tradisjoner, og det kunne aldri falle meg inn å ta frem nissene til advent! Det ødelegger julemagien totalt for min del! Åååå, som jeg gleder meg! Anonymkode: 2d897...f8b
sug lut Skrevet 31. oktober 2021 #36 Skrevet 31. oktober 2021 Alle farger, all pynt i hele verden og mye av den.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #37 Skrevet 31. oktober 2021 Lilla i adventstiden, og etterhvert som jula nærmer seg, blir det mer rødt. Til jul er det vilt og galt med pynt i alle farger og fra alle steder vi har bodd. I en periode pyntet vi bare med blått, sølv og hvitt fordi det passet best i huset vi bodde i, og vi ville ha litt forandring. Så flyttet vi til et annet hus, og da ble det rødt og grønt. Men nå fyller vi huset med minner fra tidligere år, så nå er det rødt, grønt, hvitt, blått, sølv, gull og sikkert noe annet også. Herlig. Anonymkode: 7c182...6ab
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #38 Skrevet 31. oktober 2021 Noe gammelt, noe nytt. Noe hvitt, noe sølv, noe rødt. grønne greinerp og sedertre med lys i inngangspartiet. Elsker disse som jeg kjøpte i Finland for en del år siden, både hvite og røde nisser i ulike størrelser: https://www.aarikka.com/collections/home/type-figurines#Filters Julehjerter fra le klint i vinduet er et høydepunkt å henge opp! Ellers står barna for mye av pynten. Anonymkode: 13dd5...71d
IreneUtålmodig Skrevet 31. oktober 2021 #39 Skrevet 31. oktober 2021 Får gubben til å pynte 2 trær ute med julelys i midten/slutten av november. Siste uten i november pynter jeg til jul med stort sett nisser/engler/reinsdyr. Samler på Disneypynt så de har fått hedershyllen 💞 Kongerøkelse stort sett hver dag. Prøver å holde juleblomstene i live ut desember , lykkes stort sett hvert år. Pynter stort sett i stue/kjøkken, jeg må bli flinkere til å pynte andre rom 🤔
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #40 Skrevet 31. oktober 2021 Lilla i advent så kommer alt mulig frem på lillejulaften når huset er vaska. Mest rødt. Ting ungene har laget. Nisser. Duker. Lysestaker etc. More is More. Anonymkode: edc00...6fe
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #41 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg har juleuroene til Georg Jensen, de er juletrepynten. Ellers er det mye levende lys, litt blomster, hvite lys i busker ute og julestjerner i vinduet. Har en juleduk fra mormor som hun broderte, den legger jeg på til julaften. Det tror jeg var alt 🤔 Anonymkode: 9d4a6...288
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå