Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Skal selge leiligheten min nå og må fylle ut egenerklæringsskjema. Vil være så ærlig som mulig på dette og orker ikke noe problemer ettertid. Jeg har en nabo jeg ikke er så glad i. De andre i nabolaget synes hun er helt super, og det er hun sikkert for noen, men vi to liker ikke hverandre. Uansett, av og til kommer det en del matlukt fra boligen hennes bort til meg. Og mtp at jeg ikke liker henne, liker jeg heller ikke lukten fra henne. Forså vidt ikke å se eller høre henne heller, men noe må man jo bare tåle. Jeg har tidligere klaget til henne på at jeg ikke liker lukten og spurt om hun kan gjøre noen endringer. Dette gjorde hun, men noe lukt er det jo ennå. Tenker på en måte at dette er min subjektive opplevelse siden jeg ikke liker henne, så synes det er vanskelig å vurdere om det er plagsomt for andre eller bare meg. Jeg leser om skrekkhistorier om at selgere har fått rettet krav mot seg i ettertid av kjøpere for alt mulig rart. Så bør jeg ikke informere om dette i skjemaet? Og hvordan i all verden skal jeg skrive det uten å være ufin mot nabo eller skremme folk totalt? Vil bare være ærlig, men også få solgt. Mitt inntrykk er at folk ikke gidder å opplyse om så mye som de kanskje burde. Det er jo en vanskelig avveining om hva som er riktig å opplyse om. Anonymkode: f6b5b...860
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Det du beskriver ville jeg ikke skrevet noe som helst om! Sett utenfra så er dette en person som er likt av alle andre naboene. I tillegg kom hun deg imøte ved å tilpasse egen adferd som var plagsom for deg (selv om det ikke ble helt bra). Da tenker jeg det ikke er noe du bør nevne i det hele tatt. For alt du vet vil neste eier like naboen. Og hvis de ikke liker naboen, så kan du vise både til at andre naboer liker henne OG at da du snakket med henne så tilpasset hun seg slik at det som var plagsomt ikke lenger var et stort problem. Så får ny eier ev. større problemer med henne, da er det deres eget problem, ikke noe som har med deg å gjøre eller at du ikke var ærlig ved salg. Nei, akkurat dette trenger du ikke si et ord om i egenerklæringen. At du og hun ikke liker hverandre, det har ikke noe med saken å gjøre. Hun var jo imøtekommende og tilpasset seg når hun gjorde ting som var et problem for deg. Så dette er ikke en konflikt med nabo som du trenger si fra om til ev. nye kjøpere. Lykke til med salget Anonymkode: fd483...6e7
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 "Har kjent noe matlukt fra naboer hvis vi har åpne vinduer."? Anonymkode: ab70c...49d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #4 Skrevet 29. oktober 2021 Du lurer på om du skal skrive i egenerklæring at du ikke liker lukten v naboen din? Egenerklæringsskjema omhandler feil og mangler ved bygget, eventuelt reguleringsplan eller andre endringer som har betydning for leiligheten du selger. Ikke ditt forhold til naboen. Anonymkode: 2f7d6...016
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå