Gå til innhold

Jeg har termin 28 november, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal settes igang grunnet risikosvangerskap ( bmi og morkakesvikt i første svangerskap ). Terminen er som sagt 28 november, jeg regner med at jeg da er i uke 40? 

Det jeg lurer på, er om det er innafor å spørre jordmor om de kan sette meg igang rundt 15 november, da mannen drar på sjøen 25 november og datteren min har bursdag 29 november... 

Anonymkode: 96975...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke regelen rundt to uker før termin da? Rart du ikke allerede har fått info om dette, det er jo snart 🤔

Anonymkode: 7d503...709

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Skal settes igang grunnet risikosvangerskap ( bmi og morkakesvikt i første svangerskap ). Terminen er som sagt 28 november, jeg regner med at jeg da er i uke 40? 

Det jeg lurer på, er om det er innafor å spørre jordmor om de kan sette meg igang rundt 15 november, da mannen drar på sjøen 25 november og datteren min har bursdag 29 november... 

Anonymkode: 96975...983

Er ikke grunn nok pga at datteren din har bursdag eller at mannen skal reise. Er andre ting som spiller inn når de bestemmer dato 

Anonymkode: aa2d2...8d4

Skrevet

Jeg skulle settes i gang før tiden grunnet flere medisinske grunner sist og fikk beskjed om at det ble gjort i uke 37-38. Men da det nærmet seg begynte sykehuset å kverulere på om det var nødvendig, alt så jo så fint ut der og da. Jeg måtte krangle meg til det, selv om det sto i journalen min og jeg hadde et risikosvangerskap hvor jeg nylig var hasteinnlagt på sykehuset uken før grunnet komplikasjoner. 
Etter mye om og men fikk jeg igangsettelse i uke 37, men grunnet full føde hver dag så ble jeg endelig igangsatt og babyen kom ut på 38+0. 
Du må ikke nevne at mannen reiser eller andre bursdager når du er i samtale om igangsetting, men de medisinske grunnene og kun de. Det er min erfaring (jeg har tre igangsettelsen bak meg). 
Ring jordmor og be henne henvise deg til igangsettingssamtale på føden. 

Anonymkode: 36dd1...cc1

Skrevet

Jeg tenker du vil bli satt i gang før det. Lykke til med innspurten på svangerskapet.

Anonymkode: 2097e...24d

Skrevet

Jeg fikk fremskyndet datoen for keisersnitt med fem dager så jeg skulle kunne rekke opp å feire 50 årsdagen til far min. Så jeg tenker det fint går an å spørre. 

Anonymkode: 29989...d5a

Skrevet

Har du ikke fått dato enda?

Så rart, jeg har selv et planlagt keisersnitt og da fikk jeg beskjed på ordinær ul i uke 18 jeg jeg ville få innkalling så fort timeplanen var satt. Fikk dato lenge før altså.

Ring og snakk med dem på sykehuset. Her setter de dato 7-10 dager før termin, skal det settes dato før det må det være pga helse hos mor eller barn, altså en akutt grunn til det.

Holdt ikke at mine to første barn var født 17 og 13 dager før termin ihvertfall, datoen ble satt 10 dager før termin. Fødselen startet av seg selv 15 dager før og det ble et hastesnitt istedenfor det planlagte...

Anonymkode: 5d1f1...7a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...