Gå til innhold

Kan han gå på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 10 år klager på vondt i halsen idag. Det er eneste symtom. Kan han gå på skolen imorgen da? 

Anonymkode: a823f...c78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter en negativ hurtigtest, ja.

Anonymkode: 9eed9...033

Skrevet

Gidder ikke teste han bare pga litt vondt i halsen,da får han heller bli hjemme imorgen

Skrevet

Tok en hurtigtest på sønnen i går av samme grunn, kun litt hoste. Den var positiv. Ny test på teststasjon, den var også positiv. 

Heller en hurtigtest for mye! 

Anonymkode: 72543...6bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Gidder ikke teste han bare pga litt vondt i halsen,da får han heller bli hjemme imorgen

Du trenger ikke bestille test, du kan bare ta en enkel hjemmetest. De deles ut gratis i alle kommuner, sjekk nettsiden til kommunen din hvor de deler ut hos dere.

Anonymkode: 8518b...e24

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skoleelever skal få gratis tester, så det burde ikke være noe problem å teste.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Skoleelever skal få gratis tester, så det burde ikke være noe problem å teste.

Da må jeg først ta fri jobb for å få taki en test. Mistenker jo overhodet ikke corona,men vet at skolene før hvertfall har vært veldig hysterisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da må jeg først ta fri jobb for å få taki en test. Mistenker jo overhodet ikke corona,men vet at skolene før hvertfall har vært veldig hysterisk.

Du kan vel få tak i test i dag?

Her deler de ut tester i resepsjonen på det ene sykehjemmet når alt annet er stengt. Tror legevakten også har.

Men de anbefaler skolebarn med nyoppståtte luftveissymptomer å være hjemme de to første og mest smittsomme dagene uansett da, for å få minst mulig spredning av div virus i samfunnet.

Anonymkode: 8518b...e24

Skrevet

Burde ikke du som moren hans klare å avgjøre det selv? 

Anonymkode: 7a872...31c

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Burde ikke du som moren hans klare å avgjøre det selv? 

Anonymkode: 7a872...31c

Da kan jo hele forumet bare legges ned da om ingen trenger råd eller svar på noe.

Hadde det vært opp til meg så kunne han gått på skolen,men skolene har jo vært ganske hysteriske så derfor jeg spør hvilke regler som gjelder nå. Spør du meg så er det bare tull å holde barn som bare har litt vondt i halsen hjemme fra skolen. Men jeg som alle andre må jo forholde meg til hvilke regler som gjelder nå.

Skrevet

Har snakket med læreren nå å barn kan komme på skolen med vondt i halsen,trenger ikke negativ koronatest først. Fornuftig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...