Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Barnehagen her er stengt alle dager mellom jul og nyttår, altså vanlige arbeidsdager. Det samme i påsken, det er stengt de to vanlige arbeidsdagene før påske. I tillegg er barnehagen stengt to uker om sommeren og har selvsagt sine 5 planleggingsdager. Jeg finner ingenting som sier noe om hvor mye en kommunal barnehage kan holde stengt, men dette utgjør jo over en måned med stengt. Barna har krav på tre uker sammenhengende ferie, og det er jo også naturlig å legge i forbindelse med stengingen om sommeren, selv om vi da må holde barna hjemme i barnehagens åpningstid. Og joda, jeg er for at barna skal ha ferie, det er det manglende tilbudet på vanlige arbeidsdager jeg irriterer meg over. Kan de egentlig dette? Anonymkode: f3909...c00
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Ja, dere har en betalingsfri måned. Anonymkode: 54a74...8d4
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Bhg kan ha stengt totalt 5 uker i løpet av året. Så det bhg din gjør er helt lovlig Anonymkode: 148da...2de
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Bhg kan ha stengt totalt 5 uker i løpet av året. Så det bhg din gjør er helt lovlig Anonymkode: 148da...2de Hvorfor fem uker? Hvor står det? Anonymkode: f3909...c00
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor fem uker? Hvor står det? Anonymkode: f3909...c00 4 uker ferie for de ansatte + planleggingsdager. Anonymkode: 54a74...8d4
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Det er opp til barnehageeier å bestemme når barnehagen skal holde stengt, og det skal fremkomme tydelig frem i vedtektene slik at foreldre kan ta et valg når de søker plass. Barnehagen jeg jobber i, kommunal, holder kun stengt 5 planleggingsdager, julaften og nyttårsaften. Ellers åpen alle virkedager hele dagen. Barna må i tillegg avvikle 3 ukers ferie f.o.m 1/6 t.o.m 30/9. Ingen krav om sammenhengende. Ikke enkelt å få feriekabalen til å gå opp for personalet. Holde oppe for 5 barn i uke 29 typ. Anonymkode: 68121...b96
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Bhg kan ha stengt totalt 5 uker i løpet av året. Så det bhg din gjør er helt lovlig Anonymkode: 148da...2de det framgår ikke i noe lovverk at barnehager generelt kan holde stengt 5 uker Anonymkode: 2e2d7...137
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Har ikke du 5 uker ferie der du jobber? Anonymkode: 44de3...469
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Det er opp til barnehageeier å bestemme når barnehagen skal holde stengt, og det skal fremkomme tydelig frem i vedtektene slik at foreldre kan ta et valg når de søker plass. Barnehagen jeg jobber i, kommunal, holder kun stengt 5 planleggingsdager, julaften og nyttårsaften. Ellers åpen alle virkedager hele dagen. Barna må i tillegg avvikle 3 ukers ferie f.o.m 1/6 t.o.m 30/9. Ingen krav om sammenhengende. Ikke enkelt å få feriekabalen til å gå opp for personalet. Holde oppe for 5 barn i uke 29 typ. Anonymkode: 68121...b96 Stakkars unger. Og ansatte. Regner med det er unger som har minimum med fri. Anonymkode: 148da...2de
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor fem uker? Hvor står det? Anonymkode: f3909...c00 Alle har krav på 5 uker ferie også barna. Anonymkode: 148da...2de
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Det er opp til barnehageeier å bestemme når barnehagen skal holde stengt, og det skal fremkomme tydelig frem i vedtektene slik at foreldre kan ta et valg når de søker plass. Barnehagen jeg jobber i, kommunal, holder kun stengt 5 planleggingsdager, julaften og nyttårsaften. Ellers åpen alle virkedager hele dagen. Barna må i tillegg avvikle 3 ukers ferie f.o.m 1/6 t.o.m 30/9. Ingen krav om sammenhengende. Ikke enkelt å få feriekabalen til å gå opp for personalet. Holde oppe for 5 barn i uke 29 typ. Anonymkode: 68121...b96 Akkurat likt hos oss, de aller fleste barna har 3 uker ferie om sommeren, og de 5 planleggingsdagene 🙂. Men vi voksne må ha 4 uker om sommeren, så det er mye barn og lite faste voksne hele sommeren. Anonymkode: 7197c...a71
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 I bhg der jeg jobber har vi stengt julaften, nyttårsaften og onsdagen i påska. Nå til jul er det 4 arbeidsdager, men vår bhg er ikke åpen for alle, kun de som må jobbe. Slik er det også de 2 dagene i påska. Selv har jeg kun 3 uker fri på sommeren, slik at jeg kan ta fri 2 dager i påska, 3 dager i høstferien sammen med barna, og ha noe ferie igjen til romjulen i tilfelle jeg kan få fri Anonymkode: ce24c...bab
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Man har jo 5 uker fri så i praksis skal det jo løse seg. Men der jeg jobber kan man ikke kreve å få fri i hele romjula og påskeuka hvert år, dette må deles på blant de ansatte og man kan risikere å jobbe hele påskeuka feks. Jobber på sykehus med full drift disse dagene. De 3 ukene jeg får fri i sommer kan jeg heller ikke bestemme helt selv når jeg får. Mange har 3 delt bolk i sommerferien, og da kan man risikere å ha fri 2 uker i juni og første uka i juli. Da blir det en utfordring om barnehagen har stengt 2-3 uker i juli, jul og påske. Dette er er vanskelig puslespill hvert år for mange. Er heller ikke sånn at man kan velge i en haug med barnehager som ikke har stengt i disse periodene. Skjønner dette er en stor utfordring for mange. Anonymkode: ca601...23f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå