Gå til innhold

Ahh, dramaqueen av en mann altså!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da minsten skulle ha kveldsmat rigget jeg det til, og satte meg ned for å hjelpe han med det. Mannen kom også, og satte seg ned ved bordet, men også med telefonen. Da jeg sier at det er bedre at han setter seg i stua med telefonen, fordi det bare ser ut som at han er tilstede. Men at han gjerne måtte sitte, men helst uten telefonen.  Og at når han sitter på telefonen så må jeg sitte å gjenta beskjeder når gutten prøver å henvende seg til han, jeg må pirke borti han for  å gjøre han oppmerksom på at han blir snakket til osv. Jeg mener ikke at barn skal ha full oppmerksomhet til enhver tid, men at det er vondt å se på at gutten blir ignorert uten å forstå hvorfor.

Dette blir ikke vel tatt i mot, og det ender med at mannen stormer inn i stua. Gutten og jeg fortsetter måltidet, og far tilbyr seg å med på badet når kveldsmaten er over. Vel og bra det, men kommer med et stikk idet de går, at mamma får lov til å komme inn når hun vil, uten restriksjoner. Så sier jeg at det ikke var slik jeg mente det. Fikk til svar at han var sterkt uenig.

Jeg sitter også med telefonen selv om barnet er rundt meg, og kan sikkert bli flinkere til å legge den bort. Men jeg bruker den helst når han er opptatt med tv eller lek, og legger den raskt bort når jeg ser at han søker meg. 
Hvordan kan jeg argumentere når han overhodet ikke tror på meg at han er «borte»? Jeg tror at han faktisk tror at han er tilstede og følger med, men han gjør jo ikke det. 

Anonymkode: 86ec7...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo du som er en dramaqueen her, som bare er nødt til å skrive dette på dib. Dere er begge utrolig umodne, men jeg holder faktisk litt med mannen din. 

Anonymkode: e5447...76e

Skrevet

Mannen din er en egoistisk drittsekk som trenger et spark i ræva. Du har rett, han tar feil. 

Anonymkode: e26a8...d29

Skrevet

Idiotforeldre med telefonene sine får taperbarn.

Anonymkode: 4d881...1ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Idiotforeldre med telefonene sine får taperbarn.

Sa den som ikke klarer å finne store bokstaver på telefonen sin engang.

Anonymkode: ed753...221

Skrevet

Ingen skjerm ved bordet!

Det gjelder alle, barn, ungdom og voksne.

Greit med noen kjøreregler....

Anonymkode: 39838...f63

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvor mange andre steder enn i første ordet mener du det burde ha vært stor bokstav? Tror nok enkelte burde skjerpet leseferdighetene sine før de kikker på andres skriveferdigheter 🤷‍♀️

Anonymkode: 1e72f...97d

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

At det var? Du er vel ikke en liten taper selv?

Anonymkode: d85b2...80a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er en stor forbokstav i første ordet. Hvor ellers burde det vært en da?

Anonymkode: 03c02...34e

Skrevet

Han oppfører seg barnslig og teit.

Anonymkode: f5561...4ec

Skrevet

Istedenfor å krangle om hvem som gjør verst og mest av dette, hvorfor ikke bare komme ham imøte og si at dere begge to er for mye på mobilen/skjerm og at dere bør finne regler for skjermbruk hjemme, spesielt når barna er våkne, men også ellers, slik at dere blir bevisste på å være tilstede.

For mye skjerm er drepen for forhold, og ødeleggende for barn.

Og gjentar samme episode som i dag seg, når barnet eller du har forsøkt å snakke til ham et par ganger uten at han hører, legg hånden rolig på armen hans og si at nå har barnet forsøkt å snakke til ham to-tre-fire ganger, og du har også forsøkt en gang uten at han hører, om han vær så snill kan svare gutten. Da vil han mest trolig ikke vite hva som er blitt sagt, og da blir det jo veldig tydelig også for ham at han ikke egentlig har vært tilstede mentalt, selv om han sitter der fysisk.

Anonymkode: 1d1b7...937

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Eeeeeh, at det var?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er du sikker på at du svarer i riktig tråd? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Er du sikker på at du svarer i riktig tråd? 

...221 har vel snart fått passet nok påskrevet nå vel? Skal denne tråden handle om dét eller mannen som er dramaquuen?

Anonymkode: ebd3d...45d

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

...221 har vel snart fått passet nok påskrevet nå vel? Skal denne tråden handle om dét eller mannen som er dramaquuen?

Mannen er ikke dramaqueen, hun er. Men synes de begge er like dumme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mannen er ikke dramaqueen, hun er. Men synes de begge er like dumme. 

Du synes det er helt greit at voksne sitter med nesen ned i mobilen og ikke får med seg at ungene snakker til dem når de sitter ved bordet? Sånn seriøst?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du synes det er helt greit at voksne sitter med nesen ned i mobilen og ikke får med seg at ungene snakker til dem når de sitter ved bordet? Sånn seriøst?

Ikke meg du spør, men jeg tror faktisk mange er så kunnskapsløse, eller bryr seg så lite, eller er så avhengige av skjerm selv, at de faktisk synes det er greit. At de skader barna sine, trolig varig, det tar de ikke innover seg, bortforklarer eller rett og slett nekter å ta til seg fakta, eller ikke bryrr seg -  og derfor velger egoismen fremfor barnas helse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du spør, men jeg tror faktisk mange er så kunnskapsløse, eller bryr seg så lite, eller er så avhengige av skjerm selv, at de faktisk synes det er greit. At de skader barna sine, trolig varig, det tar de ikke innover seg, bortforklarer eller rett og slett nekter å ta til seg fakta, eller ikke bryrr seg -  og derfor velger egoismen fremfor barnas helse.

Det er jo bare trist. Vi har fire ungdommer i hus, og ingen, verken de eller oss voksne, får lov å ha med seg mobilen til bords. Blir man snakket til, legger man bort mobilen. Det er helt normal folkeskikk etter min mening. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo bare trist. Vi har fire ungdommer i hus, og ingen, verken de eller oss voksne, får lov å ha med seg mobilen til bords. Blir man snakket til, legger man bort mobilen. Det er helt normal folkeskikk etter min mening. 

Helt enig, det er normal folkeskikk og respekt for de man er sammen med, uansett aldersgruppe.

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Da minsten skulle ha kveldsmat rigget jeg det til, og satte meg ned for å hjelpe han med det. Mannen kom også, og satte seg ned ved bordet, men også med telefonen. Da jeg sier at det er bedre at han setter seg i stua med telefonen, fordi det bare ser ut som at han er tilstede. Men at han gjerne måtte sitte, men helst uten telefonen.  Og at når han sitter på telefonen så må jeg sitte å gjenta beskjeder når gutten prøver å henvende seg til han, jeg må pirke borti han for  å gjøre han oppmerksom på at han blir snakket til osv. Jeg mener ikke at barn skal ha full oppmerksomhet til enhver tid, men at det er vondt å se på at gutten blir ignorert uten å forstå hvorfor.

Dette blir ikke vel tatt i mot, og det ender med at mannen stormer inn i stua. Gutten og jeg fortsetter måltidet, og far tilbyr seg å med på badet når kveldsmaten er over. Vel og bra det, men kommer med et stikk idet de går, at mamma får lov til å komme inn når hun vil, uten restriksjoner. Så sier jeg at det ikke var slik jeg mente det. Fikk til svar at han var sterkt uenig.

Jeg sitter også med telefonen selv om barnet er rundt meg, og kan sikkert bli flinkere til å legge den bort. Men jeg bruker den helst når han er opptatt med tv eller lek, og legger den raskt bort når jeg ser at han søker meg. 
Hvordan kan jeg argumentere når han overhodet ikke tror på meg at han er «borte»? Jeg tror at han faktisk tror at han er tilstede og følger med, men han gjør jo ikke det. 

du er ganske dramaqueen selv, barnet trenger ikke oppmerksomhet 24/7 som du sier, og når begge sitter der, ser jeg ingen problem med at han ser på tlf

Anonymkode: f282f...0f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Tror du kanskje ikke skjønner hva dette handler om.
Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: fdee4...930

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

du er ganske dramaqueen selv, barnet trenger ikke oppmerksomhet 24/7 som du sier, og når begge sitter der, ser jeg ingen problem med at han ser på tlf

Han burde ikke sitte med de når han likevel skal sitte med nesa i telefonen. Han kan fint sette seg et annet sted. Bedre å være fysisk fraværende enn psykisk. 

Skrevet

... for hvis barnet er mer enn tre år, så har du undergravet og ydmyket ham foran barnet og burde ha tatt det opp senere. 

Anonymkode: fdee4...930

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Det er uhøflig og dårlig fokkeskikk å sitte på mobilen ved bordet, så da er man jo et dårlig forbilde. Er man med folk der det foregår en samtale man er eller sannsynligvis blir involvert i, så legger man faktisk bort mobilen. 

Skrevet

Kanskje lurt å prate om dette i ro og fred? Bli enige om hva dere synes er greit og ikke, sjelden det blir bra når det kommer som innspill fra sidelinjen, da kan det lett oppleves som nagging. Vi praktiserer ingen mobil når vi sitter rundt bordet og spiser. Det er en enkel og ganske normal regelen rundt omkring. 

Kanskje se en liten infosnutt om hvordan det faktisk oppleves for de rundt, mange som får seg en aha. Bevisstgjøre fremfor å fortelle hvordan. 

Anonymkode: 165e9...910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...