Gå til innhold

Inspirert- foreldremøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble inspirert av foreldremøtetråden. 

Jeg har en sønn på 10 - går i 5.klasse. Det er jo veldig stor forskjell på hva disse ungene får lov til å gjøre. Utifra den andre tråden så handler ikke foreldremøter eller slike ting om å sette felles kjøreregler. 

Fortnite begynte de første med da de var 8-9 år- men man ser at det er animasjon. Så det ser ikke så ille ut. 

nå begynner en del å se squid game og got - det er utrolig mange rå scener og ikke nødvendigvis veldig passende for 10 åringer. 

hva syns dere om slike ting? 

Anonymkode: eea8f...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt uhørt, og verd en bekymringsmelding, at 10 åringer får se serier med 16 års grense. 

Hadde dette vært vanlig i mine barn sine klasser hadde jeg tatt det opp på klassens fb side, det hører ikke hjemme på foreldremøte  

Anonymkode: 27e29...5a7

Skrevet

Da jeg leste tråden om foreldremøtene, så må jeg si jeg reagerte på noe av det andre hadde reagert på. Jeg syns det er kjempenyttig å snakke om slike ting på foreldremøter-hva får de andre lov til og hva er ok ved besøk (må jeg forvente at min 10-åring ser film med 15 års aldergrense på besøk hos klassevenner?) Vi hadde også en nyttig diskusjon rundt sosiale medier. Noen har og noen får, men de fleste hos oss har valgt å legge seg på noen lunde samme linje etter denne diskusjonen. Jeg tror mange foreldre er sløve, og ikje følger godt nok med på hva ungene ser og gjør. 

Anonymkode: 68547...6c7

Skrevet

Vi fikk nylig melding fra skolen om akkurat den serien, grunnen er at yngre barn drar leken inn i skolen. Da er det såklart helt riktig at skolen tar det opp med foreldrene når det påvirker klasse og skolemiljø. Bevisstgjøring er selvfølgelig bare fornuftig og bra. Utover det er jeg ingen tilhenger av kjøreregler. Etter en del år med barn i skolen har det blitt mange forslag, alt fra når de kan ha telefon til når de kan sykle, ikke minst en haug meninger om man skal få kjøre de til skolen, om de skal gå, hvilke sosiale medier de kan bruke, hva de kan ha i matpakke, brus eller saft på siste skoledag. Har du da flere barn med klasser som praktiserer forskjellig, i tillegg til venner utenom skolen, blir det helt tullete. 

Jeg har min egen regel, aldersgrense over sjekker jeg direkte med foreldrene til de som er på besøk, innetid ved overnatting det samme. Mye enklere å forholde seg til, funker alltid. 

Anonymkode: 2b681...a4e

Skrevet
Mrs Remington skrev (8 timer siden):

Tipper at @sug lut har bra med meninger her 😊

Ny stalker?

Anonymkode: 29fb8...068

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...