Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Skrevet 26. oktober 2021 Fått mange spm til gruppeterapi og vet ikke helt hva og hvordan jeg skal svare. F. Eks Føler deg verdiløs og tanker om døden osv. Og om sinne. 90 spm. Jeg identifiserer meg med få av de spm. Anonymkode: 13551...620
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Skrevet 26. oktober 2021 Men det er bare å være ærlig. Du tar utgangspunkt i spm og svarer som det passer for deg. Anonymkode: 1d1f3...3b8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 Man skal selvsagt være helt ærlig, ellers er det meningsløst. Anonymkode: acc0c...3b0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 Ikke så kjekt å svare på spm der du kanskje føler at de skal bedømme deg. F.eks føler du at noen mennesker ikke forstår deg eller bryr seg om deg. Føler du deg underlegen eller mindreverdig. Anonymkode: 13551...620
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #5 Skrevet 26. oktober 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Ikke så kjekt å svare på spm der du kanskje føler at de skal bedømme deg. F.eks føler du at noen mennesker ikke forstår deg eller bryr seg om deg. Føler du deg underlegen eller mindreverdig. Anonymkode: 13551...620 Men hvis svaret er nei så svarer du nei. Regner med at du er med på opplegget av en grunn? Du kommer ikke videre ved å lyve på slike spørsmål. Anonymkode: acc0c...3b0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Hvis du har barn så ville jeg vært veldig forsiktig å si høyt at du har selvmordstanker,de som jobber der har meldeplikt om de blir bekymret. Anonymkode: b9636...2e0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #7 Skrevet 26. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis du har barn så ville jeg vært veldig forsiktig å si høyt at du har selvmordstanker,de som jobber der har meldeplikt om de blir bekymret. Anonymkode: b9636...2e0 Det er ikke uvanlig å ha selvmordstanker om man er deprimert. Det betyr ikke automatisk at man vurderer å ta livet sitt. På de skjemaene jeg fyller ut, er det et spørsmål om dette hvor ene svaralternativet er noe sånt som «jeg har tanker om å ta livet mitt, men jeg har ingen planer om å gjøre det.» Det svarer jeg hver gang for det er sant. Jeg HAR mye tanker om det og grubler mye, men jeg vurderer ikke å ta livet mitt likevel, selv om jeg tenker på det. Anonymkode: acc0c...3b0
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ikke så kjekt å svare på spm der du kanskje føler at de skal bedømme deg. F.eks føler du at noen mennesker ikke forstår deg eller bryr seg om deg. Føler du deg underlegen eller mindreverdig. Anonymkode: 13551...620 Nei, det er ikke kjekt , men noen ganger må vi allikevel. Jeg måtte svare på mange slike ubehagelige spørsmål også når jeg skulle bli vurdert av DPS, men resultatet var at de nå så hvor vondt jeg har det og får nå hjelp. Anonymkode: 210dc...dfd
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 Du skal selvsagt være 100 % ærlig. Hvordan skal de ellers klare å hjelpe deg? Nå må du slutte og tulle og oppføre deg som et voksent menneske Anonymkode: 03dea...12b
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 Dere har rett. Prøvde å svare så godt jeg kunne på disse ikke så lette spm. Anonymkode: 13551...620
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå