GÃ¥ til innhold

Morsomme knep til halloween?🤩

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så sympatisk av deg da. Min 10-åring har en utviklingsforstyrrelse som gjør at han er 2-4 år bak kognitivt. Men det er helt umulig å se på ham og merke etter én setning. Skal du sende bikkja etter han? Kalle ham drittunge? 

Anonymkode: dc65b...8d4

Om han ikke oppfører seg så burde han ikke få gå alene. Eller mener du at alle skal bare akseptere utidig oppførsel av de som ringer på døra? Om unger gjør ufine knep så bryr jeg meg ikke om det er diagnose involvert nei. 

Anonymkode: 39661...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Fordi jeg ikke liker at eieren ber hunden om å angripe ett barn??

Anonymkode: 8cec5...e41

Hvilken plantet lever du på? INGEN ber en hund angripe et barn, å skremme barn med bjeffing når de gjør knep er helt ok. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvilken plantet lever du på? INGEN ber en hund angripe et barn, å skremme barn med bjeffing når de gjør knep er helt ok. 

Ehh nei! Sånne som deg burde ikke fått lov å ha barn!

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Å skremme barn er som en generell regel ikke ok. Og å skremme dem med en hund, er aldri ok. Aldri! 

Anonymkode: 9f655...a0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Sånne som deg. Oppdra drittungene dine så slipper andre gjøre det med hund. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Da håper jeg den blir avlivet etterpå ditt grusomme menneske!!

Hva? Avlivet? For ? 

Anonymkode: 9336d...9b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Å skremme barn er som en generell regel ikke ok. Og å skremme dem med en hund, er aldri ok. Aldri! 

Som jeg sa over. Sørg for at ungene dine oppfører seg så er ikke dette en gang et tema. 

Skrevet

Jeg blir sjokkert over hvordan dere snakker til hverandre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så sympatisk av deg da. Min 10-åring har en utviklingsforstyrrelse som gjør at han er 2-4 år bak kognitivt. Men det er helt umulig å se på ham og merke etter én setning. Skal du sende bikkja etter han? Kalle ham drittunge? 

Anonymkode: dc65b...8d4

Pass ungen, du. Det er ikke så vanskelig. Ellers - ja.

Anonymkode: eced5...394

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg skjønner ikke dette med at noen mener handelstanden har innført halloween.

Jeg har jobbet i bokhandel i 25 år, og de første årene man feiret halloween i Norge hadde vi ikke nubbesjans å holde tritt med etterspørselen. Folk gikk fra butikk til butikk på senteret og spurte etter halloween-stæsj, og alle var utsolgt. Vi tok inn litt mer for hvert år, men igjen og igjen hadde vi for lite, folk lette og fikk ikke tak i det de skulle ha. Så tom Nille og Europris stafettpinnen og lagde skikkelige halloweenbutikker, og endelig møtte man etterspørselen og folk fikk tak i nok stæsj. 

Det er amerikanske filmer som i hovedsak fikk folk i Norge til å feire halloween altså, ikke handelstanden.

Og julebukker/nyttårsbukker er overhodet ikke vanlig her jeg bor. Har hatt julebukker her en eneste gang, og det er sikkert nærmere 20 år siden. De jentene som var her og sang på døra da (barnebarna til naboen) er forlengst voksne.

Anonymkode: da11b...58d

De «første»som feiret Halloween i Norge er oss  mellom 35 og 50 år. Da var det vanlig at utestedene hadde Halloween fest. ( noe som var kjempe gøy ) 
det tok ganske mange år før butikkene begynte å selge barne kostymer i oktober. 
 I Oslo var det kun Standar som solgte kostymer både til voksne og barn.

så kom forsiktig lekebutikker og Nille på banen. 

Dette er ikke butikk skapt men forbrukerene som har fått som vi ønsker. 

Skrevet

Ta med blokkfløyte og tromme og lag 10 sekunder "musikk" eller ha en skjeletthånd å hilse med.

Anonymkode: 1db6e...9a3

Skrevet

Som jeg sa over. Sørg for at ungene dine oppfører seg så er ikke dette en gang et tema. 

Uansett om unger er veloppdragne eller ei, er det ikke greit å skremme dem med hund. Du vet heller ikke noe om barna som kommer til deg og hvorfor de er som de er. Kanskje det er unger som er under barnevernet og aldri har lært normal oppførsel? De har det sannsynligvis jævlig nok som det er om ikke de skal skremmes enda mer av slike som deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Uansett om unger er veloppdragne eller ei, er det ikke greit å skremme dem med hund. Du vet heller ikke noe om barna som kommer til deg og hvorfor de er som de er. Kanskje det er unger som er under barnevernet og aldri har lært normal oppførsel? De har det sannsynligvis jævlig nok som det er om ikke de skal skremmes enda mer av slike som deg.

Fjås og rør.  Det er ALLTID ditt problem om noe skjer din drittunge på min eiendom.

Skrevet

Så så, ta det litt rolig. Du bestemmer ikke hvem som skal ha barn eller ikke. Jisses!

Anonymkode: 8dda3...d8d

Skrevet

Skulle tro det var barn som diskuterer her. Er ikke rart at barn blir ufordragelige med foreldre som dere. Uansett, knep er ikke greit eller lov. Er det ikke pyntet til halloween i en hustand, går man enkelt videre. 

Anonymkode: 5c2cc...3ee

Skrevet

Oi, her var det mange grinete kjerringer som har stått opp med feil bein. En skjønner hvem som har de uspiselige ungene i det minste.

Anonymkode: 9d385...b2f

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er ikke ansatt som støttekontakt i nabolaget. Så de som er på min eiendom oppfører seg, ellers blir de jaget av. Det beste med Halloween er jo å kunne skremme livsskiten ut av drittungene i dekke av uskyldig morro. 😊

Skrevet

Her pleier de å snu dørmatta eller flytte noe som står utenfor (ca en meter til siden), f.eks. en kost el.l. Ganske uskyldig, og de synes det er kjempegøy. De er yngre da, det er muligens litt tamt for eldre barn. 😛

Anonymkode: 1e08c...6fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sånne som deg. Oppdra drittungene dine så slipper andre gjøre det med hund. 

NÅ må sånne som dere ta å roe dere KRAFTIG ned. 

Anonymkode: d16c4...f59

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Og hvor mange jule- og nyttårsbukker har du hatt på døra de siste 10 årene? Vi har hatt 0 slike de siste 25 årene…. 

Anonymkode: d16c4...f59

Bor utenfor Bergen og her har nyttårsbukk vært en stor tradisjon siden jeg var liten. Dagens barn går også nyttårsbukk. Julebukk finnes ikke her. Det er vel mer vanlig på Østlandet. Nyttårsbukker (eller julebukker) som synger er mye koseligere enn barn som truer med knep om de ikke får snop.

Anonymkode: fee64...ba8

Skrevet

Fjås og rør.  Det er ALLTID ditt problem om noe skjer din drittunge på min eiendom.

Det hadde vært veldig spennende å høre hvordan dette hadde blitt mottatt av politiet. For jeg hadde selvfølgelig politianmeldt deg om du pusset hunden din på ungen min, angrep eller ei.

Og slapp av, jeg skjønner at du er et nettroll. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Aldri sett en julebukk noen gang. Venninnen min tvingte meg til å gå julebukk da vi var sånn 4-5. og det er 30 år siden😅. Var veldig tydelig ikke vanlig den gangen heler. Husker det som flaut

Anonymkode: a1ff5...019

Samme her. Har bodd på fire forskjellige steder i Norge, fra sør til nord, ikke opplevd det en eneste gang. 

Anonymkode: aab0d...6b3

Skrevet

Nåde om noen av dem hadde kastet egg eller liknende som et såkalt festlig knep.

Jeg hadde blitt så avsindig forbanna! Jeg håper virkelig at foreldrene har vett nok til å ta en runde med forventning om oppførsel.

Julebukker og nyttårsbukker kommer hvert eneste år, både store og små. Det er kjempestas og hører romjul og nyttår til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Det hadde vært veldig spennende å høre hvordan dette hadde blitt mottatt av politiet. For jeg hadde selvfølgelig politianmeldt deg om du pusset hunden din på ungen min, angrep eller ei.

Og slapp av, jeg skjønner at du er et nettroll. 

Ja, politiet tar det alvorlig når en hund bjeffer på barn som kaster egg eller andre ting mot en eiendom. Trolig ender du opp med en anmeldese for hærverk begått av den uoppdragne prinsen din. 
Håper ungen din kommer hit, skal skremme han så han aldri våger seg ut i mørket alene igjen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, politiet tar det alvorlig når en hund bjeffer på barn som kaster egg eller andre ting mot en eiendom. Trolig ender du opp med en anmeldese for hærverk begått av den uoppdragne prinsen din. 
Håper ungen din kommer hit, skal skremme han så han aldri våger seg ut i mørket alene igjen. 

Du er morsom ass! Jeg let meg ihjel😂😂😂

Anonymkode: 8dda3...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...