Gå til innhold

Kan en 10 åring gå halloween alene?

Anbefalte innlegg

Er det greit å la barn på 10 år gå Halloween uten voksen? Er på ett mindre sted i Bergen. Far å jeg er uenig. Han mener vi skal nekte 10 åringen å gå halloween når det ikke er med en voksen,mens jeg tenker at de er stor nok til å gå alene. Er jo ikke sånn at de skal gå langt.

Anonymkode: 5e630...991

Fortsetter under...

Annonse

Mine gikk ikke alene i den alderen, men de gikk med en eldre nabogutt. Både jeg og naboen var i tvil om vi syns det var greit de gikk og naboen overtalte storebroren til å bli med. Han ble med i mange år etterpå, for han erfarte at han fikk mye mer godteri om han gikk med de enn med sine venner. Så han endte opp med å gå med broren og mine barn før han gikk sammen med sine venner. 

Jeg var ikke bekjymret for at ungene ikke skulle finne veien eller noe slikt, men med mange unger, ungdommer ute som ikke bryr seg om biler eller vise hensyn så syns jeg deg var lurt at en passet litt på. 

Anonymkode: ee825...b34

Mine gikk ikke alene i den alderen, men de gikk med en eldre nabogutt. Både jeg og naboen var i tvil om vi syns det var greit de gikk og naboen overtalte storebroren til å bli med. Han ble med i mange år etterpå, for han erfarte at han fikk mye mer godteri om han gikk med de enn med sine venner. Så han endte opp med å gå med broren og mine barn før han gikk sammen med sine venner. 

Jeg var ikke bekjymret for at ungene ikke skulle finne veien eller noe slikt, men med mange unger, ungdommer ute som ikke bryr seg om biler eller vise hensyn så syns jeg deg var lurt at en passet litt på. 

Anonymkode: ee825...b34

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Helt ok å gå alene.

Men hvis far/dere er usikre, kan dere ikke bare følge en siste gang?

Anonymkode: c1603...6e5

I den alderen barnet er nå så er det sååå flaut å bli sett sammen med foreldre,å selvsagt ekstra flaut om han er den eneste som kommer med foreldre.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

I den alderen barnet er nå så er det sååå flaut å bli sett sammen med foreldre,å selvsagt ekstra flaut om han er den eneste som kommer med foreldre.

Jeg skal gå med min på 11. Ikke fordi jeg må, men fordi han vil og jeg synes det er helt greit. Holder meg selvfølgelig ute av syne når han går på dørene.

Men hadde han ønsket å gå uten meg hadde det vært helt greit også.

Jeg har en 10-åring som skal ha noen venner her, og jeg hadde tenkt å la dem gå alene. Men jeg burde kanskje spørre de andre foreldrene om det er greit? Har liksom tenkt at det er en selvfølge, for de har jo vært ute og lekt alene på kveldene en god stund allerede...

Anonymkode: 5c20e...606

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en 10-åring som skal ha noen venner her, og jeg hadde tenkt å la dem gå alene. Men jeg burde kanskje spørre de andre foreldrene om det er greit? Har liksom tenkt at det er en selvfølge, for de har jo vært ute og lekt alene på kveldene en god stund allerede...

Anonymkode: 5c20e...606

Her også tok de andre foreldrene det som en selvfølge at sønnen vår fikk gå uten foreldre,så er sikkert mest vanlig å gå uten foreldre.

Annonse

Går han med venner er det så flaut å bli sett med foreldre,mens når kjæresten spurte om han,meg og barnet skulle gå halloween å være utkledt alle sammen så var visst det en kjempe god ide. Så får de hva det blir til.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg skal gå med min på 11. Ikke fordi jeg må, men fordi han vil og jeg synes det er helt greit. Holder meg selvfølgelig ute av syne når han går på dørene.

Men hadde han ønsket å gå uten meg hadde det vært helt greit også.

Fordi han vil? Har han noen gang tidligere fått erfare å gå i mørket alene? Har han vært hjemme alene et par timer en kveld eller vært alene i trampolineparken? 

Dersom nei. Selfølgelig må mamma være med på halloween.

Anonymkode: 170be...523

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selfølgelig kan de gå alene. Blir helt oppgitt av hvor engstelige og hysteriske mange er. La nå barna få oppleve selvstendighet.

Faren har alltid vært sånn dessverre. Når sønnen vår var liten så virket det som han trodde barnet var laget av glass. Herje med en toåring  i sengen var jo kjempe farlig,når han var 4 år var det farlig å stå på golvet å gå rundt sånn at han blir svimmel. Når han var 7 år så kjeftet far på meg fordi barnet lekte utenfor huset alene. Å når var 8 år var visst for liten til å ta buss til skolen alene og å være hjemme alene noen timer. Ja faren er veldig overhysterisk. Er kanskje fordi han bare har barnet annenhver helg.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fordi han vil? Har han noen gang tidligere fått erfare å gå i mørket alene? Har han vært hjemme alene et par timer en kveld eller vært alene i trampolineparken? 

Dersom nei. Selfølgelig må mamma være med på halloween.

Herlighet, selvfølgelig har han alt dette. Alene hjemme senest ikveld og ute i mørket senest igår.

Han vil faktisk at jeg blir med da det er koselig, ikke fordi han ikke våger å gå uten meg.

Her har jeg vært med , men holdt avstand. Det fordi jeg opplevde at større barn stjal snop fra de mindre. De bare tok hånda i bøtta å grav til seg og var frekke.

så jeg er med når min 10 åring og hans søskenbarn skal gå på søndag

Anonymkode: 77029...edd

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Ehm, mine gikk uten voksen fra de var sånn 7 år gamle i nabolaget. Også bydel i Bergen. 

Anonymkode: 0b083...e92

Det er skikkelig uansvarlig spør du meg! Ingen 7 åringer her som flyr gatelangs i bekmørker.

Anonymkode: dddf2...9f7

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er skikkelig uansvarlig spør du meg! Ingen 7 åringer her som flyr gatelangs i bekmørker.

Anonymkode: dddf2...9f7

Bekmørket? Altså, det er boligfelt med lys utenfor alle hus og mange andre som er ute og går samtidig. Trygt og hyggelig nabolag.

Anonymkode: 0b083...e92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...