Gå til innhold

Tinitus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det erstille, er det helt stille i hodet deres da?

Jeg hører bestandig noe. Hvis det er stille er det mest en veldig høyfrekvent "lyd" som synger eller hvisler hele tiden, litt idpedd noe litt dypere innimellom. Det overdøver hverken tale eller noe annet, men hvis jeg hører høy musikk, særlig messingblåsere, hender det at musikken "vrenger" seg til noen grusome lyder hvis jeg ikke holder meg for ørene.

Er drt sånn for dere også eller er dette tinitus?

Anonymkode: 12e1b...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det suser alltid i ørene mine, 24/7.

Som regel et sus, men innimellom en høyfrekvent piping.

Blir verre når jeg er sliten.

Det er tinnitus.

Anonymkode: bc02e...f81

Skrevet

Her og. Særlig når det er stille. Har nevnt det for legen min, men hun sa ingenting. 

Anonymkode: f5a82...e82

Skrevet

Jeg har pulserende tinnitus i ett øre. Utrolig irriterende. Blir aldri helt stille rundt meg.

Anonymkode: 64962...f4e

Skrevet

Pulserende tinnitus kan være lurt å få sjekket. Vanlig tinnitus er det nok ikke mulig å få gjort noe med, annet enn å lære seg å leve med.

Anonymkode: 8255c...3b5

Skrevet

Har høgt bråk og susing/pulsering i øyra 24/7 .kjenner dunkunga /susinga..så er ikkje bare lyd .

Vart i over eit år , har vore stilt eit par dager til saman .

Heilt grusomt og har slete meg totalt ut .

Anonymkode: 2477f...f78

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det suser alltid i ørene mine, 24/7.

Som regel et sus, men innimellom en høyfrekvent piping.

Blir verre når jeg er sliten.

Det er tinnitus.

Det kan forresten være greit å få sjekket ut da.

Jeg var hos øre, nese, hals spesialist og ble sjekket godt. De fant et "traume" inni der, antagelig fra en kraftig hjernerystelse jeg hadde som barn. Det kan gi tinnitus i voksen alder, altså kan gamle skader plutselig gi senvirkninger mange mange år senere.

Det finnes hjelpemidler som durende pute o.l. som skal utjevne lyden, men det har ingen effekt hos meg. Noen synes det er deilig å ha på lav musikk eller sånne avspenningslyder (hvalsang og allverdens) når de skal sove for da lytter man til det istedenfor lydene i hodet. Jeg synes det er slitsomt, det er så mye lyd inne i meg hele tiden at å tilføre enda mer lyd bare blir bråkene, bakgrunnsstøy som sliter meg ut.

Jeg har hatt det i mange år nå og har bare lært meg å leve med det, hører ikke etter lenger på en måte, kopler mest mulig ut lyden og fokuserer på andre ting.

Skrevet

Alltid høgfrekvent piping i begge øyrene, høyrer det uansett kva eg driv med, og endå betre om det blir heilt stille. Legen seier at det er det ingenting å gjere med òg eg har ikkje blitt utreda. Lever ganske godt med det, har bestemt meg for å ikkje fokusere på det. Det er ein lyd, den kan drive ein til vanvidd om ein fokuserer på den så då er det lurt å la vere å fokusere på den...

Anonymkode: 6459c...de6

Skrevet

Har hatt høyfrekvent tinnituslyd i over 20 år. Mest sannsynlig etter traume mot hode i ungdomstiden. 

Jeg har vært hos audiograf og er klassifisert til moderat funksjonshemning. Kiropraktor hjelper litt, det er litt roligere etter han har knekt litt på nakken og massert på kjevemuskulatur. 

Jeg sliter også med hyppige migreneanfall. Skal nå prøve botox som forebyggende. Kanskje det gjør noe med tinnitusen min også, hvem vet?

Anonymkode: de020...717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...