Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 For en stund siden la jeg merke til at jeg mister mer hår enn normalt. Ligger mye i dusjen etter bad, på gulvet etter tørk men ikke ellers. Har vært hos lege og tattblodprøver og alt var normalt, men fikk beskjed om å starte på jern da jeg ligger under normal grensen. Startet på jern for en måned siden og føler at jeg mister mindre hår nå. Men innimellom så får jeg sånn «brenne» følelse i hodebunnen og det er irriterende, og vet ikke hva det kommer av. Ellers tar jeg kun fiskeolje kapsler og b kompleks. Ingen andre vitaminer ellers, tenker å kutte ut b komplekse også da jeg ikke har mangler og det er unødvendig. Har også sluttet å stripe meg og jeg synes det er så dritt, fordi jeg ikke kler min egen natur farge, men jeg tør ikke stripe det mer. Noen råd til meg? Anonymkode: 23293...65f
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Følger. Jeg også opplever å miste mye mer hår enn normalt. Har hatt stress og bekymringer langt ut over det som er normalt i ett år. Mulig det er grunnen. Anonymkode: 3b7e8...7f8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Følger. Jeg også opplever å miste mye mer hår enn normalt. Har hatt stress og bekymringer langt ut over det som er normalt i ett år. Mulig det er grunnen. Anonymkode: 3b7e8...7f8 Vi får ikke så mye svar ser det ut som 😌 Anonymkode: 23293...65f
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Mister også sykt mye hår! Slik at jeg lurer på om det vil være noe igjen til slutt😔. Har ingen mangler, men har det ekstremt stress. Har et barn (over 18) med diagnose. Er evig bekymret for hva hun vil finne på av bla selvmedisinering. Har det utrolig stress på jobb, langt over det som er normalt. Er hjemme 19/20 hver kveld, da er jeg så pumpet at jeg ikke orker noe. Har kronisk dårlig samvittighet ovenfor minste ungen, føler aldri jeg får tid til han. Sånn går nå dagene…! Men ramler håret av ved stress?? Anonymkode: a4ccc...3a3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mister også sykt mye hår! Slik at jeg lurer på om det vil være noe igjen til slutt😔. Har ingen mangler, men har det ekstremt stress. Har et barn (over 18) med diagnose. Er evig bekymret for hva hun vil finne på av bla selvmedisinering. Har det utrolig stress på jobb, langt over det som er normalt. Er hjemme 19/20 hver kveld, da er jeg så pumpet at jeg ikke orker noe. Har kronisk dårlig samvittighet ovenfor minste ungen, føler aldri jeg får tid til han. Sånn går nå dagene…! Men ramler håret av ved stress?? Anonymkode: a4ccc...3a3 Håret kan ramle av ved stress, ja. Og bli grått. Jeg var helt grå i tinningene da jeg hadde sykt stressende jobb. Ny jobb og det grå ble borte. Håret ble tykkere og vokser raskere. Du har kanskje ikke mulighet til å få ned stressnivået ut fra hva du skriver. Så da er det ølgjær (kosttilskudd) og å bruke dermaroller i hodebunnen som kanskje kan motvirke røytingen. Anonymkode: ffce2...43e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå