Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #51 Del Skrevet 28. oktober 2021 Nei, gjør ikke det. Nå er mine store, begge har fått en dose. Vi voksne er fullvaksinert med Moderna. Så her er det ingen grunn til å sitte hjemme nå. Forstår at det blir annerledes for dere, i hvert fall med en baby og RS viruset som er ganske heftig i år. Ikke vanskelig å forstå at dere har levere terskel enn vi har. Men ville nok tenkt meg om med skolebarna, de trenger det sosiale og læring på skolen. Anonymkode: e7662...48c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149630752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #52 Del Skrevet 28. oktober 2021 Nei. Holder selvsagt ikke friske barn hjemme fra skolen. Det er satt inn tiltak her i kommunen og håper smittetrykket går ned snart Anonymkode: d0f16...745 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149630919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #53 Del Skrevet 28. oktober 2021 Nei for da måtte jeg ha sagt opp jobben min å hatt hjemmeskole med sønnen min. Da hadde vi ikke lenher hatt ett sted å bo eller hatt mat på bordet . Heldigvis er jeg uansett ikke så hysterisk at jeg syns det nødvendig å ta barnet ut av skolen bare pga høyt smittetrykk. Får vi korona så overlever vi nok det også,ingen grunn til å krisemaksimere. Anonymkode: ba7ec...1a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149630957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #54 Del Skrevet 29. oktober 2021 Har ikke holdt dem hjemme fra skole, men fra fritidsaktivitet har jeg noen ganger latt være å sende dem når det har vært store smitteutbrudd på en av de andre skolene som deltar på aktiviteten og vi nesten ikke har hatt smitte på vår skole. Anonymkode: 80cdc...9d8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149630980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #55 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Problemet er at de juger til skolen. Ikke akkurat et veldig godt forbilde for barna. Anonymkode: 8da88...fbc Det er faktisk ikke sant, vi melder inn vanlig dagfravær. Å melde inn syk var noe jeg skrev uten å mene faktisk syk. Ungene gir jo selv beskjed om hvorfor de er borte når de kommer tilbake. Er du egentlig et så godt forbilde selv da så kjapp som du er på å dømme noen...... Anonymkode: a762b...68f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149630984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #56 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Nei, her er det ikke lov heller, da mister vi plassen, er jo ingen grunn for og være hjemme ,at dere voksne ikke har tatt vaksina kan må dere ta på deres egen kappe Anonymkode: aa62a...d46 Mister ikke plassen for et par dager, nei. Går helt fint, pust med magen. Ja, alle som ikke kan ta vaksinen pga allergi eller sykdom får bare ta det på sin egen kappe. Eller så kan de se å endre sin biologi slik at de faktisk kan ta den som alle andre. 🙈🙉🙊 Anonymkode: a762b...68f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149630987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. oktober 2021 #57 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Mister ikke plassen for et par dager, nei. Går helt fint, pust med magen. Ja, alle som ikke kan ta vaksinen pga allergi eller sykdom får bare ta det på sin egen kappe. Eller så kan de se å endre sin biologi slik at de faktisk kan ta den som alle andre. 🙈🙉🙊 Anonymkode: a762b...68f Det kan jo potensielt bli en god del dager nå fremover . Økende smitte og vintersesong … skal du fortsette samme praksis da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #58 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Mister ikke plassen for et par dager, nei. Går helt fint, pust med magen. Ja, alle som ikke kan ta vaksinen pga allergi eller sykdom får bare ta det på sin egen kappe. Eller så kan de se å endre sin biologi slik at de faktisk kan ta den som alle andre. 🙈🙉🙊 Anonymkode: a762b...68f Men dere kan da virkelig ikke forvente at hele verden skal sitte innesperret hjemme på ubestemt tid eller at deres barn fritas fra undervisningen fordi dere har dårlig helse? Hva blir neste? Totalforbud mot salg av nøtter, fordi noen nøtteallergikere kan få anafylaktisk sjokk i butikken? Kutte ned alle trær og brenne bort alt gress, slik at folk med pollenallergi ikke plages? Utrydde alle kjæledyr av hensyn til pelsallergikere? Anonymkode: 8da88...fbc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #59 Del Skrevet 29. oktober 2021 Ja, det er noen veldig få personer som ikke kan ta vaksinen. Mulig jeg tar feil her, og i så fall beklager jeg. Men ut fra de hjemmesnekrede løsningene du ellers presenterer, lurer jeg på hvem som har sagt at vedkommende ikke "kan" ta vaksinen? Er det en vanlig skolemedisiner som har vurdert alle muligheter? Eller er det en "alternativlege" eller noe dere har kommet frem til selv? Valget står nå i praksis mellom vaksinen og corona, så for de fleste risikogrupper er vaksinen klart best. Anonymkode: 0745a...ad5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #60 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Ja, det er noen veldig få personer som ikke kan ta vaksinen. Mulig jeg tar feil her, og i så fall beklager jeg. Men ut fra de hjemmesnekrede løsningene du ellers presenterer, lurer jeg på hvem som har sagt at vedkommende ikke "kan" ta vaksinen? Er det en vanlig skolemedisiner som har vurdert alle muligheter? Eller er det en "alternativlege" eller noe dere har kommet frem til selv? Valget står nå i praksis mellom vaksinen og corona, så for de fleste risikogrupper er vaksinen klart best. Anonymkode: 0745a...ad5 Nå er det slik at enkelte mennesker reagerer på noen av komponentene i vaksinen eller er veldig disponert for blødninger. Da kan de faktisk ikke ta den. Ikke alle mennesker tåler all medisin. Du må huske på at vaksinen, i tillegg til å inneholde viruspartikler, inneholder virke- og hjelpestoffer - og det er disse noen reagerer på. Anonymkode: 8da88...fbc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #61 Del Skrevet 29. oktober 2021 1 hour ago, Anonym bruker said: Mister ikke plassen for et par dager, nei. Går helt fint, pust med magen. Ja, alle som ikke kan ta vaksinen pga allergi eller sykdom får bare ta det på sin egen kappe. Eller så kan de se å endre sin biologi slik at de faktisk kan ta den som alle andre. 🙈🙉🙊 Anonymkode: a762b...68f skjedde en i klassen til ene barnet her, skolen fant ut at de holdt barnet hjemme uten grunn under korona, så hvis de finner ut at du juger er ikke det bra Anonymkode: aa62a...d46 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #62 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Nå er det slik at enkelte mennesker reagerer på noen av komponentene i vaksinen eller er veldig disponert for blødninger. Da kan de faktisk ikke ta den. Ikke alle mennesker tåler all medisin. Du må huske på at vaksinen, i tillegg til å inneholde viruspartikler, inneholder virke- og hjelpestoffer - og det er disse noen reagerer på. Anonymkode: 8da88...fbc Granted. Og ser du på hva jeg skrev, ser du at jeg tok høyde for dette. Anonymkode: 0745a...ad5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #63 Del Skrevet 29. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (22 timer siden): Det tror jeg helt sikkert at de gjør , men angående dette temaet er det slik at det er fastsatte regler . Bla, bla... De fleste evner å tenke selv, og kan veie for og imot i forhold til barnas helse og utdanning. Anonymkode: 8b1ad...ba4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #64 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bla, bla... De fleste evner å tenke selv, og kan veie for og imot i forhold til barnas helse og utdanning. Anonymkode: 8b1ad...ba4 Nei, man kan ikke "tenke selv" når det gjelder barnas rett på utdanning. Det er en rett de har i kraft av menneskerettigheter, uavhengig av hva foreldrene måtte mene om det. Tenker du "selv" også når det gjelder andre rettigheter? Anonymkode: 8da88...fbc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #65 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men dere kan da virkelig ikke forvente at hele verden skal sitte innesperret hjemme på ubestemt tid eller at deres barn fritas fra undervisningen fordi dere har dårlig helse? Hva blir neste? Totalforbud mot salg av nøtter, fordi noen nøtteallergikere kan få anafylaktisk sjokk i butikken? Kutte ned alle trær og brenne bort alt gress, slik at folk med pollenallergi ikke plages? Utrydde alle kjæledyr av hensyn til pelsallergikere? Anonymkode: 8da88...fbc Har ikke dårlig helse, jeg har faktisk veldig god helse. Sikkert bedre helse enn deg men vi skjermer en baby som vi ikke vet om vil bli svært syk eller ikke. Er det så vanskelig å forstå.... Det med allergikere må du nesten bare ro deg videre med. Men å ta hensyn tror jeg faktisk de fleste greier å gjøre selv om du har problemer med det. Jeg ville aldri ha sendt med peanøttsmør i sekken til ene ungen som har noen i klassen som er hyper allergisk mot peanøtter. Men meg om det.... Vi såpass heldige at våre barn gjør det såpass bra på skolen. Læreren til minste sa forrige år at om ungen om så hadde tatt fri resten av året hadde det ikke hatt noe å si for ungen er langt foran i de fleste fag. Så med så oppegående unger så går det helt greit å ta 5 dager ekstra fri i året! Jeg får bestemme hva som er best for meg og min familie, så kan du ta deg om dine. Anonymkode: a762b...68f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #66 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nå er det slik at enkelte mennesker reagerer på noen av komponentene i vaksinen eller er veldig disponert for blødninger. Da kan de faktisk ikke ta den. Ikke alle mennesker tåler all medisin. Du må huske på at vaksinen, i tillegg til å inneholde viruspartikler, inneholder virke- og hjelpestoffer - og det er disse noen reagerer på. Anonymkode: 8da88...fbc Nettopp, men ikke alle som er like heldige å vite dette før de får første dose. Ikke alle fastleger heller som vet om pasienten ikke bør ta den. En spesialist vil ofte ha en større kunnskap rundt dette. Det er vel rundt 5% som ikke kan ta vaksinen om jeg ikke tar helt feil, det er iallefall det jeg har blitt fortalt. Det er også andre tilstander der man inn ikke bør ta vaksinen. Anonymkode: a762b...68f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #67 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Har ikke dårlig helse, jeg har faktisk veldig god helse. Sikkert bedre helse enn deg men vi skjermer en baby som vi ikke vet om vil bli svært syk eller ikke. Er det så vanskelig å forstå.... Det med allergikere må du nesten bare ro deg videre med. Men å ta hensyn tror jeg faktisk de fleste greier å gjøre selv om du har problemer med det. Jeg ville aldri ha sendt med peanøttsmør i sekken til ene ungen som har noen i klassen som er hyper allergisk mot peanøtter. Men meg om det.... Vi såpass heldige at våre barn gjør det såpass bra på skolen. Læreren til minste sa forrige år at om ungen om så hadde tatt fri resten av året hadde det ikke hatt noe å si for ungen er langt foran i de fleste fag. Så med så oppegående unger så går det helt greit å ta 5 dager ekstra fri i året! Jeg får bestemme hva som er best for meg og min familie, så kan du ta deg om dine. Anonymkode: a762b...68f Læreren kan ikke frita ditt geniale barn fra undervisning. I tillegg til å ha RETT til utdanning, har barnet PLIKT til utdanning. Det vil si at barnet ikke bare kan droppe så mye av undervisningen som barnet vil. Jeg har også oppegående unger, men de går likevel på skolen. De lærer seg sine plikter og rettigheter, og da blir det veldig lett for dem når de kommer ut i arbeidslivet. Du kan heller ikke bestemme hvilken utdanning som er best for din familie, siden vi har lover og regler om det. Og med slik useriøs holdning til skolen fra foreldrene tror jeg heller at barnet vil ha behov for ekstraundervisning i stedet for å droppe skolen. Anonymkode: 8da88...fbc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #68 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Læreren kan ikke frita ditt geniale barn fra undervisning. I tillegg til å ha RETT til utdanning, har barnet PLIKT til utdanning. Det vil si at barnet ikke bare kan droppe så mye av undervisningen som barnet vil. Jeg har også oppegående unger, men de går likevel på skolen. De lærer seg sine plikter og rettigheter, og da blir det veldig lett for dem når de kommer ut i arbeidslivet. Du kan heller ikke bestemme hvilken utdanning som er best for din familie, siden vi har lover og regler om det. Og med slik useriøs holdning til skolen fra foreldrene tror jeg heller at barnet vil ha behov for ekstraundervisning i stedet for å droppe skolen. Anonymkode: 8da88...fbc Jo, selvfølgelig kan jeg bestemme det. Har hatt hjemmeskole før og blir sikkert å ha det igjen når vi igjen skal reise ut i verden med våre geniale barn. Hadde det ikke vært for korona så hadde vi nok ikke bodd i Norge akkurat nå og ungene hadde hatt hjemmeskole eller gått på internasjonal skole. Det du sier er ikke helt rett. Hvor sa jeg at ungene ikke får opplæring? Jeg skjønner ikke hvor du har det fra... Anonymkode: a762b...68f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. oktober 2021 #69 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jo, selvfølgelig kan jeg bestemme det. Har hatt hjemmeskole før og blir sikkert å ha det igjen når vi igjen skal reise ut i verden med våre geniale barn. Hadde det ikke vært for korona så hadde vi nok ikke bodd i Norge akkurat nå og ungene hadde hatt hjemmeskole eller gått på internasjonal skole. Det du sier er ikke helt rett. Hvor sa jeg at ungene ikke får opplæring? Jeg skjønner ikke hvor du har det fra... Anonymkode: a762b...68f Du har skrevet tidligere i tråden at de ikke har noe avtalt opplegg med skolen. Hjemmeskole står du fritt til å ha, men det krever egnet opplegg som skal godkjennes . Det flere har sagt til deg er at hjemmeskole krever at du melder barna ut av skolen for så å følge reglene under det å hjemmeundervise barna dine . Det er ikke sånn at du når du måtte ønske kan holde dem hjemme å drive egen undervisning . Sånn litt her og der. Det er DET som ikke går , ikke at du ikke har rett til å hjemmeundervise barna på heltid . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #70 Del Skrevet 29. oktober 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jo, selvfølgelig kan jeg bestemme det. Har hatt hjemmeskole før og blir sikkert å ha det igjen når vi igjen skal reise ut i verden med våre geniale barn. Hadde det ikke vært for korona så hadde vi nok ikke bodd i Norge akkurat nå og ungene hadde hatt hjemmeskole eller gått på internasjonal skole. Det du sier er ikke helt rett. Hvor sa jeg at ungene ikke får opplæring? Jeg skjønner ikke hvor du har det fra... Anonymkode: a762b...68f Du skriver at du ikke har fått opplæringsopplegg i samarbeid med skolen. Hvis du virkelig hadde hatt hjemmeskole tidligere, ville du ha visst at man må få slik undervisning godkjent for at den skal være tellende. Man kan ikke "finne opp eget undervisningsopplegg" og få det automatisk godkjent som utdanning. Konsekvenser for ditt geniale barn blir at barnet ikke får godkjent grunnskolen, og vil da ikke kunne gå på videregående. I tillegg har du skrevet i flere innlegg i denne tråden at du juger for skolen fordi du føler at du må, siden samarbeid med skolen er dårlig. Så skriver du at læreren mener at ditt barn ikke trenger å gå på skolen, og at det er greit at barnet skulker. Når du juger, bør du holde deg til EN historie om gangen. Roter du med hva du har jugd om, blir det bare morsomt Anonymkode: 8da88...fbc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2021 #71 Del Skrevet 29. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden): Du har skrevet tidligere i tråden at de ikke har noe avtalt opplegg med skolen. Hjemmeskole står du fritt til å ha, men det krever egnet opplegg som skal godkjennes . Det flere har sagt til deg er at hjemmeskole krever at du melder barna ut av skolen for så å følge reglene under det å hjemmeundervise barna dine . Det er ikke sånn at du når du måtte ønske kan holde dem hjemme å drive egen undervisning . Sånn litt her og der. Det er DET som ikke går , ikke at du ikke har rett til å hjemmeundervise barna på heltid . Folk som anser barna sine for å være geniale og mye smartere enn alle andre barn har vanligvis ikke selvinnsikt. Ja, det finnes svært smarte barn, og da er det ekstra viktig at de får tilpasset opplegg. Er barnet supersmart, så er mor i hvert fall ikke skikket til å lage eget undervisningsopplegg for et slikt barn. Jeg har vært et slikt "smart barn", gikk i tillegg på spesialskole med musikk som hovedfag. På grunn av det store behovet for øving og de gode resultatene i alle fag, ble jeg fritatt fra deler av undervisningen. Jeg måtte følge eget opplegg, levere oppgaver og ha løpende dialog med lærerne. Hvis karakterene mine hadde begynt å bli verre, ville jeg ha mistet retten til å hoppe over deler av undervisningen. Min undervisningsplan var laget av skolen, og ikke av mora mi. Anonymkode: 8da88...fbc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2021 #72 Del Skrevet 30. oktober 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Folk som anser barna sine for å være geniale og mye smartere enn alle andre barn har vanligvis ikke selvinnsikt. Ja, det finnes svært smarte barn, og da er det ekstra viktig at de får tilpasset opplegg. Er barnet supersmart, så er mor i hvert fall ikke skikket til å lage eget undervisningsopplegg for et slikt barn. Jeg har vært et slikt "smart barn", gikk i tillegg på spesialskole med musikk som hovedfag. På grunn av det store behovet for øving og de gode resultatene i alle fag, ble jeg fritatt fra deler av undervisningen. Jeg måtte følge eget opplegg, levere oppgaver og ha løpende dialog med lærerne. Hvis karakterene mine hadde begynt å bli verre, ville jeg ha mistet retten til å hoppe over deler av undervisningen. Min undervisningsplan var laget av skolen, og ikke av mora mi. Anonymkode: 8da88...fbc Dette! Jeg har et begavet barn, sånn på ordentlig (målt til rundt 140 i IQ), og det krever ganske mye av tilrettelegging for at hun ikke skal kjede seg og gå lei av hele skolen. Og uansett hvor smart hun er, trenger hun like fullt basislærdom og sosial trening hun også. Jeg må innrømme at jeg ikke finner HI helt troverdig her, for de geniale barna er faktisk ganske sjeldent klassisk skoleflinke. Anonymkode: 68ad2...80a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144422719-noen-andre-som-holder-barna-hjemme-fra-skolen-ved-h%C3%B8yt-smittetrykk-i-ditt-omr%C3%A5de/page/3/#findComment-149631357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg