Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Nei, ikke noe særlig. Og du? Anonymkode: 9c6f6...f10
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Kjære deg. Ikke gjør dette mot deg selv! Bestem deg for at dagen skal bli bra. Finn én ting du kan glede deg over i dag Anonymkode: 098e3...049
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kjære deg. Ikke gjør dette mot deg selv! Bestem deg for at dagen skal bli bra. Finn én ting du kan glede deg over i dag Anonymkode: 098e3...049 At du gidder... Hun er jo fullstendig skadet. Hun liker å grave seg selv enda mer ned i driten. Så la henne holde på. Anonymkode: b838f...18f
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 Nja... Jeg har ikke noe særlig krets rundt meg. Er og sykemeldt, snart AAP, og ser lite til folk. Det mest sosiale jeg er ila. en uke, er i kassen på butikken. Men jeg trives i eget selskap. Jeg har lært å like meg for den jeg er, og jeg har funnet hobbyer jeg trives med hjemme. Så jeg er alene, men ikke ensom. Anonymkode: f3ba9...0db
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 Overhodet ikke. Og jeg evner ikke å sette grenser for meg selv så jeg er utslitt av det. Jeg har møtt veggen og kunne trengt ro og fred, og tid til meg selv. Men med 3 barn og ditto oppfølging og jobb (hvor alle krever meg hele tiden) så er jeg overhodet ikke ensom. Det hadde vært deilig å vært ensom. Bare for en times tid... Anonymkode: a94bb...c29
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 Ensom???? Å neida!! Har en haug med folk rundt meg: familie, venner, kollegaer, naboer, foreldre fra barnas aktiviteter..... Folk innom her hver dag, elsker det! Anonymkode: c81e8...5ae
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 Dette er ikke meg!!! Anonymkode: 91ce5...ed4
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 Nei. Jeg er alene ca så mye som jeg ideelt sett ønsker, av og til litt mindre. Enten jeg er alene eller med folk er jeg aldri ensom. Anonymkode: e1d6e...4a7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 Aldri. Trives (litt for) godt i eget selskap. Er nå 80% sykemeldt og elsker alenetiden på dagen. Anonymkode: c13b7...44e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 Tja... er syk, bor alene og har ikke vært i stand til å jobbe på flere år. Så jeg har definitivt kjent på ensomhet. Eneste måten å komme over den følelsen, det er å gjøre noe med det man må gjøre noe med for å få det bedre. Enten det er å gå til behandling, eller sette seg mål for hver dag for å skape innhold selv, eller langsiktige mål for å få det bedre så man har noe å jobbe mot, eller skaffe seg et større nettverk. Det er ikke alltid like lett, men mulig er det, selv om man har fysiske eller psykiske utfordringer. Men man må jobbe for det. Ikke bli mismodig om det tar tid, men bare fortsette å jobbe for å få det bedre og få flere i livet ditt. Selv om man da får dårlige dager eller perioder, så gjelder det å bare akseptere dem og fortsette å se og jobbe fremover. Du må finne din vei, Hi. Er du utenfor arbeidslivet, sjekk hva som finnes av tilbud i din kommune. F.eks. Aktiv på dagtid eller Friskvernsentral kan være fine både for å komme seg ut og i aktivitet, bli litt fysisk sterkere, få litt mer innhold i livet og også for å bli kjent med andre. Bekjentskaper, selv de som kanskje ikke ender i vennskap, kan også være verdifulle i livet ditt.Det er mange steder også turgrupper flere ganger i uken. Sjekk kulturtilbudet der du går. Her jeg bor har jeg f.eks. oppdaget en del jevnlige gratiskonserter som jeg går til. Aldersgjennomsnittet der er nokså høyt, men jeg ser at siden jeg begynte å gå på dem for et par år siden så blir det stadig flere på min alder og yngre som er begynt å dukke opp. Biblioteket har også ulike temaer, foredrag, filmdager, diskusjonsgrupper osv. Jeg har nå også begynt på kulturskolen, og har funnet en interesse der som jeg får stor glede av, selv om jeg foreløpig sitter alene og øver. Til våren skal jeg få begynne i en gruppe der som har spilt mye lenger enn meg, men hvor alle er voksne, så da har jeg noe å se frem til der også. Har man bedre økonomi er det mange tilbud med både aktiviteter og ulike kurs man kan ta. Hver høst er det Forskningsdagene, en uke hvor det er mange gratis foredrag om veldig ulike forskningsprosjekt, ofte spennende og aktuelle temaer med dyktige foredragsholdere. Noen steder finnes Tverrfaglige forum hvor det er gode gratisforedrag. Sjekk hva som finnes, og følg med hva som skjer i lokalmiljøet. Er man ensom gjør det noe med selvfølelsen og selvtilliten, og det kan gjøre det mer utfordrende å ta kontakt med andre. Men det er det som er kuren, man må tørre å by på seg selv, tørre ta litt initiativ. Anonymkode: 20583...1b8
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #13 Skrevet 27. oktober 2021 Usosial for tiden: ja Ensom: nei Anonymkode: b5d90...5e6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #14 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg lever aleine, på aap, har null venner. Jeg har barn som bor hos pappaen sin som jeg ser litt sporadisk. Jeg er veldig alene, men ensomheten kjenner jeg ikke noe særlig på. Jeg er en "loner" så det er ikke sånn at jeg hater mitt eget selskap. Jeg gjør heller ikke mye da jeg ikke har ork, men jeg kan godt sitte fra morgen til kveld med en serie og det er greit for meg. Anonymkode: 9e83c...6ab
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #15 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg føler meg ensom til tider. Men vet ikke helt hva jeg får gjort med det. Jeg er kronisk syk, og ufør. En god del venner forsvant da jeg ble ufør. Og jeg kan ha 2 mnd i strekk hvor jeg er skikkelig dårlig, og ikke orker noe. Så kan jeg ha en måned hvor jeg gjerne skulle vært med venner flere ganger i uken. Har og en veldig liten familie, de bor ikke i samme by, og de siste årene har vel de og trukket seg litt mer unna. Er nok fordi før var jeg hun som ble med på alt, alltid kunne, stilte opp på alt, hjalp til. Mens det har jeg ingen mulighet til nå. Og det blir jo ikke lett å starte nye bekjentskap, da man ikke orker noe på noen måneder. Anonymkode: 4e0bb...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå