Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Hvor lenge har din 11 (snart 12) åring fått være alene hjemme på kvelden? Anonymkode: 231f4...fe3
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg har to da, jenter som nå er 12 og 14 år gamle. I fjor sommer var de alene hjemme til halv tolv en kveld da jeg og pappaen var i et hageselskap lenger borti gata her. I år har de vært alene hjemme til tolv en gang, da jeg og mannen var i bryllup. Begge gangene var de da våkne til jeg kom hjem. De har vært alene på kvelden innimellom ellers også, men da bare tidligere på kvelden, pga jobb, foreldremøter o.l. Har aldri vært alene over leggetid. Anonymkode: 3d40d...9c7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Vi må komme hjem til leggetid. Ellers er hun til å stole på og hun er trygg. Men hun liker å være oppe så vi må komme hjem til hun MÅ i seng. I tillegg liker jeg at det er voksne i huset når de sover. Anonymkode: 5eccf...b55
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Er snakk om et møte som starter 20, antageligvis ferdig 22. Da satser jeg på at hun kan være alene. Innstilt på det selv også Anonymkode: 231f4...fe3
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 Snakk med en nabo og gi barnet nr slik at om det skulle være noe så vet barnet at de kan hjelpe. Vi hadd en avtale med to naboer siden vi jobbet turnus. Skulle det være noe så viste ungene at det bare var å ringe de eller gå til de. Det samme hadde vi med deres unger. Jeg kan igrunn ikke huske deg har vært noe med mine eller naboungene noen gang. En nabounge glemte ofte nøkkelen sin og var hos oss til andre kom hje, men det var ofte tidligere på dagen. Ungene leka sammen uansett, så var igrunn bare sekken han ikke fikk satt ifra seg. Mitt ene barn elsker å være hjemme alene, mens storesøster syns ikke det var noe gøy hjemme om ikke lillesøster var hjemme når det var mørkt ute. Helt greit og enkelt for oss å ordne. Storesøster syns det var godt å vite hvem hun kunne gå til om det skulle være noe, hun har alltid vært mer forsiktig og redd enn lillesøster (men egentlig ikke redd og forsiktig, hun må bare vite hvem og hva igrunn) Om ungen vil, så la henne. Unger har godt av å prøve seg når de selv ønsker det. Anonymkode: 8358c...395
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Det går fint. Hva tror du alle alenemødre i turnus gjør? Anonymkode: 21256...2e5
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg har bare en 10-åring, men han kan fint være alene på kvelden så lenge han er våken. Tør ikke ta sjansen på at han våkner av røykvarsleren evt. Han har perioder der han blir redd når det er mørkt ute, og da lar vi ham ikke være alene, men ellers går det helt fint. Anonymkode: 1bab9...944
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 det hadde gått helt fint her Anonymkode: 675ab...503
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Anonym bruker skrev (På 28.10.2021 den 19.38): Det går fint. Hva tror du alle alenemødre i turnus gjør? Anonymkode: 21256...2e5 Håper jo de er oppegående nok til å bruke barnevakt! Ellers er det barnevernet sak! Anonymkode: 12693...e04
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Håper jo de er oppegående nok til å bruke barnevakt! Ellers er det barnevernet sak! Anonymkode: 12693...e04 Om barnet er modent og gammelt nok til å være alene et par timer på kvelden, og dette fungerer bra. Så er ikke dette barnevernets sak ! Det tror jeg faktisk ikke barnevernet har tid til eller ser på som bekymringsverdig. Anonymkode: 5b924...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå