Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Selv opplevde jeg ikke regelmessig fra første stund, men et par mnd mellom hver gang. 10åringen fikk i midten av august første gang, og det har økt siden. Nå er d kun 2.5uke siden forrige blødning. Og det er mye, men ikke vondt. Men var ikke moden for dette så hverdagen er litt tøff. Er det vanlig eller burde vi kontakte legen ? Anonymkode: a412a...7d1
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Det er veldig vanlig med uregelmessig mens første tiden. Datteren min var 11 da hun fikk det og første halvåret var det litt uregelmessig, men hun var heldig med at det gikk mer enn en måned mellom og ikke mindre da. Litt kjipt at hun gikk og var redd for at mensen skulle komme når det gikk 6-7 uker mellom, men det gikk seg nå til. Hun er 12 nå og temmelig regelmessig, hun sier selv hun får det i slutten av hver måned, men ikke helt 28 dager mellom. Om du googler mensen første tiden kommer det opp masse info om det, og det står at det er vanlig at det er uregelmessig første tiden "noen ganger kan det være mer enn en måned mellom hver gang, andre ganger kan det være mindre" står det. Anonymkode: f5293...426
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Sånn hadde jeg det også. Husker ikke hvor lenge det sto på, men i noen måneder fra jeg fikk mensen da jeg var 11,5 blødde jeg MYE annenhver uke. Det rettet seg etterhvert av seg selv til helt normal og stabil syklus. Var aldri til lege med dette. Men husker det som veldig slitsomt, spesielt i fht gym og svømming. Anonymkode: 1f50b...2be
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg hadde aldri regelmessig mens, men heldigvis gikk det riktig vei slik at jeg ikke hadde det hver mnd alltid også kom det hver morgen slik at jeg slapp å bekjymre meg for om det startet på skolen eller andre steder. Min fle først regelmessig etter jeg hadde født barn nr1 også ble det uregelmessig ett års tid etter barn nr2. Før den nå har blitt mer regelmessig igjen. Det virker nesten som det har noe å si på når ungene får det, for nå kan jeg telle to dager etter jeg skjønner en har fått det her. Eldste hadde uregelmessig mens noen år, før den bleforholdsvisstabil. Litt lik meg. Minste har en veldig uregelmessig mens. Nå etter hun tok vaksinen er den helt på bærtur. Men hun får den feil vei så kan gå en uke mellom hver gang og den kommer og går akkurat som den vil. Hun har brukt p-piller enstund siden den har vært så ureglmessig og kraftig. Hadde egentlig sluttet med det en lang stund før hun tok vaksinen, men har måtte starte igjen at den bedrer seg. Anonymkode: 7346a...a15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå