Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Hei! har dere noen morsomme knep til halloween? Barna mine har gått et par ganger, men jeg har vært bortreist begge gangene🙈 når de har fått ‘knep’, så har de bare gått videre uten å gjøre noe. Vi trenger tips til morsomme knep!:) barna er 8 og 10:) Anonymkode: 17643...d15
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 De får ikke lov å gjøre knep. Får de ingenting så går de til neste hus. Dette har vi en samtale om hvert år. Anonymkode: 74b01...095
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): De får ikke lov å gjøre knep. Får de ingenting så går de til neste hus. Dette har vi en samtale om hvert år. Anonymkode: 74b01...095 Samme her, det er ikke greit med knep Anonymkode: 64ee8...f79
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 Knep er ikke lov. Får de ikke snop sier de pent hadet og går til neste hus. Dette står også i avisen og på facebook-siden til kommunen. Anonymkode: da11b...58d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 Knep er ut. Blir sur av knep. Slipper i så tilfelle ut bikkja. Anonymkode: 39661...954
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Knep er ut. Blir sur av knep. Slipper i så tilfelle ut bikkja. Anonymkode: 39661...954 Da håper jeg den blir avlivet etterpå ditt grusomme menneske!! Anonymkode: 8cec5...e41
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Da håper jeg den blir avlivet etterpå ditt grusomme menneske!! Anonymkode: 8cec5...e41 Hunden vår er godt trent. Får den beskjed om å varsle så gjør den kun det. Unger som gjør knep varsles av tunet og kommer forhåpentligvis aldri tilbake. Hunder avlives ikke for å bjeffe. 👍 Anonymkode: 39661...954
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hei! har dere noen morsomme knep til halloween? Barna mine har gått et par ganger, men jeg har vært bortreist begge gangene🙈 når de har fått ‘knep’, så har de bare gått videre uten å gjøre noe. Vi trenger tips til morsomme knep!:) barna er 8 og 10:) Anonymkode: 17643...d15 Mange feirer ikke Halloween og er helt imot denne nye feiringen som er importert fra USA og handelsstanden. Julebukk/nyttårsbukk burde være nok. Hvis noen drittunger finner på å gjøre knep pga de ikke får godteri i oktober, kommer det bare til å bli enda mer motvilje. Anonymkode: fee64...ba8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mange feirer ikke Halloween og er helt imot denne nye feiringen som er importert fra USA og handelsstanden. Julebukk/nyttårsbukk burde være nok. Hvis noen drittunger finner på å gjøre knep pga de ikke får godteri i oktober, kommer det bare til å bli enda mer motvilje. Anonymkode: fee64...ba8 Og det er faktisk de bortskjemte drittungene uten oppdragelse eller med foreldre som ikke skjønner hva folkeskikk er som deltar på knep selv som ødelegger for de som kan oppføre seg. Synes også at sjarmen avtar etterhvert som ungene blir større. Det er hyggelig med utkledde syvåringer på døra med foreldre. Tiåringer som knapt har kledd seg ut og går alene er det fristende å ikke gi til. Anonymkode: 39661...954
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 Vi synger fotballsangen til erkefienden Brann med stor innlevelse som oftest til stor latter til de som velger knep. Vi går bare å ringer på hos de som har pyntet til Halloween slik at vi vet om de er med på leken. Anonymkode: 6079f...c85
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Vi synger fotballsangen til erkefienden Brann med stor innlevelse som oftest til stor latter til de som velger knep. Vi går bare å ringer på hos de som har pyntet til Halloween slik at vi vet om de er med på leken. Anonymkode: 6079f...c85 Eller bare synge at de rykker ned Anonymkode: 8cec5...e41
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og det er faktisk de bortskjemte drittungene uten oppdragelse eller med foreldre som ikke skjønner hva folkeskikk er som deltar på knep selv som ødelegger for de som kan oppføre seg. Synes også at sjarmen avtar etterhvert som ungene blir større. Det er hyggelig med utkledde syvåringer på døra med foreldre. Tiåringer som knapt har kledd seg ut og går alene er det fristende å ikke gi til. Anonymkode: 39661...954 Så sympatisk av deg da. Min 10-åring har en utviklingsforstyrrelse som gjør at han er 2-4 år bak kognitivt. Men det er helt umulig å se på ham og merke etter én setning. Skal du sende bikkja etter han? Kalle ham drittunge? Anonymkode: dc65b...8d4
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mange feirer ikke Halloween og er helt imot denne nye feiringen som er importert fra USA og handelsstanden. Julebukk/nyttårsbukk burde være nok. Hvis noen drittunger finner på å gjøre knep pga de ikke får godteri i oktober, kommer det bare til å bli enda mer motvilje. Anonymkode: fee64...ba8 Og hvor mange jule- og nyttårsbukker har du hatt på døra de siste 10 årene? Vi har hatt 0 slike de siste 25 årene…. Anonymkode: d16c4...f59
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 Skjerpings! Lær barna å gå videre til neste hus. Anonymkode: 54b93...563
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 Knep? Ingen som gjør det. Ingen. Ei nevnte over at de sang bortrlagets fotball sang, og det er faktisk litt morsomt. Ellers er ingen knep morsomme. Anonymkode: b56fc...7b8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Og hvor mange jule- og nyttårsbukker har du hatt på døra de siste 10 årene? Vi har hatt 0 slike de siste 25 årene…. Anonymkode: d16c4...f59 0 julebukker? Hvor i alle dager bor du? Her går alt av barn, og det meste av ungdom også, hver nyttårsaften. Vi pleier å være hos svigerinnen min som bor i et tett boligfelt, og på det "verste" har knapt den ene gruppen med barn gått før den neste kommer. Anonymkode: 9f655...a0e
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Knep? Ingen som gjør det. Ingen. Ei nevnte over at de sang bortrlagets fotball sang, og det er faktisk litt morsomt. Ellers er ingen knep morsomme. Anonymkode: b56fc...7b8 Da bør du kanskje vurdere å ta på lesebrillene Hvert år står det om barn som har kastet egg på hus pga de ikke fikk noe godteri. Så jo er barn som driver med knep. Anonymkode: 8cec5...e41
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): 0 julebukker? Hvor i alle dager bor du? Her går alt av barn, og det meste av ungdom også, hver nyttårsaften. Vi pleier å være hos svigerinnen min som bor i et tett boligfelt, og på det "verste" har knapt den ene gruppen med barn gått før den neste kommer. Anonymkode: 9f655...a0e Vi bor også utenfor Bergen å her kommer det ikke en eneste nyttårsbukk. Anonymkode: 8cec5...e41
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vi bor også utenfor Bergen å her kommer det ikke en eneste nyttårsbukk. Anonymkode: 8cec5...e41 Ja, dette er jo i Bergen da, en av bydelene utenfor sentrum. Jeg har bodd i en bygd utenfor Bergen også, og der var det også julebukker på nyttårsaften. Kanskje dere kan gjenoppta tradisjonen da? 😊 Anonymkode: 9f655...a0e
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): 0 julebukker? Hvor i alle dager bor du? Her går alt av barn, og det meste av ungdom også, hver nyttårsaften. Vi pleier å være hos svigerinnen min som bor i et tett boligfelt, og på det "verste" har knapt den ene gruppen med barn gått før den neste kommer. Anonymkode: 9f655...a0e Aldri sett en julebukk noen gang. Venninnen min tvingte meg til å gå julebukk da vi var sånn 4-5. og det er 30 år siden😅. Var veldig tydelig ikke vanlig den gangen heler. Husker det som flaut Anonymkode: a1ff5...019
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #21 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Aldri sett en julebukk noen gang. Venninnen min tvingte meg til å gå julebukk da vi var sånn 4-5. og det er 30 år siden😅. Var veldig tydelig ikke vanlig den gangen heler. Husker det som flaut Anonymkode: a1ff5...019 Haha, for meg som er så vant med det så høres det jo litt trist ut. Jeg husker det som stor stas fra da jeg selv var barn, både i byen og på bygden (færre hus der, men da ga folk mer raust også). Mine egne barn gikk senest i forfjor med kusiner og fettere, de eldste var da 15-17 år gamle og kledde seg ut med stor iver (og latet som de mest var med for å gå med yngre søsken på 9-10 år 😅). I fjor gikk de ikke pga pandemien, men jeg regner med de yngste i hvert fall går i år. Anonymkode: 9f655...a0e
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #22 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): 0 julebukker? Hvor i alle dager bor du? Her går alt av barn, og det meste av ungdom også, hver nyttårsaften. Vi pleier å være hos svigerinnen min som bor i et tett boligfelt, og på det "verste" har knapt den ene gruppen med barn gått før den neste kommer. Anonymkode: 9f655...a0e Jeg har foreldre som har vokst opp i en mindre bygd, har selv vokst opp i en bydel i middels norsk by (begge i Nord-Norge) og bor nå i en bydel i Oslo. Ingen av disse stedene er det normalt. Anonymkode: d16c4...f59
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #23 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Da håper jeg den blir avlivet etterpå ditt grusomme menneske!! Anonymkode: 8cec5...e41 Du er grusom👺 Anonymkode: 8dda3...d8d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #24 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Mange feirer ikke Halloween og er helt imot denne nye feiringen som er importert fra USA og handelsstanden. Julebukk/nyttårsbukk burde være nok. Hvis noen drittunger finner på å gjøre knep pga de ikke får godteri i oktober, kommer det bare til å bli enda mer motvilje. Anonymkode: fee64...ba8 Jeg skjønner ikke dette med at noen mener handelstanden har innført halloween. Jeg har jobbet i bokhandel i 25 år, og de første årene man feiret halloween i Norge hadde vi ikke nubbesjans å holde tritt med etterspørselen. Folk gikk fra butikk til butikk på senteret og spurte etter halloween-stæsj, og alle var utsolgt. Vi tok inn litt mer for hvert år, men igjen og igjen hadde vi for lite, folk lette og fikk ikke tak i det de skulle ha. Så tom Nille og Europris stafettpinnen og lagde skikkelige halloweenbutikker, og endelig møtte man etterspørselen og folk fikk tak i nok stæsj. Det er amerikanske filmer som i hovedsak fikk folk i Norge til å feire halloween altså, ikke handelstanden. Og julebukker/nyttårsbukker er overhodet ikke vanlig her jeg bor. Har hatt julebukker her en eneste gang, og det er sikkert nærmere 20 år siden. De jentene som var her og sang på døra da (barnebarna til naboen) er forlengst voksne. Anonymkode: da11b...58d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #25 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Du er grusom👺 Anonymkode: 8dda3...d8d Fordi jeg ikke liker at eieren ber hunden om å angripe ett barn?? Anonymkode: 8cec5...e41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå