Gå til innhold

Gaming PC, trenger hjelp. Dere som har peiling

Anbefalte innlegg

Sønnen min ønsker seg en gaming pc. Men herregud, det er jo sykt dyrt!!! Han er bre 8 år, men mange kompiser spiller minecraft o.l på pc. 

Tenker at han er 8 og trenger ikke det beste på markedet. 

Dere som har peiling på dette, hva kan jeg kjøpe som blir en rimelig men fortsatt brukbar løsning? 

Trenger skjerm, tastatur, mus og harddisk? 

Hvordan fungerer dette? Laster de ned spill fra nett? 

Anonymkode: 7ed66...4d0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Sønnen min ønsker seg en gaming pc. Men herregud, det er jo sykt dyrt!!! Han er bre 8 år, men mange kompiser spiller minecraft o.l på pc. 

Tenker at han er 8 og trenger ikke det beste på markedet. 

Dere som har peiling på dette, hva kan jeg kjøpe som blir en rimelig men fortsatt brukbar løsning? 

Trenger skjerm, tastatur, mus og harddisk? 

Hvordan fungerer dette? Laster de ned spill fra nett? 

Min 12 åring ønsket seg gaming laptop til jul i fjor pga at mange har det. Kjøpte en bra på finn til 7000 kr. Han har brukt den max 10 ganger. Han spiller mest på playstation 

Anonymkode: 67c10...053

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kan han spille med venner på playstation, selv om de spiller på pc? Altså han på PS og de andre på pc? 

Det kommer an på spillet de spiller. I mange spill kan man spille sammen uavhengig av hvilke konsoll man bruker, men noen spiller går det ikke. 

Anonymkode: 97a46...f0c

På en gaming pc må prosessoren være kraftig nok til å dra spillet uten at det hakker og "lægger".

Mine gutter kjøpte seg stasjonær pc for konfirmasjonspengene, før det hadde de playstation og gaming lap top.

Anonymkode: cc29d...a9c

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Trenger ikke å være en gameing pc/laptop for å spille minecraft,roblox. Kjøp etter lommeboka. 

Anonymkode: f1e94...dd7

Ikke? Det er jo i så fall perfekt! Han er tross alt 8 år, litt heavy med 10-20 tusen 🙊

En gaming laptop i den billige enden holder i bøtter og spann for fortnite og en 8-åring. Elkjøp har "gaming-guide", der man velger spillet man vil spille, og så foreslår den ulike laptoper. 

Anonymkode: 0d836...d0e

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er ikke vits å kjøpe noe drit som er ubrukelig om noen år. PCen til sønnen min kostet 35 tusen.

Anonymkode: dd609...874

Men en 8-åring trenger ikke det. 19-åringen min gamer mye og har PC og utstyr til sikkert 50 000 kr, men boren på 10 år klarer seg helt fint med en bærbar som koster 6000 kr ny for to år siden.

Anonymkode: 103b8...9e5

Min sønn fikk gaminglaptop nå til 10 års dagen. Han bruker den ikke mye. Spiller mest på ps4. Fikk pc til ca 13.000. Tenkte at når han nærmer seg konfirmasjonsalder så kan han bygge sin egen. 

Anonymkode: 79c41...379

Jeg selv ville gått for en gaming pc, ikke laptop. Trenger ikke være så dyr for de spillene han trenger, men da kan han også ha muligheten til å spare penger slik at han f.eks kan oppgradere pc'en senere, det kan man ikke med laptop!

Anonymkode: 6ad7a...cf3

Hvis det virkelig er gaming så bør han kjøpe stasjonær pc og ikke laptop.

Og si det "bare" er til spilling så misforstår de fleste. Spill er det som kreves mest av pc. Billig pc er til jobb og skolebruk.

Kjøper dere pc til under 7tusen blir det fort klage for det nytter ikke. Skjermkort er også viktig å se på blant annet.

Det å kjøpe en billig pc kan ihvertfall bli dyrt dersom det er til gaming den skal brukes.

Anonymkode: 47301...684

Må legge til at hvis dere kjøper pcn i "biter" og setter sammen selv sparer dere og kan prioritere å bruke mer penger på de delene som er viktig. Hvis dere kjenner noen som er god på pc/gaming har de sikkert tips.

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Må legge til at hvis dere kjøper pcn i "biter" og setter sammen selv sparer dere og kan prioritere å bruke mer penger på de delene som er viktig. Hvis dere kjenner noen som er god på pc/gaming har de sikkert tips.

Akkurat nå er det litt hipp som happ. Jeg kjøpte ny pc i sommer, ferdigbygd fra Elkjøp for grafikkortet alene ville kostet meg størstedelen av budsjettet.

Anonymkode: 6ad7a...cf3

Kjøp brukt på Finn, da får du ofte mer for pengene. 
Eller kontakt komplett.no. De har veldig dyktige folk på kundeservice, som kan hjelpe dere å sette sammen en ok pc tilpasset behov og budsjett. 

Og kjøp pc som er bygget selv. Da kan han bytte deler og forbedre pcen over tid, uten å måtte bytte alt. 

Mine tre barn har alle selvbygde gamingpcer, de ønsker seg tilbehør og deler til jul og bursdag, når de ønsker å oppgradere. 

Kjøper du en rimelig gaminglaptop blir den relativt fort for svak til å drive litt store, tunge spill, og du kan ikke forbedre pcen, men må bytte ut hele. 

Anonymkode: 44887...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...