Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg utredes ifm laktose/melk og skal holde meg unna dette. Men jeg er avhengig av kaffe med melk i, latte osv... Kan noen redde hverdagen min ved å anbefale en melk som gjør kaffen min god igjen? ❤ Havremelk smaker ikke godt i kaffen. Men ser de har en ikaffe variant, og en egen barista variant. Er disse gode? Mandelmelk vannet bare ut kaffen. Soyamelk likte jeg ikke. Regner med kokosmelk blir helt feil. Kan per nå ikke drikke laktosefri melk. Hjelp!! ❤ Anonymkode: 59006...9da
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Ville testet ut kokosmelk, det kan vise seg å være godt. Jeg liker både havremelk og soyamelk, men det må være variantene som er beregnet på kaffe. Har også prøvd mandelmelk, men den blir for "tynn". Ellers, sjekk omm coffe-mate inneholder melk. Noe sier meg at det ikke gjør det. Anonymkode: 58fa9...d06
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Ok, da tester jeg kaffe/barista-variantene 😊 jeg liker havremelken, men den vanlige blir for tynn, nesten lik mandelmelk Takk for tips, skal sjekke ut Coffee mate 😁 Anonymkode: 59006...9da
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Coffee mate er melk i 🤷♀️ Men tester de andre Anonymkode: 59006...9da
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg synes Ikaffe er god. Men skuffende kort holdbarhet Anonymkode: 5558a...68e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg bruker Oatly sin Havrefløte i kaffen Prøvde for litt siden den "kaffemelken" Oatly har, og den var helt grei, selv om jeg nok synes havrefløten deres er og blir best (og dyrere - men stor forskjell i pris på ulike butikker). Anonymkode: da0b3...e25
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 Soyamelk har jeg best erfaring med, men det spiller stor rolle hvilken (noen er regelrett vonde). Det må være litt søtsmak i, så den imiterer smaken av melkesukkeret. Har du prøvd alpro sin blå? Anonymkode: 65d9b...60e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 Bare et apropos til soyaprodukter ved melkeallergi. En del som har melkeallergi kan også utvikle problemer med soyaprodukter. Anonymkode: da0b3...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå