Gå til innhold

Teit spørsmål om legning

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og noen synes ikke at clooney har et utseende

panfile ser ikke utseende. I det hele tatt.

Anonymkode: ed530...069

Et annet ord for å være ansiktsblind, altså. 

Anonymkode: d8025...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 minutt siden):

Utifra eksemplet ditt konkluderer jeg da med at de aller fleste mennesker er panfile👍🏻

Utseende er gjerne det første man ser og lager seg et førsteinntrykk av, men et menneske med fin personlighet er ikke stygg av utseende.

Ellers er det total uviktig for meg hvorfor andre mennesker har valgt den partneren de har, og også hva slags utseende andres partnere har.

Nei. De fleste mennesker har en preferanse til utseende. For eksempel: han har så fin personlighet at han blir pen likevel. Altså utseende. Og de fleste har en preferanse til samme kjønn, motsatt kjønn eller begge kjønn og er klar over hvilket kjønn man utelukkende liker, hvilket kjønn man foretrekker eller om kjønn er likegyldig i valg av partner. Panfile har ikke preferanse til kjønn eller utseende.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis man bare faller for machomenn så faller man bare for menn og er heterofile med preferanser til det mannlige kjønn og en personlighet. 

Mange har et behov for nærhet slik alle andre har, men sex utføres jo selvsagt. Men forelskelsen kan komme via kun samtaler selv om man aldri har sett utseendet til personen.

At man ikke forstår noe man ikke selv opplever er ikke uvanlig. Men å akseptere at noen føler det sånn er det viktigste 

At de du har falt for til nå har vært menn kan jo komme av at den foretrukkne personligheten vises oftest hos menn. Hvis det er holdningene og personligheten du faller for og ikke utseendet forstår jeg ikke hvorfor vedkommende skal i båsen for herofile og ikke panfile, homofile eller bifile.

Å forelske seg uten å ha truffet hverandre er jo helt vanlig. Mange har forelsket seg i noen de har fruffet på nett eller noen de først bare har brevvekslet med. Er de da panfile?

Hvis man vurderer en partner etter hvordan vedkommende fysisk kan tilfredstille deg seksuelt. Blir jo kroppen vurdert. Da har den jo betydning og det er ikke bare "personlighet" uavhengig av kropp som er avgjørende.

Aksept må gå begge veier. Jeg har ingenting imot om din datter har en partner som er biologisk mann eller kvinne, men jeg har noe imot om hun påstår at hun bryr seg mer om personligjeten til partneren sin enn det jeg gjør eller at hennes forhold er dypere for eksempel.

Anonymkode: 471f0...e3c

Skrevet

Jaja, hva enn som hjelper. Så alle blinde er panfile da. Godt for dem. 

Antakelig ikke. De bruker hendene for å se trekk ved et annet menneske. Men de ser jo forbi hudfarge og øyenfarge og andre ting de ikke kjenner til. Men de har ofte preferanser til kjønn

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Et annet ord for å være ansiktsblind, altså. 

Og kjønnsblind i tillegg, så nærmer du deg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Må "personligheten" tilhøre et levende menneske eller kan det like godt være en historisk person, en romanfigur eller en hest for den del?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da gjelder det nok ganske mange, bare at de ikke visste at de tilhører en spesiell fil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Må "personligheten" tilhøre et levende menneske eller kan det like godt være en historisk person, en romanfigur eller en hest for den del?

Å forelske seg i dyr en en annen seksualitet. 
preferansen er mennesker

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Da gjelder det nok ganske mange, bare at de ikke visste at de tilhører en spesiell fil. 

Jeg kjenner kun datteren min som ikke har noen preferanser til kjønn og utseende. Alle andre jeg kjenner har en eller annen preferanse som omhandler kjønn og/eller utseende i tillegg til personlighet

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å forelske seg i dyr en en annen seksualitet. 
preferansen er mennesker

Men det blir jo lite logisk hvis det bare er personlighet som er utslagsgivende. Hva med en avdød eller oppfunnet personlighet?

Skrevet

Jeg kjenner kun datteren min som ikke har noen preferanser til kjønn og utseende. Alle andre jeg kjenner har en eller annen preferanse som omhandler kjønn og/eller utseende i tillegg til personlighet

Datteren din faller jo også for mennesker og de er så vidt jeg forstår omtrent på hennes egen alder. Det tyder jo på at hun har en del preferanser?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men det blir jo lite logisk hvis det bare er personlighet som er utslagsgivende. Hva med en avdød eller oppfunnet personlighet?

De kan forelske seg i en som er død eller en karakter i en film. Men de vet jo like godt som alle andre at det ikke er ekte. 

men en ons er uaktuelt, i alle fall for min datter, om hun ikke kjenner personligheten godt nok. Hun bruker lang tid på å forelske seg og er ofte venn med de hun velger som partnere fordi hun må se alle aspekter av personligheten hans eller hennes før hun kan forelske seg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Datteren din faller jo også for mennesker og de er så vidt jeg forstår omtrent på hennes egen alder. Det tyder jo på at hun har en del preferanser?

Hun har en preferanse til ca alder, ja. Men ikke til kjønn, legning eller utseende. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

De kan forelske seg i en som er død eller en karakter i en film. Men de vet jo like godt som alle andre at det ikke er ekte. 

men en ons er uaktuelt, i alle fall for min datter, om hun ikke kjenner personligheten godt nok. Hun bruker lang tid på å forelske seg og er ofte venn med de hun velger som partnere fordi hun må se alle aspekter av personligheten hans eller hennes før hun kan forelske seg

Hvorfor kan ikke en ons være akturlt. De færreste er jo dypt forelsket så raskt uansett. God sex kan ma  jp til og med ha med en vibrator.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor kan ikke en ons være akturlt. De færreste er jo dypt forelsket så raskt uansett. God sex kan ma  jp til og med ha med en vibrator.

Fordi hun ikke kan ha en ons. Når hun liker personligheten godt nok, så kan hun ha sex, men da er det også følelser inne i bildet, og hun selv mener at det er respektløst mot seg selv å ha en ons med en hun liker så godt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Snakker du mye med folk rundt deg om deres seksuelle preferanser?

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Fordi hun ikke kan ha en ons. Når hun liker personligheten godt nok, så kan hun ha sex, men da er det også følelser inne i bildet, og hun selv mener at det er respektløst mot seg selv å ha en ons med en hun liker så godt. 

Akkurat om man vil ha ons blir jo en vurdering som hver enkelt må ta. Det har jo ikke noe å si hviøken legning man har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Snakker du mye med folk rundt deg om deres seksuelle preferanser?

Veldig lite faktisk. Men mennesker snakker sammen da. Og veldig mange kommenterer utseende og kropp. Feks: han/hun var pen når man ser en film sammen

Skrevet

Akkurat om man vil ha ons blir jo en vurdering som hver enkelt må ta. Det har jo ikke noe å si hviøken legning man har. 

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa at det gjelder for min datter. Ikke at det gjelder for alle med Jenssen legning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa at det gjelder for min datter. Ikke at det gjelder for alle med Jenssen legning. 

Hennes legning, ikke Jenssen🤦‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Veldig lite faktisk. Men mennesker snakker sammen da. Og veldig mange kommenterer utseende og kropp. Feks: han/hun var pen når man ser en film sammen

At man ser at en skuespiller er pen har vell ikke noe med legning å gjøre? Det kan jo alle se. Det er mange jeg kan se er pene uten at jeg har det minste lydt til hverken å ha sex med dem eller et forhold til dem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

At man ser at en skuespiller er pen har vell ikke noe med legning å gjøre? Det kan jo alle se. Det er mange jeg kan se er pene uten at jeg har det minste lydt til hverken å ha sex med dem eller et forhold til dem.

Det er det de panfile ikke gjør. Du må jo lese det som blir forklart. De ser ikke utseende på skuespillere eller kjønn på dem. De kan like personen de spiller, men ser ikke noe utseende

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er det de panfile ikke gjør. Du må jo lese det som blir forklart. De ser ikke utseende på skuespillere eller kjønn på dem. De kan like personen de spiller, men ser ikke noe utseende

Kan ikke en panfil se om et maleri, et landskap, en katt eller en genser er pen heller?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kan ikke en panfil se om et maleri, et landskap, en katt eller en genser er pen heller?

Hva har en genser eller et maleri med seksuell legning å gjøre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva har en genser eller et maleri med seksuell legning å gjøre?

Evnen til å se at noe er vakkert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...