Gå til innhold

Jeg fyller 50 år og inviterte til fest!

Anbefalte innlegg

I innbydelsen som er på FB skreiv jeg at jeg holder lokaler, noe mat og at de som kommer må ta med egen drikke. 

En av de inviterte skreiv, i full offentlighet: "Skal du bli rik på å invitere 100 gjester hvor gjestene får noe mat og må ha med egen drikke"?

Jeg har sagt at jeg ikke ønsker meg noe, vet ikke hva jeg skal svare :sjokkert:

Forslag til svar?

Anonymkode: 0f789...3e0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I innbydelsen som er på FB skreiv jeg at jeg holder lokaler, noe mat og at de som kommer må ta med egen drikke. 

En av de inviterte skreiv, i full offentlighet: "Skal du bli rik på å invitere 100 gjester hvor gjestene får noe mat og må ha med egen drikke"?

Forslag til svar?

Overse...

Anonymkode: 0788d...80e

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Forslag til svar?

Skjønte ikke spørsmålet... 

Anonymkode: 54c58...389

Du holder lokale og mat for 100 pers, du blir ikke rik av at folk tar med egen drikke. Det er ikke gratis! 

Ikke bry deg om det, det trenger du faktisk ikke å svare på. Hadde jeg vært en av de inviterte ville jeg ha kommentert under i din favør. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags type person er det, er det en som er troendes til å tulle med det, eller tror du det er stikk til deg?

Anonymkode: 9ca3d...cc8

Jeg sendte pm og spurte hva han mente med  kommentaren.

Han svarte meg kjapt her nå: "Noe" mat, er det snacks?. Sorry, men er ikke vant til å delta i 50 års dager hvor man må ha ølet under stolen, og samtidig gi for flere hundre kroner i gaver. Jeg vet du ikke ønsker deg noe, men hvem kommer i 50 års dag uten gave og skal vi spise før vi kommer?"

Jeg bryr meg jo ikke om gaver :kari:

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han svarte meg kjapt her nå: "Noe" mat, er det snacks?. Sorry, men er ikke vant til å delta i 50 års dager hvor man må ha ølet under stolen, og samtidig gi for flere hundre kroner i gaver. Jeg vet du ikke ønsker deg noe, men hvem kommer i 50 års dag uten gave og skal vi spise før vi kommer?"

Her er jeg enig med gjesten; hva er «noe» mat? 

Anonymkode: a599e...d0f

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kan du ikke bare svare at det er en fest, ikke et middagsselskap. Og spør hvordan han tenkte du skulle bli rik på det? Må de betale inngangspenger?

Anonymkode: 9cd09...d4f

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Forslag til svar?

Ta med egen drikke er da helt normalt 😅 Jeg tipper resten av de 99 tenker «har det rabla for vedkommende» 

Tror ikke jeg ville svart noe som helst. 

Anonymkode: 55ba0...1ad

Jeg ville blitt veldig usikker på hva "noe mat" betyr. Å ta med egen drikke er ikke noe problem, men betyr noe mat at det blir middag? Oliven og potetgull? Skal vi spise før vi kommer? 

Anonymkode: 90139...2cb

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ta med egen drikke er da helt normalt 😅 Jeg tipper resten av de 99 tenker «har det rabla for vedkommende» 

Tror ikke jeg ville svart noe som helst. 

Nei, det er ikke normalt i en 50-års dag. Til vanlige middagstreff og selskaper er det helt vanlig å ta med litt vin til bordet, men ikke en så stor dag som 50. Og «noe» mat er utrolig upresis formulering, hva betyr det? Snacks? 

Anonymkode: 9c487...908

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Her er jeg enig med gjesten; hva er «noe» mat? 

Anonymkode: a599e...d0f

Men gjesten spør ikke hva noe mat er. Hvilket kunne vært ett fornuftig spørsmål, det kan trådstarter forøvrig løse greit ved å skrive litt utfyllende på arrangementet. «Jeg tenker å lage en gryte med salat og brød inntil» Problem løst, ville i hvert fall ikke lagt det som svar til vedkommende, men som info til gjestene. Det er forøvrig ikke helt uvanlig at det kommer senere etter fristen for å svare skal/skal ikke, for først da vet man hvor mange som kommer og hva man har råd til/rekker å ordne. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke normalt i en 50-års dag. Til vanlige middagstreff og selskaper er det helt vanlig å ta med litt vin til bordet, men ikke en så stor dag som 50. Og «noe» mat er utrolig upresis formulering, hva betyr det? Snacks? 

Joda, det er helt normalt å ta med drikke selv, både ved 30-40-50 og 60. Selv om det er en stor dag, er det ikke bryllup eller konfirmasjon med formelle former vi snakker om. 

Enig at det er lurt å skrive noe om hva hun legger i noe mat. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han har litt rett da

Anonymkode: 811a1...4ed

"Noe mat", hva mener du med det? 

Høres ut som om det blir servert potetgull og folk tar med øl og sprit selv. 

Å ta med egen drikke er helt normalt. Du inviterer ikke til selskap, men fest. 

Tenker denne mannen prøvde å være morsom. Funket dårlig. Klønete sagt av han. Hvis du skal svare, kan du svare noe ala nevnt over her, litt morsomt tilbake. 

Du har fått én rar kommentar fra gjestene dine. Ikke bry deg om det. ❤️

Anonymkode: c37cb...0a6

Det er fest. Ikke middagstreff eller selskap. 

Anonymkode: c37cb...0a6

Hans innbydelse hadde jeg lett trukket tilbake. 
HI; alle skjønner hvordan en uformell fest ser ut. Dersom flere enn han der ser ut til å misforstå, så presiser til alle sammen: 

«Deres gave til meg er oppmøtet. Jeg savner å være i lag med folk etter alle restriksjonene, men jeg trenger ingen ting ellers. Jeg ber om at ingen har med annen gave enn til nød noe småtteri til fellesbespisningen.» 

Anonymkode: 50b51...980

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da skriver man at det blir servert snacks

Ikke hvis maten ikke er snacks. Hvis hun f eks lager suppe, så er det mat; ikke snacks. Men det er likevel ikke en full middag. 

Han har litt rett da

I at alle folk gir gaver til flere hundre kroner når de er bedt om å ikke gjøre det? Nei. Det har han ikke rett i. 

Jeg er enig med gjesten om at «noe mat» er dårlig definisjon. Serveres det snack eller bare såpass at man blir halvmett? 

Så kommer det an på når festen starter. Starter den 17.00 en lørdag og du serverer snacks. Så er alle gjestene ute før 22.00 fordi de er sultne. 

Og 100 gjester er mange å fø, men skal festen starte før 21.00, så bør du ha nok mat til at alle blir mette

Anonymkode: 5b1c1...313

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...