Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Saken er henlagt, uten tiltak. Bare så det er sagt. Men jeg syns vedtaket fremstiller meg på en måte jeg virkelig ikke kjenner meg igjen i. Jeg ønsker ikke at ting jeg oppfatter som regelrett løgn skal stå skrevet om meg i slike dokumenter. Nå var ikke bekymringen rettet mot meg så det er ikke uenighet rundt innholdet, men hvordan jeg fremstilles som er vanskelig. kan jeg klage på dette? Anonymkode: cf7c5...804
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Nå har de fleste VELDIG mangel på selvinnsikt i møte med barnevernet, så det stemmer nok helt fint. Anonymkode: c43a8...e47
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Javisst. Du kan klage på alle vedtak, uavhengig av om du er enig i selve konklusjonen. Det skal stå informasjon i vedtaket om klageadgang og fremgangsmåte, vanligvis er fristen tre uker fra du har mottatt det. Anonymkode: 20a4b...244
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nå har de fleste VELDIG mangel på selvinnsikt i møte med barnevernet, så det stemmer nok helt fint. Anonymkode: c43a8...e47 Det kan jeg forstå du mener. Og jeg har selvinnsikt, men jeg liker ikke at det står skrevet direkte løgner, eller ting jeg overhodet ikke har sagt. Jeg liker heller ikke at de gikk bak ryggen min tidlig i undersøkelsen, men det ga jeg beskjed om. Nå handler som sagt ikke den meldingen som kom, om meg. Den handlet om mitt barn og relasjon til far (som er voldelig). Det er feilaktig informasjon som kommer frem i vedtaket. Det handler ikke om at de syns jeg er en dårlig mor og jeg syns jeg er så himla fantastisk. Anonymkode: cf7c5...804
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Javisst. Du kan klage på alle vedtak, uavhengig av om du er enig i selve konklusjonen. Det skal stå informasjon i vedtaket om klageadgang og fremgangsmåte, vanligvis er fristen tre uker fra du har mottatt det. Anonymkode: 20a4b...244 Det er ingen konklusjon annet enn at de ikke setter inn tiltak. Det er fremstilling av både barnet og meg jeg reagerer på, samt ting som ikke stemmer. Jeg kaller det ikke løgn i den forstand da jeg tenker at det kan være misforståelser, men jeg vil ikke ha på meg at jeg har sagt ting jeg overhodet ikke har sagt, bare for å nevne et eksempel Anonymkode: cf7c5...804
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ingen konklusjon annet enn at de ikke setter inn tiltak. Det er fremstilling av både barnet og meg jeg reagerer på, samt ting som ikke stemmer. Jeg kaller det ikke løgn i den forstand da jeg tenker at det kan være misforståelser, men jeg vil ikke ha på meg at jeg har sagt ting jeg overhodet ikke har sagt, bare for å nevne et eksempel Anonymkode: cf7c5...804 Ja, da er jo konklusjonen at undersøkelsen henlegges uten forslag til tiltak. Men som sagt - du kan fint klage på vedtakets innhold selv om du er enig i at det skal konkluderes slik. Anonymkode: 20a4b...244
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, da er jo konklusjonen at undersøkelsen henlegges uten forslag til tiltak. Men som sagt - du kan fint klage på vedtakets innhold selv om du er enig i at det skal konkluderes slik. Anonymkode: 20a4b...244 Åja sånn ja. Da misforsto jeg takk Anonymkode: cf7c5...804
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Saken er henlagt, uten tiltak. Bare så det er sagt. Men jeg syns vedtaket fremstiller meg på en måte jeg virkelig ikke kjenner meg igjen i. Jeg ønsker ikke at ting jeg oppfatter som regelrett løgn skal stå skrevet om meg i slike dokumenter. Nå var ikke bekymringen rettet mot meg så det er ikke uenighet rundt innholdet, men hvordan jeg fremstilles som er vanskelig. kan jeg klage på dette? Anonymkode: cf7c5...804 Lov meg at du klager! Jeg orket ikke det, og angrer på at det fikk stå. Vi ble meldt på ulovlig grunnlag, skolevegring (barn med autisme). Vi hadde to unge og uerfarne saksbehandlere. Helt vilt hva de klarte å skrive i henleggelsesvedtaket. Greit nok at saken ble henlagt raskt, men de kan ikke bare synse vilt. Det handler om folks rettssikkerhet!!! Problemet er at de ikke retter sine dokumenter, de bare legger ved klagen din. Men det er bedre enn ingen ting! Ikke la det stå uimotsagt! Les forresten denne, handler om det samme. Dansk artikkel, men det er det samme her: https://www.kommunen.dk/artikel/boern-bliver-tabere-naar-forkerte-sagsoplysninger-haenger-ved?fbclid=IwAR0uYGshK16lnVuJVdAwtn_-WoBGUsKMZlkVVPLPCGV70EdF9Ss1bTUaExo Anonymkode: 819ec...cc9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Lov meg at du klager! Jeg orket ikke det, og angrer på at det fikk stå. Vi ble meldt på ulovlig grunnlag, skolevegring (barn med autisme). Vi hadde to unge og uerfarne saksbehandlere. Helt vilt hva de klarte å skrive i henleggelsesvedtaket. Greit nok at saken ble henlagt raskt, men de kan ikke bare synse vilt. Det handler om folks rettssikkerhet!!! Problemet er at de ikke retter sine dokumenter, de bare legger ved klagen din. Men det er bedre enn ingen ting! Ikke la det stå uimotsagt! Les forresten denne, handler om det samme. Dansk artikkel, men det er det samme her: https://www.kommunen.dk/artikel/boern-bliver-tabere-naar-forkerte-sagsoplysninger-haenger-ved?fbclid=IwAR0uYGshK16lnVuJVdAwtn_-WoBGUsKMZlkVVPLPCGV70EdF9Ss1bTUaExo Anonymkode: 819ec...cc9 Jeg skal prøve å samle krefter til det. Det at ting har blitt så feilaktig fremstilt kan faktisk få store konsekvenser for meg. Jeg skal lese artikkelen. Anonymkode: cf7c5...804
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Det er ingen konklusjon annet enn at de ikke setter inn tiltak. Det er fremstilling av både barnet og meg jeg reagerer på, samt ting som ikke stemmer. Jeg kaller det ikke løgn i den forstand da jeg tenker at det kan være misforståelser, men jeg vil ikke ha på meg at jeg har sagt ting jeg overhodet ikke har sagt, bare for å nevne et eksempel Anonymkode: cf7c5...804 Samme som skjedde oss. Henleggelsen var jeg selvfølgelig helt enig i. Det var en ikke-sak. Det var deres synsing i avslutningsvedtaket jeg skulle ha klaget på. Helt merkelig at de bare kan fantasere fritt og feilsitere. Sto blant annet at barnet hadde hatt en ustabil oppvekst med mye flytting. Vel, vi har bodd i samme hus siden barnet var født, og er vel de mest stabile menneskene jeg vet om. Sånne feil var det flere av. Jeg var opptatt med å melde skolen til Statsforvalteren da, så jeg orket ikke gjøre noen sak ut av det. Men jeg skulle helt klart gjort det. Disse feilene/løgnene oppbevarer de i åresvis fremover. Anonymkode: 819ec...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå