Gå til innhold

Erfaring med 1500 kalorier pr dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før du merket resultater?

Anonymkode: 58450...da4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min vekt er stabil når jeg spiser mellom 1400 og 1600 kalorier om dagen, jeg går ikke ned i vekt da.

Men aktivitetsnivå, vekt og tidligere vekt er avgjørende.

Veier du 30 kg for mye vil du raskt begynne en nedgang på 1500 kalorier. Men er du tidligere overvektig (som meg) og har et ganske lavt aktivitetsnivå (som meg) vil du ikke merke noe særlig.

Anonymkode: 5ea7d...034

Skrevet

Første ukahår jeg da ned omtrent en kilo og så rundt 1/2 kg i uka etter det.

Anonymkode: 6bdd0...563

Skrevet

Mulig litt utenfor tema, men hvordan klarer dere å finne ut av dette med kalorier? Hvis jeg spiser et grovt rundstykke med gulost, hvor mange kalorier er det i skiven med gulost? Må man sette seg ned og veie og teller og regne? 
Kunne tenke meg å få ned kaloriinntak, men har ikke helt orket å sette meg inn i det

Anonymkode: 4aec0...3c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Mulig litt utenfor tema, men hvordan klarer dere å finne ut av dette med kalorier? Hvis jeg spiser et grovt rundstykke med gulost, hvor mange kalorier er det i skiven med gulost? Må man sette seg ned og veie og teller og regne? 
Kunne tenke meg å få ned kaloriinntak, men har ikke helt orket å sette meg inn i det

Det finnes flere forskjellige steder du kan logge maten din på, som viser deg hvor mye kalorier det inneholder.

Anonymkode: a19b7...2d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes flere forskjellige steder du kan logge maten din på, som viser deg hvor mye kalorier det inneholder.

Betaling eller gratis? Og hvordan vet de stedene hva en osteskive veier? Kommer ikke det an på ostehøvelen og hvor tykke skivene er?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Betaling eller gratis? Og hvordan vet de stedene hva en osteskive veier? Kommer ikke det an på ostehøvelen og hvor tykke skivene er?

Det finnes både gratis og betalingsider. Du kan legge inn 1 skive, men vil du ha det nøyaktig, så må det veies.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det finnes både gratis og betalingsider. Du kan legge inn 1 skive, men vil du ha det nøyaktig, så må det veies.

Ah ok. Da dropper jeg det. Takk for svar, beklager forstyrrelsen

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det finnes mange gratis programmer, men du bør veie maten til å begynne med og da mener jeg all maten også oljen du steker i ol. Etter hvert får du bedre konyroll på hva en osteskive veier med fi  ostehøvel og hvor mange gram sukker du har i din teskje.

Anonymkode: 6bdd0...563

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I starten bør man veie/måle alt man spiser og drikker (uteom vann ol.). Det er ikke spesielt tidkrevende, altså, du må bare ha vekten der og penn og papir. Når du én gang har veid rundstykket ditt og osten du tar på, så kan du registrere dette som et fast måltid i appen du bruker og slipper å veie akkurat dette igjen. Selvfølgelig vil det være minimale variasjoner fra gang til gang, men omtrentlig er godt nok. Et rundstykke med ost, fra din ostehøvel, vil alltid bli omtrentlig f.eks. 350 kalorier. Etter et par uker har du fått registrert all mat du vanligvis spiser og trenger bare å trykke på måltidet i appen for å få opp rett mengde kalorier pr. måltid, så regner den sammen for deg.

Anonymkode: 19ba9...8e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...