Gå til innhold

Hvordan pynter du til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke farger, hva slags pynteting?

Anonymkode: c4b67...f91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rødt og gull. 2 juletre med masse lys og røde kuler. Røde duker med gull løper på. Røde lys. Noen nisser, Julekrybbe, lyspyramider, krystallanterner, Hadeland glassverk glass julenisser, engler mm.

Anonymkode: d598a...616

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke farger, hva slags pynteting?

Anonymkode: c4b67...f91

Aldri rødt, gull, duker , gardiner og nisser. Pynter med mye grønt i form av blomster og kvister samt levende lys. Noen arvede gamle julekuler, stjerner i vinduene og arvede danske julehjerter.  Selvsagt også med juletre. Alltid pepperkaker på treet. ( med hvite sløyfebånd ). Av blomster går det i svibler og amaryllis . Enkelt og pent . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Aldri rødt, gull, duker , gardiner og nisser. Pynter med mye grønt i form av blomster og kvister samt levende lys. Noen arvede gamle julekuler, stjerner i vinduene og arvede danske julehjerter.  Selvsagt også med juletre. Alltid pepperkaker på treet. ( med hvite sløyfebånd ). Av blomster går det i svibler og amaryllis . Enkelt og pent . 

Jeg gjør omtrent stikk motsatt 😅 Har stjerne og juletre, da.

Anonymkode: 862a2...157

Skrevet

"Norske gamle nisser" eller hva jeg skal kalle det, altså ikke coca cola- nisser eller de her med store neser og kjempelue. Vi bruker kongler og granbar og mose, lys og nypussede lysestaker, gamle broderte juleduker og julepynt som er arvet, funnet, fått eller laget av ungene ( fortrinnsvis, jeg er kjempeglad i å flette kurver). 

I vinduet henger en stjerne og pepperkaker i røde bånd. Jeg skulle gjerne hatt svibler men de lukter for mye, men amaryllis har jeg. Helst røde. Og hvite asalea.

Nå begynte jeg faktisk å glede meg litt, selv om jeg holder fast ved at det er for tidlig å tenke på jul.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg gjør omtrent stikk motsatt 😅 Har stjerne og juletre, da.

Anonymkode: 862a2...157

Herlig med forskjellige julehjem

Skrevet

Her er det en god mix av gammelt og nytt, hvitt, rødt, messing og sølv. Viktigst for meg er levende lys, både og blomster (må ha stor hvit azalea, amaryllis og tulipaner, både hvite i adventstiden og røde fra lille julaften) Røkelse og granbar gir lukten. Ellers er musikk, filmer, tegnefilmer mm med på å gi meg julefølelse og tradisjoner. 

Gidder ikke julegardiner, det er jeg ikke oppvokst med selv heller. 

Anonymkode: f7781...cd0

Skrevet (endret)

En salig blanding av gammelt og nytt. 😅 Ting som ungene har laget på skole og i barnehage gjennom 18 år. Ting jeg har perlet. Nisser som svigermor har strikket. Gamle broderte juleduker fra loppemarked. Juletreet har fargede LED-lys, og kuler i alle slags farger og varianter. Har ei gammal julekrybbe stående på pianoet. Julestjerner i stort sett alle vinduer. Farger? Vel… Rødt, med alle regnbuens farger i tillegg. 

Endret av TøffiTrynet☠
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Her er det en god mix av gammelt og nytt, hvitt, rødt, messing og sølv. Viktigst for meg er levende lys, både og blomster (må ha stor hvit azalea, amaryllis og tulipaner, både hvite i adventstiden og røde fra lille julaften) Røkelse og granbar gir lukten. Ellers er musikk, filmer, tegnefilmer mm med på å gi meg julefølelse og tradisjoner. 

Gidder ikke julegardiner, det er jeg ikke oppvokst med selv heller. 

Anonymkode: f7781...cd0

Sånn er det. 

Skrevet (endret)

Med minst mulig. Har maksimalistisk juletre i ekte gran og setter gjerne noe pynt på trappa. Utover det, minst mulig, men tar fram det ungene har laget og litt til. Syns julepynt urydder, uavhengig om det er Hadeland, Georg Jensen eller Nille :) Uff, for et menneske jeg er. 😕 

Endret av prekæs
Skrevet
prekæs skrev (14 minutter siden):

Med minst mulig. Har maksimalistisk juletre i ekte gran og setter gjerne noe pynt på trappa. Utover det, minst mulig, men tar fram det ungene har laget og litt til. Syns julepynt urydder, uavhengig om det er Hadeland, Georg Jensen eller Nille :) Uff, for et menneske jeg er. 😕 

Jeg har hverken Hadeland,Georg Jensen eller Nille, så da er det ikke uryddig 😁

Skrevet
amandine skrev (1 minutt siden):

Jeg har hverken Hadeland,Georg Jensen eller Nille, så da er det ikke uryddig 😁

Har en del i Hadeland her. Fy søren hvor rotete det blir :D

Skrevet

Jeg blir rødere og mer tradisjonell med årene. Ønsker meg flere lys i år, gjerne fine lyskuler. 

Noen norske nisser, noen kongler, lysestaker, duker osv. Har ikke julegardinene, det blir litt mye. 

Skrevet

Tre, en stjerne, en syvarmer og et par nisser, det holder. Jeg går på bena mine å pynter. 

Anonymkode: e5808...40d

Skrevet

Jeg pynter hele huset fra loft til kjeller. Ute har vi lys i flere trær, og utenfor inngangsdøren (under tak) har vi juletre med lys og enkle kuler. I stua står en kjempestor gran med alt mulig av julekuler, mest gamle, arvede. Så har jeg ulike «avdelinger» i hele hovedetasjen. En juleby med ting som blinker og spiller musikk (står ikke på hele tiden), en pepperkakeby, en nisseby og en egen engel-krok. Alle bord har håndlagde juleduker med sølvlysestaker på. I den andre stuen nede er det er stilrent juletre i rødt og gull og mer moderne pynt. Så har jeg flere antikke julestjerner. Noen år har jeg også pepperkakehjerter med røde sløyfebånd i vinduene. Så har jeg selvsagt krans på døra og juleblomster overalt.

Jeg elsker jul 🤶🏻

Skrevet

Her er det rødt så det ljomer etter! Jeg har røde gardiner både i stua og på kjøkkenet, rød duk på spisestuebordet og ellers en blanding av gammelt og brodert og nytt og vevd på borda. Ellers er det en herlig blanding av grønt, gull, sølv, engler, hjerter, lys, noen få nisser som ikke ser ut som de skal drepe meg mens jeg sover, ekte juletre i pyntet med kuler i allverdens farger og ellers maksimalisme på alle flater. Jeg pynter etter mottoet mer er definitivt bedre, og så fyller jeg på med asalea, amaryllis, julestjerner og dekorasjoner med granbar og røde roser og nelliker, og sølvtråd og kongler og kvister og dompaper og små gullkuler og rødt. Nevnte jeg rødt? Mye rødt :D.

Skrevet
Himmel og hav skrev (8 minutter siden):

Her er det rødt så det ljomer etter! Jeg har røde gardiner både i stua og på kjøkkenet, rød duk på spisestuebordet og ellers en blanding av gammelt og brodert og nytt og vevd på borda. Ellers er det en herlig blanding av grønt, gull, sølv, engler, hjerter, lys, noen få nisser som ikke ser ut som de skal drepe meg mens jeg sover, ekte juletre i pyntet med kuler i allverdens farger og ellers maksimalisme på alle flater. Jeg pynter etter mottoet mer er definitivt bedre, og så fyller jeg på med asalea, amaryllis, julestjerner og dekorasjoner med granbar og røde roser og nelliker, og sølvtråd og kongler og kvister og dompaper og små gullkuler og rødt. Nevnte jeg rødt? Mye rødt :D.

Det må innrømmes at noen av mine nisser nok stiller i kategorien for småskummelt utseende 😁

Skrevet

Min julepynt er en salig blanding av gammelt og nytt. Det eldste er rundt 100 år gammelt, det yngste blir nok kjøpt i desember. Hovedfargen er rødt. 

Anonymkode: 30620...f4c

Skrevet

Ute har vi to juletrær med lys, julenek og en oppsats med juleroser, grønt og lys, et par nisser, krans på døra og lange girlandere av granbar med lys i.

Inne har vi et rom med bare hjemmelaget pynt utenom glitter og levende lys på juletreet. Til og med lysene støper vi selv.

I resten av huset har vi litt forskjellig tema i de forskjellige romene. En stue har hovesaklig religiøs pynt med engler, julerybbe mm, en stue har mer moderne nisser og en nissegård og en stue er nesten tømt for andre møbler for å få god plass til hovedjuletreet. Det har pynt vi har arvet, kjøpt og samlet gjennom mange år. Det er veldig mye forskjellig, men alt har sin historie.

Vi har juleblomster i alle rom, nyrullede damaskduker og broderte juleduker, kobber og messing er nypusset, peisen er skurt og det er rent og ryddig alle steder, også i skuffer og skap. Det er lysende pynt i nesten alle vinduer.

Vi bytter ikke gardiner, men det titter frem nisser både her og der.

Anonymkode: 2e04f...deb

Skrevet

Det er rødt, gull, sølv, nissehus med en salig blanding av kjøpte og hjemmelagde nisser, stjerner i vinduene, ekte juletre som blir pyntet bittelille julaften, engler og nisser. Pepperkakehus og hjerter i vinduene. Har ikke julegardiner, men juleduk på alle bord. 

I julen er mer absolutt bedre. 

Skrevet

Jeg holder til vanlig en ganske «dempet» stil uten så altfor mye farger (selv om jeg så vidt har begynt å endre litt på det) og krimskrams. I julen derimot går hjernen min fullstendig bananas. Det er julepynt i enhver krok. Røde, gammeldagse julegardiner, rød juleduk med løper etter bestemor, julekirke, kranser både her og der, et fantastisk nissehus snekret av min avdøde bestefar, et juletre som nærmest knekker under vekten av røde, grønne og gullfargede julekuler, nisser laget av mamma, julestjerner og amaryllis, gamle trau fylt til randen av mose, lys og kuler… og det var bare et lite utvalg. Og så har jeg selvsagt brodert kalendere til barna som nærmest opptar en vegg hver.

Men jeg elsker det!!! Helsigvis er mann og barn like julegale som meg.

Jeg har et oppbevaringsproblem da, det må nevnes…

Anonymkode: 02b14...9e0

Skrevet

Masse amaryllis og svibler. Granbar og hvite lys, sorte fløyelsstjerner og litt gull og barnepynt. Barna får gå all in på sine rom. 

Anonymkode: f7629...3a1

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg har ledd litt og ristet på hodet av den tidlige julepyntingen din tidligere, men nå ser jeg at det du kaller julepynt  er det samme som jeg pynter med til advent (utenom juletreet). Sånn sett er jeg like rar som deg. 😊

Anonymkode: 2e04f...deb

Skrevet

Det jeg pynter mest er juletreet. Og barna mine begynner å bli oppgitte over det nå, for de sliter med å få plass til all pynten på juletreet. Og det er alt fra hva barna har laget, pynt jeg har arvet, så har jeg i alle år kjøpt julepynt på alle mine reiser. Så har jeg litt stor julepynt ellers, og stjerne i vinduet. 

Anonymkode: c1b78...767

Skrevet

Henger opp masse utelys i mange farger for å irritere naboen. Inne er det pent med rødt og gull. 

Anonymkode: 82bcc...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...