Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #26 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det håper ikke jeg. Det er mye mer utvalg i Sverige enn her i Norge. Jeg synes det er fint at det er opp til hver enkelt hvor de vil bruke pengene sine. Bruke dem her om du vil, men jeg bruker mine i Sverige. Anonymkode: 160ea...9b7 Ja, det var utvalget også. Jeg er drittlei "gulost" og "hvitost" med forskjellige etiketter. Noen ganger ønsker man noe annet enn det, uten at det koster 400 kroner kilo. Det samme gjelder annet pålegg og melkeprodukter - mye mer variasjon i Finland, Sverige og Danmark. I Norge ser mange på mat som vomfyll, det er liksom ikke så nøye hvordan den smaker. Anonymkode: 25f8b...32b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #27 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, det var utvalget også. Jeg er drittlei "gulost" og "hvitost" med forskjellige etiketter. Noen ganger ønsker man noe annet enn det, uten at det koster 400 kroner kilo. Det samme gjelder annet pålegg og melkeprodukter - mye mer variasjon i Finland, Sverige og Danmark. I Norge ser mange på mat som vomfyll, det er liksom ikke så nøye hvordan den smaker. Anonymkode: 25f8b...32b Enig! Feks jeg er ikke norsk og i Norge får jeg kjøpt litt mat fra mitt hjemland men det er så mye mer utvalg i Sverige så da handler jeg der innimellom, så får jeg bare være spesiell som Anonym over her skrev 😉 Pluss at selv om det er blitt dyrt i Sverige også så er det allikevel billigere enn her. Anonymkode: 160ea...9b7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #28 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ja, det var utvalget også. Jeg er drittlei "gulost" og "hvitost" med forskjellige etiketter. Noen ganger ønsker man noe annet enn det, uten at det koster 400 kroner kilo. Det samme gjelder annet pålegg og melkeprodukter - mye mer variasjon i Finland, Sverige og Danmark. I Norge ser mange på mat som vomfyll, det er liksom ikke så nøye hvordan den smaker. Anonymkode: 25f8b...32b Så rart. Her tror jeg de har 100 ilike ostetyper bare på rema. Anonymkode: 3c36c...273
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #29 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så rart. Her tror jeg de har 100 ilike ostetyper bare på rema. Anonymkode: 3c36c...273 Og 80 av dem er en eller annen form for gulost. Anonymkode: 25f8b...32b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #30 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og 80 av dem er en eller annen form for gulost. Anonymkode: 25f8b...32b Hvis skillet ditt går mellom "gulost" g "brunost" er nok over 90% "gulost", ja. Anonymkode: 3c36c...273
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #31 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg bor litt under 2 timer fra Sverige, og jeg hadde ikke reist til Sverige kun for å kjøpe mat. Men reiser ca 2 ganger i året, for å kjøpe apotekvarer, da sparer jeg gjerne 2000 kr på en handel. Og da kjøper jeg med litt mat hjem og. Men foretrekker norsk kylling, fisk er jo ikke billigere der, og kjøtt spiser vi lite av. Anonymkode: 179a0...801
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #32 Skrevet 28. oktober 2021 Man må være litt oppmerksom når man handler i Sverige. Mye er blitt dyrere og det er ikke så mye å spare for oss som må kjøre et stykke. Brus som var en hit før er billigere her hjemme. Jeg handler stort sett kun polvarer, men det blir alltids med noe småtteri fra matbutikken også. Anonymkode: 945ce...501
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #33 Skrevet 28. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Handler nå og da i Sverige men det blir mindre og mindre. Kjøper aldri kjøtt og ost der. Blir som regel en tur innom apoteket og så kjøper jeg varer på butikken som jeg vet er dyrere i Norge. Krydder i stor forpakning , vaskemidler, pasta og noe bakevarer. Kylling fra Sverige er virkelig Forferdelig feks.. Den billige kyllingen er Sverige er grusom, pumpet full av saltvann. Men den dyre kyllingen i Sverige er like god som den norske, det er bare at da er den ikke billigere enn i Norge og vi kan like gjerne kjøpe kylling her og støtte de norske produsentene Anonymkode: b3723...d5c
IreneUtålmodig Skrevet 28. oktober 2021 #34 Skrevet 28. oktober 2021 Vi er ivrige "harry"handlere, så dette halvannen året har vært et stort savn. Nå får jeg endelig sjanse til å spare litt penger igjen, joa kjøttdeigen har blitt en tier dyrere pr kg 🤷♀️ men det meste har holdt seg på samme pris. Men en større grunn er rett og slett fordi jeg fikk sverige inn med morsmelka, har hatt månedlige turer i sikkert 37 år. Og hvem kan motstå pizzaen fra just eat på Nordby
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #35 Skrevet 28. oktober 2021 Oki matprisene har økt, ok. Sånn er det. du reiser til Sverige. hva koster bensin/diesel/strøm hva koster bompenger? lunsj /middag hva koster det? hvor mye ekstra kjøper du, hva er prisen på det. ? når alle småsummene blir lagt sammen, hvor nye sparer du da? Anonymkode: 7cd0c...f91
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #36 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Oki matprisene har økt, ok. Sånn er det. du reiser til Sverige. hva koster bensin/diesel/strøm hva koster bompenger? lunsj /middag hva koster det? hvor mye ekstra kjøper du, hva er prisen på det. ? når alle småsummene blir lagt sammen, hvor nye sparer du da? Anonymkode: 7cd0c...f91 Det er vel ikke noe særlig med bompenger i selve Sverige. Sist jeg kjørte fra Finnmark til Kristiansand for to år siden, var det kun 9 kroner i bompenger i Sundsvall. Ellers ingen bompenger, verken i Sverige eller Finland. Har de plutselig satt opp masse bom overalt i Sverige? Ja, det koster med bensin eller diesel, men man får jo også en reiseopplevelse sammen med handleturen. Vi slår alltid sammen langhelg/ferie og handling, og da hadde utgiftene til ferie blitt akkurat det samme - ingenting ekstra. Det samme gjelder maten. Ja, det koster, men skal man aldri kose seg og bare sitte hjemme hele tiden? For vår del handler vi i Sverige og Finland på grunn av smaken og utvalget, ikke prisen. Men det hjelper på at mye er billigere. Forresten, er maten også en del billigere i Danmark, uten at lønningene deres er særlig lavere enn de norske. Anonymkode: 25f8b...32b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #37 Skrevet 28. oktober 2021 Gud skrives med stor bokstav. Litt(eller veldig mye på siden av temaet😁). Men kunne ikke dy meg. Ser det så mange steder. Anonymkode: 44404...af7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #38 Skrevet 28. oktober 2021 21 hours ago, Anonym bruker said: Er det rart at folk reiser til Sverige for å handle? Har jo blitt svindyrt her Jeg kommer iallefall til å handle mye i Sverige Anonymkode: 23663...1ee er så lei av sutring om dette 😴 Anonymkode: fb1f0...f23
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #39 Skrevet 28. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): er så lei av sutring om dette 😴 Anonymkode: fb1f0...f23 Så sutre om noe annet en annen plass. Anonymkode: 30caf...b72
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #40 Skrevet 28. oktober 2021 Ja det er et under at vi på Vestlandet greier oss når vi ikke kan Harryhandle. Anonymkode: 7ca02...3c6
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2021 #41 Skrevet 28. oktober 2021 Hvor mye handler dere egentlig når dere er over? Også i Sverige er det jo begrenset hva dere får for 3000 kr. Anonymkode: 3c36c...273
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå