Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Her varierer det fra år til år. Ga rundt 60,- til bøssebærerne, og begge ungene har levert 100,- hver til skolens innsamling. Anonymkode: 03462...4a5
frk Nilsen Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Kom ingen på døra her, men har gitt på vipps via P3 aksjonen og den ordinære innsamlingen. Rundt 600,- til sammen. Mulig det blir noe mer ila kvelden. Endret 24. oktober 2021 av frk Nilsen
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 1000kr. Gir det samme hvert år.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Vi gir 200 kr i bøssen, og kjøper litt lodd osv som barn står for. Blir vel ca 5-600 kr årlig. Anonymkode: afcd7...430
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Ble 700 i år - 200 til innsamlingen på skolen og 500 på Vipps til bøssebærerne. Anonymkode: 45c65...4e5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 100 kr som jeg egentlig ikke har råd til. Føler meg litt presset til å gi når de kommer på døren. Anonymkode: acbd3...f18
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): 100 kr som jeg egentlig ikke har råd til. Føler meg litt presset til å gi når de kommer på døren. Anonymkode: acbd3...f18 Da tar du en hvit løgn og sier at du har vippset. Man skal jo ikke gi om det betyr at man sliter selv. Da blir jo litt av visten borte. Anonymkode: afcd7...430
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da tar du en hvit løgn og sier at du har vippset. Man skal jo ikke gi om det betyr at man sliter selv. Da blir jo litt av visten borte. Anonymkode: afcd7...430 Hadde helt glemt at det var denne søndagen så kom ikke på en løgn i farten. Anonymkode: acbd3...f18
Frida_22 Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Her kom de midt i en krangel med 11-åringen, og bikkja gjødde som en gal fordi tre unger med raslebøsser stod utenfor og trykte nesa inn i rutene på ytterdøra. Var rimelig stressa, så da ble det at vi fikk en lapp med vippsnummer og glemte hele greia.... vanligvis hadde jeg nok gitt en hundrelapp.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 Varierer mellom 50 og 200 kr, kommer an på hvordan egne finanser ligger an det årer. Bidrar alltid, men vi uføre mødre er nok ikke de som gir mest nei... Gav 100 kr i år. Anonymkode: c294d...470
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 Ser de har fått inn 130 mill så langt, men det er jo ikke for sent å gi enda da. I fjor fikk de vel inn 250 mill så det ligger litt etter enda... https://blimed.no/ Anonymkode: c294d...470
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 Frida_22 skrev (35 minutter siden): Her kom de midt i en krangel med 11-åringen, og bikkja gjødde som en gal fordi tre unger med raslebøsser stod utenfor og trykte nesa inn i rutene på ytterdøra. Var rimelig stressa, så da ble det at vi fikk en lapp med vippsnummer og glemte hele greia.... vanligvis hadde jeg nok gitt en hundrelapp. Du kan da fortsatt vippse Anonymkode: a8bc0...c16
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 Ingenting Anonymkode: f8829...1f1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 Ingenting. Så lenge det ikke skjer endringer i folks tankesett, hjelper det ikke å gi penger. Det er typisk vestlig tankegang å tro at alt kan fikses med penger. Dessverre ikke. Hvis man har en kultur der kvinner er null verdt, og der kvinnens største bragd i livet er å bli gift, der folk lar være å bruke prevensjon og får mange flere barn enn de klarer å forsørge, vil økonomisk bidrag si null og niks. I verste fall kan pengene komme på avveie i korrupte land. Jeg etterlyser hjelp til å endre folks holdninger. Hvis religionen forbyr prevensjon, vil det ikke hjelpe å pøse på med gratis kondomer og p-piller - det er jo ikke lov å bruke dem. Hvis kulturen setter kvinner og jenter nederst på rangstigen, særlig i et kastesystem som strekker seg tusenvis av år tilbake i tid, vil ikke økonomisk bidrag kunne endre strukturen, og ingen reelle endringer skjer. Anonymkode: 5837c...964
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ingenting. Så lenge det ikke skjer endringer i folks tankesett, hjelper det ikke å gi penger. Det er typisk vestlig tankegang å tro at alt kan fikses med penger. Dessverre ikke. Hvis man har en kultur der kvinner er null verdt, og der kvinnens største bragd i livet er å bli gift, der folk lar være å bruke prevensjon og får mange flere barn enn de klarer å forsørge, vil økonomisk bidrag si null og niks. I verste fall kan pengene komme på avveie i korrupte land. Jeg etterlyser hjelp til å endre folks holdninger. Hvis religionen forbyr prevensjon, vil det ikke hjelpe å pøse på med gratis kondomer og p-piller - det er jo ikke lov å bruke dem. Hvis kulturen setter kvinner og jenter nederst på rangstigen, særlig i et kastesystem som strekker seg tusenvis av år tilbake i tid, vil ikke økonomisk bidrag kunne endre strukturen, og ingen reelle endringer skjer. Anonymkode: 5837c...964 Det er jo akkurat kunskap og holdninger de jobber med, og pengene skal gå til. De vil blant annet få jentene på skole slik at de får utdanning, jobb og dermed bedre økonomi. Les gjerne mer her https://blimed.no/aktuelt/dette-gaar-pengene-til/ Dersom man regner om timene jeg har bidratt i aksjon som frivillig i penger, så har jeg nok gitt opp mot 10.000,- , i rene penger har det blitt rundt 400 i diverse lodd og greier. Ingenting i bøsse siden jeg sto og leverte ut og tok imot igjen. Tenkte ikke på å pakke penger i noen 😅 Anonymkode: 2e5ed...d8f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #20 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo akkurat kunskap og holdninger de jobber med, og pengene skal gå til. De vil blant annet få jentene på skole slik at de får utdanning, jobb og dermed bedre økonomi. Les gjerne mer her https://blimed.no/aktuelt/dette-gaar-pengene-til/ Dersom man regner om timene jeg har bidratt i aksjon som frivillig i penger, så har jeg nok gitt opp mot 10.000,- , i rene penger har det blitt rundt 400 i diverse lodd og greier. Ingenting i bøsse siden jeg sto og leverte ut og tok imot igjen. Tenkte ikke på å pakke penger i noen 😅 Anonymkode: 2e5ed...d8f Det hjelper jo ikke å få jentene på skolen hvis myndighetene forbyr dem å gå på skolen i samme slengen. Dessverre sies det svært lite om hva som konkret gjøres i hvilke land. Tror du virkelig at folk vil føde færre barn i land der jentene blir giftet tidlig? Det hjelper ikke å gi jentene mer utdanning når bruk av prevensjon så å si er forbudt av myndighetene, mishandling og voldtekter av jenter er vanlig, og man har ikke lov til å motsi ektemannen sin. Økonomi har ingenting med dette å gjøre, men ser selvfølgelig bra ut på papiret. Anonymkode: 5837c...964
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #21 Skrevet 24. oktober 2021 I år ga jeg 300 kr. Tidligere er det mannen som har gitt penger og jeg har gått med bøsse. Husker ikke hvor mye mannen har gitt. Anonymkode: 4c8dc...b82
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #22 Skrevet 24. oktober 2021 1000 kr og noen småpenger. Anonymkode: 4cf8d...048
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #23 Skrevet 25. oktober 2021 Ingenting, har bare noen hundrelapper på konto før barnetrygd kommer på fredag. Tør ikke gi noe for vet jeg må handle mer mat. Jeg skulle gjerne støttet aksjonen, for barnebrud er noe som MÅ bort! Anonymkode: b4147...203
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #24 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ingenting, har bare noen hundrelapper på konto før barnetrygd kommer på fredag. Tør ikke gi noe for vet jeg må handle mer mat. Jeg skulle gjerne støttet aksjonen, for barnebrud er noe som MÅ bort! Anonymkode: b4147...203 Problemet er at penger ikke løser kulturkonflikten. Hvis foreldrene fortsatt mener det er riktig å gifte bort småjenter, vil de gjøre det uansett hvor mye penger investeres i å få slutt på ordningen. Bare for å sammenligne - vil en voldelig mann slutte å denge kona hvis han får betalt for å slutte? Nei, fordi det ligger i hans natur og fordi ha mener det er riktig. På samme måte vil ikke barneekteskap opphøre kun fordi det spyttes inn penger til et eller annet diffust. Selvfølgelig er det viktig å gi jentene lik rett til utdanning, egne penger osv. Problemet er at det er snakk om BARNEbruder. De bestemmer ikke over seg selv når de er barn, foreldrene bestemmer for dem. Så utdanningsnivå på barnebruden har ingen betydning her - det er en viktig sak, men en helt annen sak. Anonymkode: 5837c...964
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #25 Skrevet 25. oktober 2021 Ingenting Anonymkode: 5f3a8...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå