Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Det er veldig lytt mellom to soverom i leiligheten min og jeg ønsker å lydisolere veggen. veggen er ca 5 m lang og normal høyde. Har ingen kunnskap om dette så må få fagfolk til å gjøre jobben. Skal selvfølgelig få noen på befaring men hva kan jeg sånn ca forvente meg at det vil koste? Hele jobben fra a-å? Altså arbeidspenger, innkjøp av materialer, bære inn materialer til 4 etg uten heis, rive gammel vegg, opprydning og ta med boss? Anonymkode: 1f342...03a
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Trenger ganske mye mer informasjon enn det der før man kan anslå noe som helst. Byggematerialer og konstruksjon, strøm, rør++++ Men kan du ikke bare høre med et par håndverkere og be om befaring og prisoverslag? Skulle jeg gjort det selv i mitt hus hadde jeg tatt ned gipsplater og gulvlister på det ene rommet. isolert med glava. satt opp nye plater, med utfresing til stikkontakter og brytere, sparklet og malt og lagt ny gulvlist. Eventuelt også taklist om det ikke er listefritt. Men jeg vet at det også finnes en metode hvor du bare kan skjære ut et lite område mellom hver stender, og blåse inn isolasjon. Da blir det minimalt med sparkel og maling etterpå. Aner ikke om det er en metode som er i bruk, og hva som eventuelt er fordeler og ulemper med dette. Anonymkode: 5e2b1...5fb
Dropsafe Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 Hei Ta kontakt med www.stillhet.com. Jeg har en støydempingsmatte som jeg bruker under romaskina, fra den butikken. De selger ting til å ha inne i veggene også. Og de har håndtverkere som kan fikse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå