Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Hvordan hjelpe mennesker som har null innsikt i egen situasjon? Ei som tror barnevernet stjeler barn fordi de er slemme, eller fordi barnefar tar hevn. Har virkelig ingen forståelse for avgjørelsen fattet på bakgrunn av at hun er en elendig omsorgsperson. Denne damen henger på meg, gjort det i mange år. Prøvd å forsiktig hinte fram flere ganger, at dette orker jeg ikke å være en del av. Vil jo være en støtte, samtidig som dama burde ikke ha omsorg for en gullfisk engang. Anonymkode: b8d48...f2e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Vanskelig det der. Jeg har tatt avstand fra en mor som heller ikke har noen som helst selvinnsikt om hvorfor hun er regnet å ikke være eller kunne bli i stand til å ta vare på barnet. Det er bestemt at barnet aldri skal tilbake til mor, og er derfor i varig fosterhjem. Der var det en slike selvforherligelse, at hun ikke har noen som helst problemer selv, og at hun derfor ikke trenger å ta imot hverken behandling for egen del eller foreldreveiledning. Vi har heller fokusert på å holde kontakten med barnet. Men om dette er en som du ikke kan unngå, og som du ønsker å stille opp for, da tror jeg at jeg ville forsøkt å formidle det at du har forståelse for hvor vanskelig og trist det sikkert er for henne at barnet ikke lenger kan bo hos henne. For det er jo en sorg man kan forstå og ha medfølelse for, isolert sett. Samtidig ville jeg nok forsøkt å virkelighetsorientere henne, minnet henne om ting du har sett som ikke har fungert, andre ting som hun ikke kan bortforklare, og sagt at det er slike ting som dessverre blir skadelig for barn, og så sagt at hun kanskje burde forsøke terapi for egen del, for å takle egne følelser og få hjelp til å kunne bli bedre på det å være mor i fremtiden. Jeg ville nok også forsøkt å fokusere på at det er bra at barnet nå har en avklart situasjon en periode, og at det viktigste oppi alt er at barnet har det bra, selv om du har forståelse for hvor vanskelig dette nok er for mor. Om hun fortsetter å gnåle på det samme om at bv stjeler barn og far kun er ute etter hevn, og hun selv ikke er villig til å søke hjelp for egne problemer, da tror jeg at jeg ville blitt så direkte at jeg ville sagt at så lenge hun selv ikke tar tak i egne problemer, så ønsker du ikke å diskutere akkurat dette med henne, for det blir bare negativt så lenge hun ikke gjør noe konstruktivt selv og ikke tar imot hjelp. Anonymkode: 4dbc2...ed2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå