Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #76 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, de er ikke forfinet, de er liksom-rike som har behov for å fortelle at de har litt penger. EGENTLIG har de ikke så god råd, de bare ønsker at de kan fremstå slik. De som virkelig er rike og har klasse, har aldri behov for å fortelle at de har penger ved å kjøpe merke-ditt og design-datt. Jeg kommer fra en av landets rikeste familier, men det er det få som tenker på. Jeg, og resten av familien, handler på nille og andre billige butikker, og styrer langt unna juggel og stæsj som er in i tiden og liksom-status. Anonymkode: 4f115...437 Spot on. De virkelig rike er de minst snobbete. Man kan sjelden se at de er rike (med mindre man kanskje ser bolig og bil), da de heller «demper» seg enn å mase på med statussymboler. De ville aldri ha uttalt at billige ting er ræl, blant annet nettopp fordi de vet det oppfattes som elitistisk, snobbete og arrogant. Snobbene er de med litt mer penger enn gjennomsnittet og som er veldig opptatte av å vise det gjennom ytre ting som kan kjøpes for masse penger, altså statussymboler. Klasse er som regel helt fraværende. Denne gruppen er veldig synlig. Der er for øvrig sistnevnte som gjerne putter på masse c, x og h-er i navnene på barna, og bytter bort det tradisjonsrike sen-navnet sitt så fort de kan hete noe «finere». Anonymkode: 44acb...692
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #77 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Spot on. De virkelig rike er de minst snobbete. Man kan sjelden se at de er rike (med mindre man kanskje ser bolig og bil), da de heller «demper» seg enn å mase på med statussymboler. De ville aldri ha uttalt at billige ting er ræl, blant annet nettopp fordi de vet det oppfattes som elitistisk, snobbete og arrogant. Snobbene er de med litt mer penger enn gjennomsnittet og som er veldig opptatte av å vise det gjennom ytre ting som kan kjøpes for masse penger, altså statussymboler. Klasse er som regel helt fraværende. Denne gruppen er veldig synlig. Der er for øvrig sistnevnte som gjerne putter på masse c, x og h-er i navnene på barna, og bytter bort det tradisjonsrike sen-navnet sitt så fort de kan hete noe «finere». Anonymkode: 44acb...692 Folk med penger handler ikke mye på Nille altså, de vet at kvalitet varer og sparer penger på å kjøpe færre ting, men god kvalitet på det de kjøper. Anonymkode: dc328...3b9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #78 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Folk med penger handler ikke mye på Nille altså, de vet at kvalitet varer og sparer penger på å kjøpe færre ting, men god kvalitet på det de kjøper. Anonymkode: dc328...3b9 Folk med penger. sparer penger på å kjøpe færre ting....er du ironisk nå? Anonymkode: b2c36...208
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #79 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Folk med penger handler ikke mye på Nille altså, de vet at kvalitet varer og sparer penger på å kjøpe færre ting, men god kvalitet på det de kjøper. Anonymkode: dc328...3b9 Lurer virkelig på hva du mener med "Folk med penger", både jeg og mannen har inntekt over gjennomsnittet i Norge, det samme gjelder de fleste av personer i vennekretsen vår og blant de vi kjenner har ingen noen problemer med å handle på Nille Anonymkode: f8fc1...213
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #80 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Lurer virkelig på hva du mener med "Folk med penger", både jeg og mannen har inntekt over gjennomsnittet i Norge, det samme gjelder de fleste av personer i vennekretsen vår og blant de vi kjenner har ingen noen problemer med å handle på Nille Anonymkode: f8fc1...213 Jeg bor på Bygdøy, her er det ikke mange som handler på Nille altså 😂 Anonymkode: dc328...3b9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #81 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor på Bygdøy, her er det ikke mange som handler på Nille altså 😂 Anonymkode: dc328...3b9 Men de har heller ingen behov for å rope ut hvor rælete alt på Nille er og påpeke at de aaaaldri kunne tenkt seg å handle der. Anonymkode: 44acb...692
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #82 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men de har heller ingen behov for å rope ut hvor rælete alt på Nille er og påpeke at de aaaaldri kunne tenkt seg å handle der. Anonymkode: 44acb...692 Vel, her svarte jeg på spørsmålet: Handler du på Nille. Denne tråden handler om akkurat det Anonymkode: dc328...3b9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #83 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg bor på Bygdøy, her er det ikke mange som handler på Nille altså 😂 Anonymkode: dc328...3b9 Og siden det gjelder der du bor, gjelder det selvfølgelig alle andre "folk med penger" også, hva er logikken i det? Som igjen sender meg tilbake til det opprinnelige spørsmålet mitt, hva mener du med "folk med penger"? Anonymkode: f8fc1...213
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #84 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Jeg bor på Bygdøy, her er det ikke mange som handler på Nille altså 😂 Anonymkode: dc328...3b9 Ikke min erfaring for få år siden, da jeg i jobbsammenheng var innom veldig mange hjem der over en periode. Anonymkode: f4995...34d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #85 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg må innrømme at jeg har et noe ambivalent forhold til Nille. Tror det har noe med forhold mange år tilbake, men de har fått et langt bedre utvalg og bedre kvalitet på mange ting enn de hadde på mye tidligere. Selv kjøpte jeg to kopper for over 20 år siden på Nille. De har vært med meg i alle år senere og de har vært mye brukt. Har ikke tall på hvor mange ganger folk har spurt meg hvor jeg har kjøpt dem, for de skulle så gjerne hatt samme. Dette har også vært personer som er litt slik som flere har beskrevet i tråden, folk som omtaler absolutt alt fra Nille som ræl, dårlig kvalitet og stygt/billig utseende. Har kost meg hver gang disse har blitt lang i maska når jeg har kunnet fortelle at koppene de nettopp har skrytt opp i skyene kommer fra Nille For få år siden kjøpte jeg inn noen andre kopper samt noen tallerkener som jeg bruker som frokosttallerkner, og opplever det samme der, flere som har spurt hvor de er kjøpt. Jeg valgte å kjøpe kopper og tallerkner fra ulike serier, men de ser ut som om de hører sammen. God kvalitet på dette. Har også noen salatboller derfra som er supre i størrelse til mitt bruk. I sommer fant jeg fine potteskjulere der som jeg også har fått positive kommentarer på, og den ene ble kjempeskuffet fordi de ikke har mer igjen av den ene typen. Jeg handler lite der, men har også en genser strikket med merinogarn derfra, og det garnet var godt å strikke med og genseren holder fasongen veldig bra. De har mye jeg ikke liker, men er man åpen for det, så finnes det også både fine ting der og ting i god kvalitet. Anonymkode: f4995...34d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #86 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg forstår ikke denne diskusjonen. Hvorfor må det ene utelukke det andre? Vi har penger, og en forkjærlighet for design, men kjøper da ting på Nille likevel. Kjøper alt til barnebursdager der, og til Halloween og Pride. Det har så mye gøy! Anonymkode: d0243...95f
*Miss Marple* Skrevet 25. oktober 2021 #87 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Så forfinet dere er! Hvis jeg feks ser en fin lyslykt så kunne det ikke brydd meg mindre om den er fra Nille eller Home and cottage eller en eller annen fancy interiør butikk. Jeg kjøper varen ikke merket. Jammen glad jeg har andre verdier. Anonymkode: 0e34c...905 Poenget er vel at mange av oss sjelden finner ting vi ønsker å kjøpe på butikker som Nille og Europris. De er greie til å kjøpe stæsj og gavepapir, men jeg finner ikke ting jeg ønsker å ha til pynt der. Folk har forskjellig stil.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #88 Skrevet 25. oktober 2021 *Miss Marple* skrev (1 minutt siden): Poenget er vel at mange av oss sjelden finner ting vi ønsker å kjøpe på butikker som Nille og Europris. De er greie til å kjøpe stæsj og gavepapir, men jeg finner ikke ting jeg ønsker å ha til pynt der. Folk har forskjellig stil. Det er litt patetisk å bestemme seg for at man ikke liker noe der, bare fordi butikken heter Nille eller Europris. Anonymkode: b2c36...208
*Miss Marple* Skrevet 25. oktober 2021 #89 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er litt patetisk å bestemme seg for at man ikke liker noe der, bare fordi butikken heter Nille eller Europris. Anonymkode: b2c36...208 Det er litt patetisk å bli fornærmet over at andre velger annerledes enn en selv. Og så leste du kanskje ikke at jeg skrev sjelden. Altså som i ikke ofte, men heller ikke aldri. Ble det bedre for deg nå?
MammantilNurket Skrevet 25. oktober 2021 #90 Skrevet 25. oktober 2021 Jammen, hallo i luken … se på denne skjønnheten, da 🎃🕺💡 IMG_3715.MOV
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #91 Skrevet 25. oktober 2021 prebs skrev (10 timer siden): Tommel opp for Nille! Redder adventskalenderen for meg. Blant annet. Hva kjøper du fra Nille til kalenderen? Anonymkode: a379e...1f7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. oktober 2021 #92 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det er litt patetisk å bestemme seg for at man ikke liker noe der, bare fordi butikken heter Nille eller Europris. Anonymkode: b2c36...208 Det er jo ingen som sier at de aldri ville funnet noe de kunne likt på disse butikkene . Poenget er jo bare at siden man vanligvis ikke liker det de har et sted så leter man i andre butikker. Feks ; jeg vet jeg skal ha noe ny julepynt i år og kommer til å ta turen til Søstrene Grene . De har hatt mye fin julepynt i min stil tidligere og da velger jeg å dra dit igjen . Var innom Europris i går faktisk fordi jeg lette etter noen permer til mannens kontor. Da gikk jeg gjennom jule avdelingen de hadde. Meter på meter med blinkende greier og nisser i alle størrelser . Kort sagt ikke min greie og da går jeg jo ikke inn i de reolene for å lete med lupe etter de tingene jeg leter etter. Spesielt ikke når jeg vet jeg finner det jeg leter etter i en annen butikk .
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #93 Skrevet 25. oktober 2021 Ja, og ser ikke noe galt i det. Handlet mye mer der når ungene var mindre, da var det flere ting de hadde jeg kjøpte. Er det ting jeg trenger og de har det så kjøper jeg det der, istede for å måtte dra til byen som jeg ikke er så glad i. Jeg har en Nillebutikk vegg i vegg på jobb som er tre min sykketur unna hjemme, så det passer med mye bedre enn å måtte dra til byen for småting. Mamma klaget på hvor dårlige ting på Nille var for mange år siden. Jeg hadde kjøpt masse badehonkler og lagt på hytta, da lurte hun på hvor jeg hadde kjøpt de for de var så gode. Det ble en nedtur for henne når jeg sa det var Nille. Det meste har helt grei kvalitet, noe er ikke så bra og noe er veldig bra. Igrunn som i de fleste andre butikker, en må se og kjenne på for å avgjøre. Prisen har ikke så mye å si om det er bra eller ei. Anonymkode: 1ca12...4c7
prebs Skrevet 26. oktober 2021 #94 Skrevet 26. oktober 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Hva kjøper du fra Nille til kalenderen? Anonymkode: a379e...1f7 Til ulike mennesker: Farger, godteri, servietter, kopper, pyntegjenstander, dagbøker, garn med mere.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #95 Skrevet 26. oktober 2021 Ja handler på Nille. Ser virkelig ikke noe galt i det. Om man snakker om rælbutikk mener jeg at, TGR, Søstrene grene, er mye være. Men det er min menig. Anonymkode: a3a59...d14
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #96 Skrevet 26. oktober 2021 prebs skrev (2 timer siden): Til ulike mennesker: Farger, godteri, servietter, kopper, pyntegjenstander, dagbøker, garn med mere. Takk for svar. Mest imponert over at du orker å lage kalender for andre enn barna. 😅 Anonymkode: a379e...1f7
prebs Skrevet 26. oktober 2021 #97 Skrevet 26. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Mest imponert over at du orker å lage kalender for andre enn barna. 😅 Anonymkode: a379e...1f7 Jeg lager til moren min hvert år. (Da får hun ikke julegave i tillegg da.) 😙
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2021 #98 Skrevet 26. oktober 2021 Handler ikke mye på Nille mer, alt de har av interiør nå er virkelig ikke min stil! Men har handlet mye f.eks. bursdagsting der før, + lys, servietter osv. Det siste jeg kjøpte der tror jeg var en kakeform. Da var det 40 % eller noe på alle kjøkkenting. Anonymkode: f2a6b...b51
Iiiiik Skrevet 27. oktober 2021 #99 Skrevet 27. oktober 2021 Det jeg vel kjøper mest regelmessig på Nille er garn. Tover votter og tøfler og gir bort i gave, fint tykt ullgarn på Nille. Godteri, stearinlys, servietter osv kan jeg også finne der. Veldig sjelden jeg kjøper pynt, så det kjøper jeg ikke på Nille heller. Kjøper påskeegg til de jeg har lederansvar for, tror selve eggene og mye av fyllet har blitt kjøpt på Nille de siste årene.
amandine Skrevet 27. oktober 2021 #100 Skrevet 27. oktober 2021 Nei, jeg handler ikke på Nille. Skal ikke si aldri, men ikke mer enn en gang i året, muligens. Sist var før 17.mai da jeg kjøpte noen flagg. Nå kjøper jeg kanskje noen lys om en stund. Jeg vil ikke ha engangspynt, bestikk eller dilldall og handler " interiørting" veldig sjelden og sjelden nytt. Hvite lys og servietter handler jeg på Ikea.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå