Gå til innhold

HVilke planter har du inne i boligen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken syns du er finest og hvilken er lettest å holde?

Anonymkode: 89983...d21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har rundt 50 planter, gidder ikke å ramse dem opp :P

Fredsliljer er både vakre og lette og holder.
Ellers så er jeg veldig glad i planter i Calathea-familien og orkideer.

Calathea kommer i alle farger og fasonger, men de krever høy luftfuktighet for å holde seg fine, men ellers lette å ha med å gjøre.

Anonymkode: 8a0d8...4d3

Skrevet

Ingen. Dreper dem ila kort tid fordi jeg glemmer å vanne dem. Så her er det plantefritt.

Anonymkode: fb6c8...516

Skrevet

Svigermors tunge og kaktuser er de som tåler meg best, her får plantene meget sporadisk omsorg. Men jeg har en paraplyplante som jeg har måttet potte om flere ganger og som nå er 1,5 meter høy og noen ildtopper som etter å ha blomstret av har levd sine liv som grønn plante. Hvorfor de ikke blomstrer igjen vet jeg ikke. Men de er fine som de er.

Anonymkode: fcca0...655

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg ikke er flink til å passe jevnlig på plantene mine. Så mine tørker ofte helt ut, noe som ofte fører til at jeg blir litt overivrig etter å redde dem og overvatner dem en periode. Min erfaring er at overvatning er verre for de fleste av dem.

Fredsliljene og orkideene tåler begge deler godt hos meg. Avblomstrede orkideer synes å trigges av en tørkeperiode, og når de da får vann og næring igjen så kommer de med blomster igjen. Gullranke tåler å være tørr lenge, og glemmer jeg dem så kommer de seg igjen selv om de henger når jeg kommer på dem. Har en arekapalme som også tåler det utroligste.

Har en periode forsøkt å få opp luftfuktigheten inne, og det virker som om både jeg og plantene trives bedre med det.

Anonymkode: 2d937...423

Skrevet

Telemarksjenter. Og overvintrende blomster som georginer, kaktus og pelargonia.

Anonymkode: 8d263...3e6

Skrevet

Jeg har masse planter av forskjellige slag. Orkideer, porselensblomster, bjørkefiken, kaffeplanter og en bråte annet. Kaffeplantene er jeg veldig glad i. De er tørste, men blanke og fine i bladverket og lette å holde liv i.  

Skrevet

Jeg dreper normalt planter på rimelig kort tid. Men har en ildtopp som jeg har fått i gave. Den lever fortsatt 1 1/2 år etter jeg fikk den. Men den har ikle blomstret siste året, så vurderer å kvitte meg med den. 

Hvis du lurer på hvor mange potteskjulere jeg har, så er det en drøss😂

Anonymkode: 77306...8f0

Skrevet

Smaragdpalme kan ikke dø med mindre den får for mye vann 

Anonymkode: eda54...142

Skrevet

Har rundt 170. Kaktusene er enklest, men liker nok sølvranken best 😊

Anonymkode: c8119...8eb

Skrevet

Jeg har masse planter, men favorittene er en monstera som har vokst opp fra en liten tikling, og en grønn liljesak som jeg tok ut av en jukedekorasjon for noen år tilbake og som nå er blitt veldig diger. Har også en orkideavlegger jeg er meget stolt av, hvis den noen gang blomstrer skla jeg skryte til alle jeg kjenner 😬🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...