Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Før så var det store problemer med å finne hjem til kattunger, de ble gitt bort på finn. Nå er det nesten umulig å få tak i kattunge. En finnannonsen har 30+ som liker annonsen og kattungene er reservert på et blunk. Vi vurderer nå om vi skal ta til oss en omplasseringskatt, noen tips til steder som omplasserer katter? Anonymkode: 17034...c99
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Nei, men det fødes forhåpentligvis færre katter. Anonymkode: b9d10...a65
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Så vidt jeg vet, renner det over av omplasseringskatter for tiden siden folk kvitter seg med koronakattene sine. Hvem som formidler, kommer an på hvor du bor, men Dyrebeskyttelsen er vel landsdekkende? Ellers må du google og se hva du finner lokalt. Anonymkode: 7bb82...206
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Prøv disse Facebook-sidene, jeg vet de nylig har hatt kattunger: potespor i hjertet og Våre eventyrlige katter. Anonymkode: 684f3...363
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Prøv disse Facebook-sidene, jeg vet de nylig har hatt kattunger: potespor i hjertet og Våre eventyrlige katter. Anonymkode: 684f3...363 Vi brukte ett år på å få oss katt. Og vi var ikke ute etter en kattunge, men etter omplasseringskatt (voksen). Helt umulig, til tross for mange annonser på Facebook og Finn, spørsmål i nabolaget osv. Kjenner flere som sliter med det samme. Anonymkode: 1b642...5d5
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, men det fødes forhåpentligvis færre katter. Anonymkode: b9d10...a65 Skulle til å skrive samme kommentar! Nei, HI - ikke mindre katter enn før. Samme størrelse!! Ikke færre heller, bare ekstremt mange som ønsker seg kjæledyr. Anonymkode: 49ca8...29e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi brukte ett år på å få oss katt. Og vi var ikke ute etter en kattunge, men etter omplasseringskatt (voksen). Helt umulig, til tross for mange annonser på Facebook og Finn, spørsmål i nabolaget osv. Kjenner flere som sliter med det samme. Anonymkode: 1b642...5d5 Det høres rart ut, for på nettsidene jeg nevnte har de så masse katter at de har inntaksstopp. Selv hentet jeg meg en kattunge i kristiansand i sommer, tok meg er par uker å finne den jeg ville ha. Er man villig til å kjøre litt klarer man det. Anonymkode: 684f3...363
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Vi brukte ett år på å få oss katt. Og vi var ikke ute etter en kattunge, men etter omplasseringskatt (voksen). Helt umulig, til tross for mange annonser på Facebook og Finn, spørsmål i nabolaget osv. Kjenner flere som sliter med det samme. Anonymkode: 1b642...5d5 Så rart! Jeg fikk meg to katter i sommer, fikk napp på første henvendelse jeg gjorde. Anonymkode: a7a24...55f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Det høres rart ut, for på nettsidene jeg nevnte har de så masse katter at de har inntaksstopp. Selv hentet jeg meg en kattunge i kristiansand i sommer, tok meg er par uker å finne den jeg ville ha. Er man villig til å kjøre litt klarer man det. Anonymkode: 684f3...363 Ikke her jeg bor. Og dyrebeskyttelsen her ville at vi skulle gå gjennom "godkjenning av adopsjon" med det ene og det andre, det var negativt at vi hadde barn, det var negativt at vi hadde hund. Til slutt lyktes jeg med å adoptere en "problematisk og konfliktsøkende" voksen katt som var klar til avliving, fra en privatperson. Katta ligger i skrivende stund i senga til den eldste ungen. Vi har hatt ham i ett år, og han har enda ikke klort meg en eneste gang, ikke ødelagt noe i huset, tisset utenfor kattedoen eller gjort annet. Har faktisk aldri hatt så snill katt før, og hans "tilpasningsperiode" tok to dager. Uten at vi måtte godkjennes for noe som helst. Nå har jeg 30 år erfaring med katter, men det betydde ingenting for dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 1b642...5d5
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Så rart! Jeg fikk meg to katter i sommer, fikk napp på første henvendelse jeg gjorde. Anonymkode: a7a24...55f Det spørs vel hvor man bor. Anonymkode: 1b642...5d5
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ikke her jeg bor. Og dyrebeskyttelsen her ville at vi skulle gå gjennom "godkjenning av adopsjon" med det ene og det andre, det var negativt at vi hadde barn, det var negativt at vi hadde hund. Til slutt lyktes jeg med å adoptere en "problematisk og konfliktsøkende" voksen katt som var klar til avliving, fra en privatperson. Katta ligger i skrivende stund i senga til den eldste ungen. Vi har hatt ham i ett år, og han har enda ikke klort meg en eneste gang, ikke ødelagt noe i huset, tisset utenfor kattedoen eller gjort annet. Har faktisk aldri hatt så snill katt før, og hans "tilpasningsperiode" tok to dager. Uten at vi måtte godkjennes for noe som helst. Nå har jeg 30 år erfaring med katter, men det betydde ingenting for dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 1b642...5d5 Det er veldig dynd at de som styrer med katteadopsjoner er så hysteriske. De hadde kunnet gi mange fler katter et godt hjem hvis de ikke hadde vært så rigide. Jeg får for eksemprl ikke adopter siden jeg bor på gård og det mener de er for farlig for katten. Anonymkode: 52666...476
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 Har nylig fått kattunger. Første forsøk. Men registrert at mange sier det er vanskeligere. Spesielt der det er profesjonelle som adopterer bort. Høye krav. Det er bra det altså. Men når seks kilometer unna E6 er for nære E6 så er det jammen ikke rart disse sentrene er fulle. Anonymkode: 739d4...b6b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Haha seriøst?! Disse dyrevernsfolkene høres jo ut som noen maniacs! Anonymkode: 684f3...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå