Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 https://www.vg.no/rampelys/i/V95Qe4/modell-og-advokat-anklager-manager-for-bevisforfalskning Enda mer informasjon om hvordan han har misbrukt rettssystemet, truet og terrorisert folk over tid. Veldig glad dette kommer frem, slik at personen stoppes. Anonymkode: c3902...6c7
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Han er ikke helt frisk tror jeg. Det er rimelig åpenbart at her er det snakk om en diagnose. Helt vanvittig at han har fått holde på så lenge. Anonymkode: 6379a...4a3
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 Blir for lett å skylde på diagnoser. Noen er bare ondskapsfulle og hevngjerrige på er nivå som er vanskelig for andre å forstå. Håper han står tilbake blakk og uten jobb. Sier alt om han som person når man leser hvordan han har herset med en stakkars au pair. Anonymkode: 3529f...20f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #4 Skrevet 29. oktober 2021 Dette er en syk syk mann. Håper de artistene som enda bruker han, sier han opp. Anonymkode: 84b85...903
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Blir for lett å skylde på diagnoser. Noen er bare ondskapsfulle og hevngjerrige på er nivå som er vanskelig for andre å forstå. Håper han står tilbake blakk og uten jobb. Sier alt om han som person når man leser hvordan han har herset med en stakkars au pair. Anonymkode: 3529f...20f Jeg sier han er syk. Handlingene står jo han for uansett diagnose eller ikke. At mannen ikke har et friskt hode er jo åpenbart. Anonymkode: 6379a...4a3
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #6 Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Blir for lett å skylde på diagnoser. Noen er bare ondskapsfulle og hevngjerrige på er nivå som er vanskelig for andre å forstå. Håper han står tilbake blakk og uten jobb. Sier alt om han som person når man leser hvordan han har herset med en stakkars au pair. Anonymkode: 3529f...20f Ja tenk å gå etter noen som er såpass sårbare, i rettssystemet. Dikte opp et dårlig rykte /historie med tyveri for å støtte sin egen sak. Mannen er åpenbart ikke frisk. Anonymkode: c3902...6c7
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #7 Skrevet 29. oktober 2021 Jeg har selv blitt truet av den mannen der. Deltok i en debatt på Facebook ang Ørjan Burøe. Ei som mente hun var utsatt for upassende oppførsel av Burøe ble skjelt ut, truet, og kalt de forferdeligste ting av Bakke. Jeg gikk da inn og forsvarte denne kvinnen, samt skrev til Bakke at metodene han brukte, samt måten å skrive på, var helt uakseptable for en voksen mann i hans stilling. Det haglet da inn med pm på Messenger fra Bakke. Han mente han skulle politianmelde meg for ærekrenkelse. Jeg lot være å svare, og hørte heldigvis ikke mere fra ham. Men det hele var svært ubehagelig, og han virker ikke spesielt stabil, må jeg si.. Anonymkode: d525f...be9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #8 Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Jeg har selv blitt truet av den mannen der. Deltok i en debatt på Facebook ang Ørjan Burøe. Ei som mente hun var utsatt for upassende oppførsel av Burøe ble skjelt ut, truet, og kalt de forferdeligste ting av Bakke. Jeg gikk da inn og forsvarte denne kvinnen, samt skrev til Bakke at metodene han brukte, samt måten å skrive på, var helt uakseptable for en voksen mann i hans stilling. Det haglet da inn med pm på Messenger fra Bakke. Han mente han skulle politianmelde meg for ærekrenkelse. Jeg lot være å svare, og hørte heldigvis ikke mere fra ham. Men det hele var svært ubehagelig, og han virker ikke spesielt stabil, må jeg si.. Anonymkode: d525f...be9 Nå vet iallefall nesten "alle" hvem han er. Han er definitivt avslørt hva enn det måtte være som feiler han. Anonymkode: c29da...e48
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #9 Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå vet iallefall nesten "alle" hvem han er. Han er definitivt avslørt hva enn det måtte være som feiler han. Anonymkode: c29da...e48 Ja det er kjempe bra. At noen hever stemmen og drar de frem i lyset. Anonymkode: 84b85...903
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #10 Skrevet 29. oktober 2021 Herregud for en type, han burde få betale for all tid rettssystemet har måttet bruke på hans søksmål som ser ut til å bli strødd både til høyre og til venstre. Hørte først om han når det stormet rundt ØB, men her er det en mann som havner i konflikt hvor enn han går. Og fellesnevneren for alle konfliktene er; Erland Bakke. Måtte han falle dypt - og hardt!! Anonymkode: 9b864...ba1
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #11 Skrevet 29. oktober 2021 Ja, jeg tenker egentlig at han burde siktes for misbruk av rettssystemet gang på gang. Egentlig merkelig at sånt ikke får konsekvenser.... Anonymkode: c3902...6c7
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #12 Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg tenker egentlig at han burde siktes for misbruk av rettssystemet gang på gang. Egentlig merkelig at sånt ikke får konsekvenser.... Anonymkode: c3902...6c7 Ekstra ille er det når man vet at alvorlige saker aldri får komme til retten pga. politiets manglende ressurser. Enig i at han burde straffes for misbruk av rettssystemet, i tillegg til trakassering, trusler, forfalsking av bevis og andre ulovligheter han tydeligvis slenger om seg med. Anonymkode: c5024...6da
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 Sjelden har et karakterdrap vært mer passende og tilfredsstillende. Anonymkode: 9c2cc...a99
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 Der finnes en sånn mann her jeg bor. Sønnen hans er en plageånd, men far mener alle andre er problemet. Når noen klaget på sønnen hans, ringte han og skjelte de ut, og truet med anmeldelse. Flere ble også anmeldt. Han banker visst kona, så er ikke rart barnet har blitt som han er. Anonymkode: b5914...44b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 Det mest skremmende er at rettssystemet stiller seg til redskap for slike mennesker. I en av verdens beste rettssystem. De har vanntette skott mellom hver sak og ingen røde flagg for hyppigheten et menneske tar de i bruk. Så lenge de for pengene sine, så stiller de opp og er dermed med på å knuse stadig nye mennesker for slike helsefarlige mennesker. Sjukt og svært sviktende for de svake da det er de penger og ikke sannheten som vinner. Bruker du derimot forsikring litt for ofte så oppstår det raskt spor i systemet som gjør at du mister troverdighet. Dette sporer andre selskaper opp og du vil miste muligheten til gode avtaler andre steder og. Men å herse med mennesker om og om igjen i rettssystemet er greit! Fordi ofre ikke orker den psykiske og økonomiske påkjenningen av å få profesjonelle jævler av noen advokater i mot seg på psykopatens regning. Anonymkode: 13b19...694
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det mest skremmende er at rettssystemet stiller seg til redskap for slike mennesker. I en av verdens beste rettssystem. De har vanntette skott mellom hver sak og ingen røde flagg for hyppigheten et menneske tar de i bruk. Så lenge de for pengene sine, så stiller de opp og er dermed med på å knuse stadig nye mennesker for slike helsefarlige mennesker. Sjukt og svært sviktende for de svake da det er de penger og ikke sannheten som vinner. Bruker du derimot forsikring litt for ofte så oppstår det raskt spor i systemet som gjør at du mister troverdighet. Dette sporer andre selskaper opp og du vil miste muligheten til gode avtaler andre steder og. Men å herse med mennesker om og om igjen i rettssystemet er greit! Fordi ofre ikke orker den psykiske og økonomiske påkjenningen av å få profesjonelle jævler av noen advokater i mot seg på psykopatens regning. Anonymkode: 13b19...694 Hvordan ser du for deg at et rettsvesen der de avviser saker fordi du har brukt rettsvesenet for mye skal fungere? Saker avvises av domstolene hver dag, men de avvises på bakgrunn av saken, ikke personen som går til sak. Det er selvsagt dumt for de som blir utsatt for sånne som han her, men bra for rettssikkerheten i de fleste andre tilfeller. Anonymkode: d70ad...1e2
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvordan ser du for deg at et rettsvesen der de avviser saker fordi du har brukt rettsvesenet for mye skal fungere? Saker avvises av domstolene hver dag, men de avvises på bakgrunn av saken, ikke personen som går til sak. Det er selvsagt dumt for de som blir utsatt for sånne som han her, men bra for rettssikkerheten i de fleste andre tilfeller. Anonymkode: d70ad...1e2 Jeg mener et folk som reiser sak svært ofte slik dom Bakke bør bli granskes ekstra grundig for å få lov til å bruke domstolen til å leke og herse med andre. Noe han har fått fritt spillerom til i flere år. Feks en granskning om dette er maktmisbruk og trakassering. Anonymkode: 13b19...694
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvordan ser du for deg at et rettsvesen der de avviser saker fordi du har brukt rettsvesenet for mye skal fungere? Saker avvises av domstolene hver dag, men de avvises på bakgrunn av saken, ikke personen som går til sak. Det er selvsagt dumt for de som blir utsatt for sånne som han her, men bra for rettssikkerheten i de fleste andre tilfeller. Anonymkode: d70ad...1e2 I slike saker burde det vært en selvfølge at det kommer opp en eller annen form for varsel når politiet ser at det her er snakk om en person som "går igjen" med gjentatte lignende saker i rettsvesenet - og at man derfor også blir mer oppmerksom når andre anmelder samme person, slik at disse sakene ikke blir lagt bort pga. ressursmangel, samtidig som de lar første person fortsette å ture frem. Disse sakene med Bakke viser at enten fungerer ikke systemet godt nok (og her må nok politikerne inn mtp. ressurser til politiet), eller at visse personer har litt for gode kontakter innen systemet. I dette tilfellet synes jeg det også er betenkelig at en person får opp så mange småsaker for rettssystemet med en av landet beste advokater, samtidig som personer med færre ressurser ikke får opp sine saker mot samme person. Det er jo helt klart et veldig tydelig mønster i Bakkes saker, når man ser dem samlet, og det som går igjen er hvordan han trakasserer, truer, kommer med falske påstander, forsøker å manipulere tredjepersoner for å skade de han selv har en konflikt med, samt forfalsking av bevis. (Dette er ikke spekulasjoner, om moderator vurderer dette - se bare på au pair-saken, hvor han kom med løgner til retten og påstod at tidligere familier hadde sagt og opplevd ting de aldri hadde). Uten å gå i detaljer så hadde jeg en opplevelse i fjor hvor jeg måtte kontakte politiet for hjelp. Ga opplysninger om den andre personen og viste til flere kilder hvor politiet kunne sjekke at denne personen hadde en historie med noe av det samme jeg opplevde, og viste også til at jeg antok at selv om personen kanskje ikke var straffet tidligere, så antok jeg at sånn og sånn var noe jeg også antok politiet hadde informasjon om, og at politiet måtte ta tak i saken før noen ble alvorlig skadet av denne personen. Ingenting skjedde. Samme fortsatte, jeg tok kontakt med politiet igjen. Ingenting skjedde. Først når jeg truet med å gå til media sjekket politiet sine egne systemer og oppdaget at de hadde mange ulike rapporter på samme person, både navngitt, kun med andre ting som identifiserte samt at de hadde detaljerte beskrivelser som var sammenfallende med samme person. Ingen, ikke én, av de andre sakene var fulgt opp. Alle var lagt bort pga. manglende ressurser. Her har de altså samme type problematikk som potensielt kan gi stor personskade hos uskyldige og tilfeldige personer, men ingen alarm går av hos politiet tross gjentatte varsler fra helt ulike personer og andre som ikke har noe med hverandre å gjøre. Dette var ulike varsler som var kommet over noen år. Ikke noe ble gjort. Og slike saker finnes det uttallige av, man ser jo bare hvordan politiet skriker etter mer ressurser fordi de ikke har muligheter til å ta seg av de sakene de burde tatt seg av. Det minste man da kunne forventet var at de hadde et system i egne datasystemer som varslet dem. Hadde et slikt system vært på plass, da tviler jeg at de som fikk sine anmeldelser mot Bakke, ville blitt lagt like raskt bort pga. ressursmangel... Rettsstaten blir som en sveitserost når det i så mange saker feiler på grunnivå. Anonymkode: c5024...6da
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): I slike saker burde det vært en selvfølge at det kommer opp en eller annen form for varsel når politiet ser at det her er snakk om en person som "går igjen" med gjentatte lignende saker i rettsvesenet - og at man derfor også blir mer oppmerksom når andre anmelder samme person, slik at disse sakene ikke blir lagt bort pga. ressursmangel, samtidig som de lar første person fortsette å ture frem. Disse sakene med Bakke viser at enten fungerer ikke systemet godt nok (og her må nok politikerne inn mtp. ressurser til politiet), eller at visse personer har litt for gode kontakter innen systemet. I dette tilfellet synes jeg det også er betenkelig at en person får opp så mange småsaker for rettssystemet med en av landet beste advokater, samtidig som personer med færre ressurser ikke får opp sine saker mot samme person. Det er jo helt klart et veldig tydelig mønster i Bakkes saker, når man ser dem samlet, og det som går igjen er hvordan han trakasserer, truer, kommer med falske påstander, forsøker å manipulere tredjepersoner for å skade de han selv har en konflikt med, samt forfalsking av bevis. (Dette er ikke spekulasjoner, om moderator vurderer dette - se bare på au pair-saken, hvor han kom med løgner til retten og påstod at tidligere familier hadde sagt og opplevd ting de aldri hadde). Uten å gå i detaljer så hadde jeg en opplevelse i fjor hvor jeg måtte kontakte politiet for hjelp. Ga opplysninger om den andre personen og viste til flere kilder hvor politiet kunne sjekke at denne personen hadde en historie med noe av det samme jeg opplevde, og viste også til at jeg antok at selv om personen kanskje ikke var straffet tidligere, så antok jeg at sånn og sånn var noe jeg også antok politiet hadde informasjon om, og at politiet måtte ta tak i saken før noen ble alvorlig skadet av denne personen. Ingenting skjedde. Samme fortsatte, jeg tok kontakt med politiet igjen. Ingenting skjedde. Først når jeg truet med å gå til media sjekket politiet sine egne systemer og oppdaget at de hadde mange ulike rapporter på samme person, både navngitt, kun med andre ting som identifiserte samt at de hadde detaljerte beskrivelser som var sammenfallende med samme person. Ingen, ikke én, av de andre sakene var fulgt opp. Alle var lagt bort pga. manglende ressurser. Her har de altså samme type problematikk som potensielt kan gi stor personskade hos uskyldige og tilfeldige personer, men ingen alarm går av hos politiet tross gjentatte varsler fra helt ulike personer og andre som ikke har noe med hverandre å gjøre. Dette var ulike varsler som var kommet over noen år. Ikke noe ble gjort. Og slike saker finnes det uttallige av, man ser jo bare hvordan politiet skriker etter mer ressurser fordi de ikke har muligheter til å ta seg av de sakene de burde tatt seg av. Det minste man da kunne forventet var at de hadde et system i egne datasystemer som varslet dem. Hadde et slikt system vært på plass, da tviler jeg at de som fikk sine anmeldelser mot Bakke, ville blitt lagt like raskt bort pga. ressursmangel... Rettsstaten blir som en sveitserost når det i så mange saker feiler på grunnivå. Anonymkode: c5024...6da Postet for raskt... Rettsstaten blir som en sveitserost når det i så mange saker feiler på grunnivå. Bakkesakene er bare en av mange som viser at de som har mest penger og greier å skaffe seg de største advokatene, de får sakene sine gjennom. Andre med mindre ressurser gjør det ikke. Dette fører til at det i praksis er stor ulikhet for loven på mange områder, og det er ikke en såkalt rettsstat verdig. Anonymkode: c5024...6da
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 29.10.2021 den 9.32): Han er ikke helt frisk tror jeg. Det er rimelig åpenbart at her er det snakk om en diagnose. Helt vanvittig at han har fått holde på så lenge. Anonymkode: 6379a...4a3 Sosiopater og narsissister føler seg særskilt berettighet og rettferdiggjør derfor sine løgner og manipulerende uetiske oppførsel mot andre med det. Atferden hans minner meg om en utleier jeg en gang hadde. Anonymkode: 6e0e1...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå