Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Yngste her er 10 år, og overnatting av venner er populært. Hun har ofte overnatting og er ofte på overnatting. Hun har fire nære venninner hun har kjent siden barnehagen, og de overnatter ofte. Så er det et par til som hun er sammen med, og de overnatter innimellom. Men, så hender det at hun spør om å få ha overnatting av noen hun veldig sjeldent er på besøk hos eller er på besøk hos oss. Da har jeg sagt at de kan komme på besøk, men de trenger ikke overnatte. Jeg tror kanskje jeg er litt sær som ikke har lyst til å ha «alle og en hver» på overnatting? Er jeg det? Det har nok litt med å gjøre at vi bor i et gammelt hus, og slik det er nå, så må de gå gjennom vårt soverom for å komme ut og inn av hennes soverom. Dette skal vi gjøre noe med etter hvert, men enn så lenge er det slik. Syns dere det er greit med overnatting av hvem som helst? Anonymkode: f2722...252
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Føler også at overnatting er litt forbeholdt nære venner, liker å kjenne de som overnatter litt 🙂. Anonymkode: 978dc...da2
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 Det er ikke sært, helt ok at man blir litt kjent først. Anonymkode: 94906...a17
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #4 Skrevet 29. oktober 2021 Jeg var nok også litt sær når ungene var mindre. Med fire unger i hus og tre unger som veldig ofte ville ha overnatting så ble det litt utsiling fra min side. Siden vi voksne begge jobbet turnus var det noen få som fikk lov å overnatte når vi hadde jobbe helg, noen kunne overnatte i våre frihelger og noen få var kun med veldig mye overskudd eller ikke. Unger som aldri ville legge seg når vi hadde jobbehelg var totalt uaktuelt, eller de som ble litt suttrete påkvelden osv. så de som fikk overnatte når vi hadde jobbehelg var de som vi nesten ikke merket var her på besøk. Veninna til hu minste var helt perfekt å ha på besøk, for de to tilsammen laga mindre lyd og alt var bare så enkelt når de var sammen. Anonymkode: 739b6...8c2
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 Tja.. Er det unger hun omgås på skolen men som ikke har vært på besøk? I så fall tenker jeg at det er sært å si nei. Er det en unge hun kun har møtt to ganger på fotballturnering ville jeg sagt at hun kunne komme på besøk først. Jeg som voksen inviterer ikke hvem som helst på overnatting, men unger tenker annerledes og det må vi respektere. At du ikke kjenner dem betyr jo ikke at ikke barnet ditt ville hatt masse glede av overnattingen. Anonymkode: 9c64f...af5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg har aldri satt begrensninger på det. Har de akkurat møtt hverandre sier jeg de får komme på besøk først så de blir litt kjent med oss og vi med dem, men det har da overnattet unger her på tredje besøk Har fire barn og det har vært mye overnatting oppgjennom gitt. Anonymkode: 5c86a...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå